Viertakt |
7-11-2007 18:46 |
Posts: 3586 |
Ontstekingstijdstip staat goed?
|
|
Viertakt uber alles. |
|
Djeep |
7-11-2007 18:48 |
Posts: 8621 |
kijk ff naar je Tijd idd. Mischien staat hij veels te laat, en dan loopt het voor geen meter idd.
Leidingen ook doorgekeken, carb uitgekuist vlotter loopt vol?
|
|
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur? |
|
THOMASJEUHHH |
7-11-2007 19:02 |
Posts: 4159 |
doet ie dit ook zonder begrenzer? gewoon dr af?
en anders eerst even een ander bougietje pakken, dan onsteking op tijd zetten. en kan je niet van iemand een cdi'tje lenen?
|
|
bwoaahhppp,,.. |
|
ploe |
7-11-2007 19:11 |
Posts: 635 |
de meest bergrenzers werken met een elco de wat durdere met een verstelbare elco of in stappen
het andwoord op je vraag is nee
de bekende elco begrenzer maar je cdi niet stuk
omdat de elco bij een bepaalde frequentie korstsluit en je signiaal draad naar massa legt'
dat wil dan zeggen dat je cdi gewoon geen ingangsigniaal krijgt waardoor je bougie een vonk overslaat
hier zijn heel veel meningen verschillend over en ben ik niet uit op een discussie
dit heb ik getest door de cdi op een frequentie regelaar te zetten en dit af te lezen met een oscilloscoop dit heb ik ongeveer 30 dagen getset van 5rpm tot 15rpm tot nu toe is de cdi heel gebleven
wel heb ik gemerkt dat de elco het na ongeveer 10 dagen begaf
Dit bericht is gewijzigd door ploe op 7-11-2007 om 19:12 uur.
|
|
www.placeonearth.nl |
|
pro-shark |
7-11-2007 21:16 |
Posts: 290 |
1 ding, ik rijd wel zonder werkende accu.
maar de onsteking als hij te laat staat kan het toch niet dat hij van het ene moment op het andere het niet meer doet?
|
|
kkkk |
|
ploe |
8-11-2007 19:37 |
Posts: 635 |
zou zeggen van niet
je kan wel je cdi doormeten of dit zin hebt weet iki niet want de transistorren die er in zitten kan je op deze manier niet meten
maar ja sommigen doen het al jaren zo en het scheint te werken
de faq kan ik zo snel niet vinden
heb je al een andere bobine geprobeerd
|
|
www.placeonearth.nl |
|
christianos |
8-11-2007 19:46 |
Posts: 20445 |
je kan met veelvuldig gebruik van een begrenzer je cdi om zeep helpen
dat weet ik zeker, daar wordt ook voor gewaarschuwd bij de aankoop van een begrenzer.
een begrenzer kan geen kwaad voor een paar minuten maar je moet er nietlange stukken op gaan rijden.
ow topicstarter, als je cdi kapot was zopu hij helemaal niet meer vonken en niet meer lopen, een cdi is niet halfdood, of hij is dood of hij werkt gewoon.
Dit bericht is gewijzigd door christianos op 8-11-2007 om 19:47 uur.
|
|
|
|
pro-shark |
8-11-2007 22:08 |
Posts: 290 |
en het maakt niks uit of mijn accu kappot is?..
maar wat kan het wel zijn dan?
bougie nat en hij vonkt nou wat wil je nog meer?
|
|
kkkk |
|
DynaBlaster |
8-11-2007 22:11 |
Posts: 2837 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pro-shark
en het maakt niks uit of mijn accu kappot is?..
maar wat kan het wel zijn dan?
bougie nat en hij vonkt nou wat wil je nog meer?
zonder accu rijd hij ook
|
|
Wanna Finish First?, First Finish! |
|
Djeep |
8-11-2007 22:34 |
Posts: 8621 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pro-shark
en het maakt niks uit of mijn accu kappot is?..
maar wat kan het wel zijn dan?
bougie nat en hij vonkt nou wat wil je nog meer?
dude, kijk gewoon ff naar je onstekings tijd. Mischien is je onstekingsspoel wel kapot, had ik ook. VOnkte beetje laf, maar deed het niet, ff ding vervangen en reed als een trein
|
|
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur? |
|
pro-shark |
9-11-2007 8:41 |
Posts: 290 |
ja dit zal ik ff kijken.
|
|
kkkk |
|
Viertakt |
9-11-2007 11:22 |
Posts: 3586 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
je kan met veelvuldig gebruik van een begrenzer je cdi om zeep helpen
dat weet ik zeker, daar wordt ook voor gewaarschuwd bij de aankoop van een begrenzer.
een begrenzer kan geen kwaad voor een paar minuten maar je moet er nietlange stukken op gaan rijden.
ow topicstarter, als je cdi kapot was zopu hij helemaal niet meer vonken en niet meer lopen, een cdi is niet halfdood, of hij is dood of hij werkt gewoon.
Dit bericht is gewijzigd door christianos op 8-11-2007 om 19:47 uur.
Ik weet niet of je gelijk hebt, maar toen mijn CDI doorgebrand was van mijn MTX-sh, terwijl het tijdstip goed stond, vonkte hij wel, alleen erg onregelmatig, toen ik er een nieuwe werkende CDI in deed reed hij weer gewoon.
EDIT: ik heb later die kapotte CDI losgesloopt, en er zaten wat zwart verbrande plekjes op de printplaat.
Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 9-11-2007 om 11:22 uur.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
pro-shark |
9-11-2007 14:36 |
Posts: 290 |
en hoe kan je zien dat je onstekingsspoel kappot is?
|
|
kkkk |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
9-11-2007 14:41 |
Posts: 10835 |
weerstand meten van de losse spoel.
moet bepaalde waarde hebben, maar als de weerstand oneindig groot is dan is hij zoiezo kapot.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
ploe |
10-11-2007 16:02 |
Posts: 635 |
@ cristianos
een cdi kan ook stuk zijn en dan onregelmatig vonken om dat de halfgeleiders die er in zitten niet goed meer werken om lang verhaal kort te maken het kan dus wel
in mijn eerdere andwoord heb ik uitgelegd hoe het zit met een begrenzer die je cdi stuk maakt even goed lezen
niet om je aan te vallen maar ik heb het echt goed getsest met meerdere cdi's
|
|
www.placeonearth.nl |
|