Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Afstellen Yamaha DT50R 2007

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1072 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #46157 - Afstellen Yamaha DT50R 2007
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3761 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mimll 7-11-2007 15:55 Print topicpost

Posts: 80
Hey,

Ik heb een tijdje terug een Leovince V6 op mijn brommer gezet. Van veel mensen heb ik gehoord dat ik daarna mijn brommer moet afstellen.
Ik ben verder helemaal nieuw met het afstellen dus wil graag weten wat er allemaal moet gebeuren. Wat houd dit precies in? Wat moet er gebeuren? Ik heb wel gehoord dat ik een andere sproeier in me carb moet doen. Maar welke soort sproeiers gaan er in een DT en welke maat zou ik dan moeten nemen?
Zijn er verder ook nog dingen wat ik zou moeten veranderen met het afstellen of is de sproeier het enige noodzakelijke?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen zodat ik snel kan beginnen met afstellen.

Alvast bedankt!

Mimll
 

Viertakt 7-11-2007 15:57 Print reply

Posts: 3586
Viertakt uber alles.
Mimll 7-11-2007 15:58 Print reply

Posts: 80
Daar kan ik niet in vinden welke maat en welke soort sproeier ik moet hebben voor een DT
 
Viertakt 7-11-2007 16:00 Print reply

Posts: 3586
Heb je al gelezen?
Als jij dat in een minuut kunt lezen ben je een wonderkind.

Als jij een ontgrensde uitlaat zoals leovince erop zet moet je eerst eens een maatje of 10-15 groter proberen.
Gewoon Dell'orto dus

Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 7-11-2007 om 16:01 uur.
 
Viertakt uber alles.
Mimll 7-11-2007 16:01 Print reply

Posts: 80
Ik moet toch eerst zoeken voordat ik moet posten?
 
Vehikel 7-11-2007 16:02 Print reply

Posts: 2903
Afstellen is alleen nodig als je 'm niet genoeg vind rijden. Als ie bij het gassen wegvalt, loopt ie te arm (kan slecht zijn voor de motor). In dat geval moet de brommer meer benzine krijgen. Dan probeer je een iets grotere sproeier. De maat van de sproeier staat op de sproeier zelf.
Als je merkt dat ie gaat sputteren en knetteren en niet uit zijn toeren komt, dan krijgt ie te veel benzine, dan moet je dus weer een sproeier kleiner.
Soms kan je ook nog de stationair sproeier afstellen (de luchtstel schroef). Als je naast je stationair schroef (die bij het indraaien je gasschuif omhoog drukt) nog een stelschroefje hebt, dan is dat bij jouw ook het geval. Met dat schroefje moet je heel simpel (met warme motor) het hoogste stationair opzoeken. Daarna weer omlaag stellen met de stationair schroef.

edit: dit zou ik elke keer doen, wanneer je een sproeier vervangt.

Dit bericht is gewijzigd door Vehikel op 7-11-2007 om 16:03 uur.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Viertakt 7-11-2007 16:03 Print reply

Posts: 3586
Hij heeft een nieuwe (en waarschijnlijk ontgrensde) uitlaat, dus hij staat waarschijnlijk zowiso te arm.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
Als jij een ontgrensde uitlaat zoals leovince erop zet moet je eerst eens een maatje of 10-15 groter proberen.
Gewoon Dell'orto dus



Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 7-11-2007 om 16:03 uur.
 
Viertakt uber alles.
Mimll 7-11-2007 16:04 Print reply

Posts: 80
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
Heb je al gelezen?
Als jij dat in een minuut kunt lezen ben je een wonderkind.

Als jij een ontgrensde uitlaat zoals leovince erop zet moet je eerst eens een maatje of 10-15 groter proberen.
Gewoon Dell'orto dus

Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 7-11-2007 om 16:01 uur.


Ok bedankt
 
Mimll 7-11-2007 16:05 Print reply

Posts: 80
ja, als ik zonder choke rijd dan heb ik het probleem dat ik terug val. Maar als ik met choke erop rijd en hard ga rijden dan gaat ie heel hard geluid maken, overtoeren misschien?

Dit bericht is gewijzigd door Mimll op 7-11-2007 om 16:06 uur.
 
Vehikel 7-11-2007 16:07 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
Hij heeft een nieuwe (en waarschijnlijk ontgrensde) uitlaat, dus hij staat waarschijnlijk zowiso te arm.


[...]



Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 7-11-2007 om 16:03 uur.

Ja, hij zal als eerste wel te arm zijn. Maar misschien stopt hij er wel eerst een te grote sproeier in, waardoor hij weer wat armer moet gaan zoeken.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Viertakt 7-11-2007 16:07 Print reply

Posts: 3586
Als hij met choke beter rijd staat hij te arm, eerst een grotere sproeier erin en de FAQ volgen.
 
Viertakt uber alles.
Mimll 7-11-2007 16:09 Print reply

Posts: 80
Ok zal ik doen, verder hoef ik dus niks te doen? Andere vertanding ofzo?

Dit bericht is gewijzigd door Mimll op 7-11-2007 om 16:11 uur.
 
Vehikel 7-11-2007 16:14 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mimll
Ok zal ik doen, verder hoef ik dus niks te doen? Andere vertanding ofzo?

Dit bericht is gewijzigd door Mimll op 7-11-2007 om 16:11 uur.

Niet per sé, dat is meer wat je zelf het prettigst vind.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Viertakt 7-11-2007 16:14 Print reply

Posts: 3586
Eerst afstellen, die vertanding kan later wel als hij teveel overtoeren maakt.

Rijden met een te kleine sproeier kan al heel snel resulteren in een vastloper en dat wil je niet.
 
Viertakt uber alles.
Roel DT50x 7-11-2007 16:26 Print reply

Posts: 465
Bij 2007 DT is het verstandig om de vertanding wel aan te passen, omdat deze standaart 11/60 is. Ik zou voor 13/50 ofzo gaan.
En als het goed is is je CDI ook begrensd, deze zou ik ook ontgrenzen.
Je kan hier vinden hoe dat moet.
En je sproeier moet Dell Ortho dik zijn, waarschijnlijk een maat of 10-15 groter als je nu hebt.
 
`Realiteit is een ilusie die ontstaat bij het gebrek aan alcohol`
Slipstream 7-11-2007 17:18 Print reply

Posts: 581
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Roel DT50x
Bij 2007 DT is het verstandig om de vertanding wel aan te passen, omdat deze standaart 11/60 is. Ik zou voor 13/50 ofzo gaan.
En als het goed is is je CDI ook begrensd, deze zou ik ook ontgrenzen.
Je kan hier vinden hoe dat moet.
En je sproeier moet Dell Ortho dik zijn, waarschijnlijk een maat of 10-15 groter als je nu hebt.

Dat ontgrenzen gaat NIET op voor de 2007 DT's van Yamaha, dus probeer het niet. En die FAQ staat ook hier op brommerforum,
 
Ik deel geen handtekeningen uit

Dit topic is 3761 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved