Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #46177 - brommer start wel maar valt uit
|
Pagina 1 van 3
|
Dit topic is 8587 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Puchallard |
8-11-2007 13:59 |
Posts: 52 |
Hallo mensen
Ik heb een probleem met mij monza
ik heb net een ander blok erop gezet
Maar als ik nu start dan start die in 1 keer goed.
hij loopt gewoon stationair.
maar er komt veeel rook uit de uitlaat
en als die ongeveer 1a2 min stationair loopt dan ineens gaat die HEEEEEL hoog in toeren en valt die uit
iemand idee wat het kan wezen?
Puch monza
50cc
15mm bing
orginele uitlaat
|
|
|
|
Florry |
8-11-2007 15:20 |
Posts: 1755 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Puchallard
Hallo mensen
Ik heb een probleem met mij monza
ik heb net een ander blok erop gezet
Maar als ik nu start dan start die in 1 keer goed.
hij loopt gewoon stationair.
maar er komt veeel rook uit de uitlaat
en als die ongeveer 1a2 min stationair loopt dan ineens gaat die HEEEEEL hoog in toeren en valt die uit
iemand idee wat het kan wezen?
Puch monza
50cc
15mm bing
orginele uitlaat
hij zuigt je benzineresevoir leeg en vult niet bij, dus krijgt hij het perfect mengsel, vandaar dat ie hoog in toeren gaat lopen...
kijk je benzine toevoer maar eens na
Dit bericht is gewijzigd door Florry op 8-11-2007 om 15:20 uur.
|
|
50 cc, jamarcol uitlaat, proma dempert, 20 mikuni spruitje(lomp is vet!) 14-47 twv, blij dat ik origineel rijd :-) |
|
Error1991 |
8-11-2007 15:21 |
Posts: 939 |
weet niet precies wat het is. maar ik had het eerst met me smt: ik startte em hij jankte naar de 11k en maakte toen btje het geluid dat hij verzoop en viel uit. Kzou ff een ander sproeiertje proberen en btje rommelen met je luchtschroef
Edit: @Florry: dat zou ook nog heel goed kunnen idd
Dit bericht is gewijzigd door Error1991 op 8-11-2007 om 15:22 uur.
|
|
|
|
Kurzel |
8-11-2007 15:27 |
Posts: 2369 |
hey,
florry heeft gelijk,
als ik bij mijn nsr strart, dan kan ik gewoon rijden enzo, en als ik dan stilsta en mn benzinekraan dichtdraai loopt ie stationair totdat mijn vlotterbakje leeg is en dan gaat ie heel hoog toeren draaien totdat ie stilvalt, als ik dan mijn benzinekraan weer openzet, vlotterbakje vol laat lopen en een paar keer trap start hij weer gewoon.
het ligt dus aan je benzinetoevoer
mvg,
kurzel
|
|
][ Yamaha YZF R6 ][ Mazda 323Coupé ][ |
|
Error1991 |
8-11-2007 15:33 |
Posts: 939 |
lijkt me bij nader inzien ook waarsgijnlijker ff je vlotter nakijken oftie wel goed heen en weer kan anders loopt ie niet snel genoeg vol
Edit: of even je benzinekraantje open draaien
Dit bericht is gewijzigd door Error1991 op 8-11-2007 om 15:34 uur.
|
|
|
|
Puchallard |
8-11-2007 16:36 |
Posts: 52 |
ik heb naar de carburateur gekeken maar het werk allemaal zoals het hoort,,, ik heb hem net weer gestart en presies hetzelde verhaal
onsteking carburateur goed,,, en ook net nieuwe bougie erin
mischien keeringen ?
zoja welke die bij vliegwiel of ik blok
ik hoop vliegwiel anders kan blok weer open
|
|
|
|
laurenh |
8-11-2007 17:31 |
Posts: 155 |
volgens mij zijn er al duidelijke voorbeelden gegeven waaruit je kan opmaken dat het wel je benzinetoevoer is. Je hebt je carb. al gecheckt maar check ook de rest, kraantje,filtertjes,slangetjes enz.
|
|
|
|
Nouwk |
8-11-2007 17:35 |
Posts: 4242 |
Maak even je carb schoon, kijk of je vlotter goed werkt etc, en kijk even of je slangetjes niet verstopt zitten !
|
|
|
|
Niek de Wildt |
8-11-2007 17:35 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kurzel
hey,
florry heeft gelijk,
als ik bij mijn nsr strart, dan kan ik gewoon rijden enzo, en als ik dan stilsta en mn benzinekraan dichtdraai loopt ie stationair totdat mijn vlotterbakje leeg is en dan gaat ie heel hoog toeren draaien totdat ie stilvalt, als ik dan mijn benzinekraan weer openzet, vlotterbakje vol laat lopen en een paar keer trap start hij weer gewoon.
het ligt dus aan je benzinetoevoer
mvg,
kurzel
dus ga eens een kleinere sproeier erin doen, want hij gaat kennelijk beter lopen als hij minder benzine krijgt...
|
|
|
|
Nouwk |
8-11-2007 17:38 |
Posts: 4242 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
dus ga eens een kleinere sproeier erin doen, want hij gaat kennelijk beter lopen als hij minder benzine krijgt...
Volgens mij bedoelt hij eerder dat er bij hem geen probleem is, maar dat hij dezelfde symptonen krijgt als hij zijn benzinekraantje dichtdraait en de brommer (na even stationair gelopen te hebben) te weinig benzine krijgt, hoger in toeren gaat en dan uitvalt. Heeft bij hem dus niets met kleinere sproeier te maken
|
|
|
|
Niek de Wildt |
8-11-2007 17:41 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Nouwk
[...]
Volgens mij bedoelt hij eerder dat er bij hem geen probleem is, maar dat hij dezelfde symptonen krijgt als hij zijn benzinekraantje dichtdraait en de brommer (na even stationair gelopen te hebben) te weinig benzine krijgt, hoger in toeren gaat en dan uitvalt. Heeft bij hem dus niets met kleinere sproeier te maken
ik denk het wel, want als hij beter gaat lopen met minder benzine kan je concluderen dat de sproeier dus te groot is
|
|
|
|
Scozzisa |
8-11-2007 17:48 |
Posts: 2077 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
ik denk het wel, want als hij beter gaat lopen met minder benzine kan je concluderen dat de sproeier dus te groot is
wat een onzin
idd probleem met benzine toevoer..
|
|
|
|
Niek de Wildt |
8-11-2007 17:53 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Scozzisa
[...]
wat een onzin
idd probleem met benzine toevoer..
JAAAAH,daar ben ik het ook 110% mee eens, maar ik zeg dat hij als hij dat heeft opgelost er ook een kleinere sproeier in moet doen!!
(want hij gaat kennelijk beter lopen/meer toeren maken als de benzine minder wordt!!)
lees dan ik goed junk!!
|
|
|
|
Nouwk |
8-11-2007 17:55 |
Posts: 4242 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
JAAAAH,daar ben ik het ook 110% mee eens, maar ik zeg dat hij als hij dat heeft opgelost er ook een kleinere sproeier in moet doen!!
(want hij gaat kennelijk beter lopen/meer toeren maken als de benzine minder wordt!!)
lees dan ik goed junk!!
Jonge, wat lul jij nou dom Hij gaat hoger in toeren lopen, dat staat niet gelijk aan beter lopen, beetje vreemd als je brommer ineens 4k aan toeren gaat maken, dat duidt gewoon op teveel lucht ofwel te weinig benzine. Heeft dus niets met een kleinere sproeier te maken, lees zelf eens
|
|
|
|
Niek de Wildt |
8-11-2007 17:57 |
Posts: 7168 |
OMG JE ZEGT HET ZELF!! DAT DUID OP TE VEEL OF TE WEINIG BENZINE!!
kortom als de benzinetoevoer (bijna) leeg is zuigt hij minder op en gaat hij bij hem beter lopen, dus als hij met minder benzine beter loopt staat dat gelijk aan TE GROTE SPROEIER!!
|
|
|
|
Scozzisa |
8-11-2007 17:57 |
Posts: 2077 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
JAAAAH,daar ben ik het ook 110% mee eens, maar ik zeg dat hij als hij dat heeft opgelost er ook een kleinere sproeier in moet doen!!
(want hij gaat kennelijk beter lopen/meer toeren maken als de benzine minder wordt!!)
lees dan ik goed junk!!
en waarom zou hij meer toeren moeten gaan draaien volgens jou? hij heeft het alleen over stationair lopen
|
|
|
|
Dit topic is 8587 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 3
|
|