Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Kapot??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 972 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #46153 - Kapot??
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2556 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Erwinn 6-11-2007 22:10 Print reply
Posts: 14
@Niek derbi: Daar zul je de medensleutelaar ook hebben hoor

@mblover: Het is gewoon 1 ring met 4 o ringen er in, maar bestaat wel uit een geheel.

@christianos: De kop hebben we strak en kruislings aangedraaid.
 
Harold 6-11-2007 22:17 Print reply

Posts: 1052
Is de pakking niet uit de kop gevallen bij het monteren.
Het overkomt mij nog wel is dat hij net voordat je hem op de cilinder hebt de pakking iets verschuift en niet netjes in de groef van de kop valt. Alsje hem dan aandraaid, kun je hem niet vergenoeg aandraaien omdat je o-ring tussen de pasvlakken zit.

En o ring pakking kun je overigens best nog een keer gebruiken mits hij nog mooi bol staat (dus geen platgeperste ring) en er geen scheurtjes in zitten. Moet goed gaan.
 
roy1989 6-11-2007 22:40 Print reply
Posts: 53
bij een noodstop maak ik altijd een stoppie:P en als het glad is heb ik pech:P
 
mblover 6-11-2007 23:54 Print reply

Posts: 5391
@ Harold,
de buitenste ring valt idd soms buiten de ring, maar die is het niet want dan rookt hij niet wit maar dan drupt ie langs de cilinder of het spuit eruit.

Binnenste ring zit meestal in de cilinder als ik me niet vergis, of blijft beter hangen in de kop. Heb daar iig nooit geklooi mee gehad.

En je kan ze idd hergebruiken, maar als je met lekken aan het klooien bent zou ik voor die paar euro een nieuwe halen dan ben je van het gezeik af als het goed is.
 
rossitzr 6-11-2007 23:59 Print reply
Posts: 259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Iceburn
hehe ik heb laatst precies hetzelfde gehad toen een 4t scooter mij (ook 4t) er uit wilde rijden, uit paniek terugschakelen (ja idd, hoe onnozel).. Maar goed. Bij mij was de spie van krukas krom, en zuigerveren waren stuk

Het blijft een ontzettende domme actie maar goed..


ehh 4 takt ?

hoe krijg je dat stuk :S
ik probeer dat blok van die kymco(oude honda blokjes) ook eens door tetrappen maar die heeft geen moeite als ik 50 rijd in ze 4 ( de max )

en dan terug ga naar ze 2 :S

 
Erwinn 7-11-2007 8:40 Print reply
Posts: 14
Ik had nog een vraag. Altijd als ik een cilinder eraf draai dan doe ik altijd op de voetpakking en op de zuiger motorolie is dit eigenlijk wel verstandig om te doen? Misschien dat daar ook veel rook vanaf kan komen?
Alvast bedankt,
erwin
 
Iceburn 7-11-2007 10:32 Print reply

Posts: 310
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rossitzr
[...]


ehh 4 takt ?

hoe krijg je dat stuk :S
ik probeer dat blok van die kymco(oude honda blokjes) ook eens door tetrappen maar die heeft geen moeite als ik 50 rijd in ze 4 ( de max )

en dan terug ga naar ze 2 :S


Ja.. 4-takt

Waarschijnlijk was mijn zuigerveer al wat stuk (het was de bovenste). Ik reed hoogtoerig in de 2 volgens mij,,, en toen schakelde ik naar de 1.. Dat is best wel een grote stap

Dit bericht is gewijzigd door Iceburn op 7-11-2007 om 10:32 uur.
 
4-stroke 4-ever
Jozeff - Forum en Sales Moderator 7-11-2007 10:57 Print reply

Posts: 10835
kan zijn, maar zuigerveerschade heeft daar niks mee te maken.'

vliegwiel zou kunnen, maar lijkt me ook sterk, is een conische passing en de spie draagt geen kracht over maar is alleen voor positionering tijdens montage
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
jd boer 7-11-2007 11:39 Print reply

Posts: 6005
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
@ Harold,
de buitenste ring valt idd soms buiten de ring, maar die is het niet want dan rookt hij niet wit maar dan drupt ie langs de cilinder of het spuit eruit.

Binnenste ring zit meestal in de cilinder als ik me niet vergis, of blijft beter hangen in de kop. Heb daar iig nooit geklooi mee gehad.

En je kan ze idd hergebruiken, maar als je met lekken aan het klooien bent zou ik voor die paar euro een nieuwe halen dan ben je van het gezeik af als het goed is.


als ik het zo lees heeft hij de gietijzeren cilinder , en dan zit de binnenpakking ook in de kop , met de oringen aan de grote binnenring vast
 
rs1sprintuhr
Harold 7-11-2007 11:40 Print reply

Posts: 1052
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erwinn
Ik had nog een vraag. Altijd als ik een cilinder eraf draai dan doe ik altijd op de voetpakking en op de zuiger motorolie is dit eigenlijk wel verstandig om te doen? Misschien dat daar ook veel rook vanaf kan komen?
Alvast bedankt,
erwin


Zuiger moet je insmeren met olie (liefst 2t olie, maar motorolie is ook geen probleem), dan rook hij het eerste poosje even, maar vervolgens houd dat wel op. (tis mij eigelijk nooit opgevallen dat het nou echt meer rook ontwikkeling geeft)

Pakkingen moet je niet insmeren met olie, je moet ook de pasvlakken ontvetten. Nou maakt het bij een 50cc 2 taktje niet zoveel uit, maar doe je dit bij een zware 600cc viertakt bijv. Dan blaas je de voetpakking er binnen de korste keren uit. (voor de kop geld dat ook)
Dus tis beter van niet, maar je zult er niet veel van merken dat je dat gedaan hebt.
 
mblover 7-11-2007 17:56 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jd boer
[...]


als ik het zo lees heeft hij de gietijzeren cilinder , en dan zit de binnenpakking ook in de kop , met de oringen aan de grote binnenring vast


Maar volgens mij valt die pakking er vrij strak in en blijft hij gewoon zitten. Zitten als ik me niet vergis ook een paar lipjes.

Heb die cilinder zelf ook hier, maar met die binnenring is er nooit iets mis. Alleen met die buitenring is het een ellende met monteren, die lazert er de hele tijd uit...
 
Erwinn 7-11-2007 20:18 Print reply
Posts: 14
Me vader had vanmiddag pakkingen gehaald bij een brommerwinkel in breda waar ik de naam niet van ga noemen maar jullie weten vast wel welke ik bedoel . Geven ze me vader pakkingen voor een APRILIA SR , de voetpakking had geen uitgang voor de koelvloeistof en de koppakking schoot er telkens uit dus die was te groot. Nou heb ik alleen die pakking kunnen veranderen met die soort van 'O ringen' erin, de binnenste pakking in de kop dus. Dus weer gestart en hij maakt nog steeds super veel witte rook en ook stottert de brommer als die hoger in ze toeren, kortom hij loopt dus kut.. Dus ik vraag me nou nog steeds af of het wel die pakkingen zijn, zou het misschien ook de ontsteking kunnen zijn??
Ik ga morgen nieuwe pakkingen halen (bij een winkel waar ze er tenminste wel verstand van hebben) en waarschijnlijk morgen avond er nog opleggen.
Alvast bedankt,
Erwin

Edit: Zouden het ook de keerringen kunnen zijn??

Dit bericht is gewijzigd door Erwinn op 7-11-2007 om 21:04 uur.
 
flip_nsr_80cc 7-11-2007 22:42 Print reply

Posts: 597
ik ken remen op kompresy

ma is dat niet beetje te

ma pakingen moet je bij 2takt wel vervangen dus ik weet 99,9% zkkr oowk bij 4tact
 
i cant spel, dus zeur niet
mtx-motard 7-11-2007 22:46 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: flip_nsr_80cc
ik ken remen op kompresy

ma is dat niet beetje te

ma pakingen moet je bij 2takt wel vervangen dus ik weet 99,9% zkkr oowk bij 4tact


je kunt remmen op compressie?

doe je goed

maakt niks uit als je opeens terugschakeld, wel vaker gedaan. slipt alleen je achterwiel en op een gegeven moment rij je zo hard als in die versnelling.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Iceburn 7-11-2007 23:34 Print reply

Posts: 310
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]
maakt niks uit als je opeens terugschakeld, wel vaker gedaan. slipt alleen je achterwiel en op een gegeven moment rij je zo hard als in die versnelling.


Maar het is in ieder geval NIET goed,, Anders reed ik nu ook nog wel rustig rond op mn CB'tje


Dit bericht is gewijzigd door Iceburn op 7-11-2007 om 23:34 uur.
 
4-stroke 4-ever

Dit topic is 2556 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved