Erwinn |
6-11-2007 22:10 |
Posts: 14 |
@Niek derbi: Daar zul je de medensleutelaar ook hebben hoor
@mblover: Het is gewoon 1 ring met 4 o ringen er in, maar bestaat wel uit een geheel.
@christianos: De kop hebben we strak en kruislings aangedraaid.
|
|
|
|
Harold |
6-11-2007 22:17 |
Posts: 1052 |
Is de pakking niet uit de kop gevallen bij het monteren.
Het overkomt mij nog wel is dat hij net voordat je hem op de cilinder hebt de pakking iets verschuift en niet netjes in de groef van de kop valt. Alsje hem dan aandraaid, kun je hem niet vergenoeg aandraaien omdat je o-ring tussen de pasvlakken zit.
En o ring pakking kun je overigens best nog een keer gebruiken mits hij nog mooi bol staat (dus geen platgeperste ring) en er geen scheurtjes in zitten. Moet goed gaan.
|
|
|
|
roy1989 |
6-11-2007 22:40 |
Posts: 53 |
bij een noodstop maak ik altijd een stoppie:P en als het glad is heb ik pech:P
|
|
|
|
mblover |
6-11-2007 23:54 |
Posts: 5391 |
@ Harold,
de buitenste ring valt idd soms buiten de ring, maar die is het niet want dan rookt hij niet wit maar dan drupt ie langs de cilinder of het spuit eruit.
Binnenste ring zit meestal in de cilinder als ik me niet vergis, of blijft beter hangen in de kop. Heb daar iig nooit geklooi mee gehad.
En je kan ze idd hergebruiken, maar als je met lekken aan het klooien bent zou ik voor die paar euro een nieuwe halen dan ben je van het gezeik af als het goed is.
|
|
|
|
rossitzr |
6-11-2007 23:59 |
Posts: 259 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Iceburn
hehe ik heb laatst precies hetzelfde gehad toen een 4t scooter mij (ook 4t) er uit wilde rijden, uit paniek terugschakelen (ja idd, hoe onnozel).. Maar goed. Bij mij was de spie van krukas krom, en zuigerveren waren stuk
Het blijft een ontzettende domme actie maar goed..
ehh 4 takt ?
hoe krijg je dat stuk :S
ik probeer dat blok van die kymco(oude honda blokjes) ook eens door tetrappen maar die heeft geen moeite als ik 50 rijd in ze 4 ( de max )
en dan terug ga naar ze 2 :S
|
|
|
|
Erwinn |
7-11-2007 8:40 |
Posts: 14 |
Ik had nog een vraag. Altijd als ik een cilinder eraf draai dan doe ik altijd op de voetpakking en op de zuiger motorolie is dit eigenlijk wel verstandig om te doen? Misschien dat daar ook veel rook vanaf kan komen?
Alvast bedankt,
erwin
|
|
|
|
Iceburn |
7-11-2007 10:32 |
Posts: 310 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rossitzr
[...]
ehh 4 takt ?
hoe krijg je dat stuk :S
ik probeer dat blok van die kymco(oude honda blokjes) ook eens door tetrappen maar die heeft geen moeite als ik 50 rijd in ze 4 ( de max )
en dan terug ga naar ze 2 :S
Ja.. 4-takt
Waarschijnlijk was mijn zuigerveer al wat stuk (het was de bovenste). Ik reed hoogtoerig in de 2 volgens mij,,, en toen schakelde ik naar de 1.. Dat is best wel een grote stap
Dit bericht is gewijzigd door Iceburn op 7-11-2007 om 10:32 uur.
|
|
4-stroke 4-ever |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
7-11-2007 10:57 |
Posts: 10835 |
kan zijn, maar zuigerveerschade heeft daar niks mee te maken.'
vliegwiel zou kunnen, maar lijkt me ook sterk, is een conische passing en de spie draagt geen kracht over maar is alleen voor positionering tijdens montage
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
jd boer |
7-11-2007 11:39 |
Posts: 6005 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mblover
@ Harold,
de buitenste ring valt idd soms buiten de ring, maar die is het niet want dan rookt hij niet wit maar dan drupt ie langs de cilinder of het spuit eruit.
Binnenste ring zit meestal in de cilinder als ik me niet vergis, of blijft beter hangen in de kop. Heb daar iig nooit geklooi mee gehad.
En je kan ze idd hergebruiken, maar als je met lekken aan het klooien bent zou ik voor die paar euro een nieuwe halen dan ben je van het gezeik af als het goed is.
als ik het zo lees heeft hij de gietijzeren cilinder , en dan zit de binnenpakking ook in de kop , met de oringen aan de grote binnenring vast
|
|
rs1sprintuhr |
|
Harold |
7-11-2007 11:40 |
Posts: 1052 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Erwinn
Ik had nog een vraag. Altijd als ik een cilinder eraf draai dan doe ik altijd op de voetpakking en op de zuiger motorolie is dit eigenlijk wel verstandig om te doen? Misschien dat daar ook veel rook vanaf kan komen?
Alvast bedankt,
erwin
Zuiger moet je insmeren met olie (liefst 2t olie, maar motorolie is ook geen probleem), dan rook hij het eerste poosje even, maar vervolgens houd dat wel op. (tis mij eigelijk nooit opgevallen dat het nou echt meer rook ontwikkeling geeft)
Pakkingen moet je niet insmeren met olie, je moet ook de pasvlakken ontvetten. Nou maakt het bij een 50cc 2 taktje niet zoveel uit, maar doe je dit bij een zware 600cc viertakt bijv. Dan blaas je de voetpakking er binnen de korste keren uit. (voor de kop geld dat ook)
Dus tis beter van niet, maar je zult er niet veel van merken dat je dat gedaan hebt.
|
|
|
|
mblover |
7-11-2007 17:56 |
Posts: 5391 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jd boer
[...]
als ik het zo lees heeft hij de gietijzeren cilinder , en dan zit de binnenpakking ook in de kop , met de oringen aan de grote binnenring vast
Maar volgens mij valt die pakking er vrij strak in en blijft hij gewoon zitten. Zitten als ik me niet vergis ook een paar lipjes.
Heb die cilinder zelf ook hier, maar met die binnenring is er nooit iets mis. Alleen met die buitenring is het een ellende met monteren, die lazert er de hele tijd uit...
|
|
|
|
Erwinn |
7-11-2007 20:18 |
Posts: 14 |
Me vader had vanmiddag pakkingen gehaald bij een brommerwinkel in breda waar ik de naam niet van ga noemen maar jullie weten vast wel welke ik bedoel . Geven ze me vader pakkingen voor een APRILIA SR , de voetpakking had geen uitgang voor de koelvloeistof en de koppakking schoot er telkens uit dus die was te groot. Nou heb ik alleen die pakking kunnen veranderen met die soort van 'O ringen' erin, de binnenste pakking in de kop dus. Dus weer gestart en hij maakt nog steeds super veel witte rook en ook stottert de brommer als die hoger in ze toeren, kortom hij loopt dus kut.. Dus ik vraag me nou nog steeds af of het wel die pakkingen zijn, zou het misschien ook de ontsteking kunnen zijn??
Ik ga morgen nieuwe pakkingen halen (bij een winkel waar ze er tenminste wel verstand van hebben) en waarschijnlijk morgen avond er nog opleggen.
Alvast bedankt,
Erwin
Edit: Zouden het ook de keerringen kunnen zijn??
Dit bericht is gewijzigd door Erwinn op 7-11-2007 om 21:04 uur.
|
|
|
|
flip_nsr_80cc |
7-11-2007 22:42 |
Posts: 597 |
ik ken remen op kompresy
ma is dat niet beetje te
ma pakingen moet je bij 2takt wel vervangen dus ik weet 99,9% zkkr oowk bij 4tact
|
|
i cant spel, dus zeur niet |
|
mtx-motard |
7-11-2007 22:46 |
Posts: 14947 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: flip_nsr_80cc
ik ken remen op kompresy
ma is dat niet beetje te
ma pakingen moet je bij 2takt wel vervangen dus ik weet 99,9% zkkr oowk bij 4tact
je kunt remmen op compressie?
doe je goed
maakt niks uit als je opeens terugschakeld, wel vaker gedaan. slipt alleen je achterwiel en op een gegeven moment rij je zo hard als in die versnelling.
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
Iceburn |
7-11-2007 23:34 |
Posts: 310 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]
maakt niks uit als je opeens terugschakeld, wel vaker gedaan. slipt alleen je achterwiel en op een gegeven moment rij je zo hard als in die versnelling.
Maar het is in ieder geval NIET goed,, Anders reed ik nu ook nog wel rustig rond op mn CB'tje
Dit bericht is gewijzigd door Iceburn op 7-11-2007 om 23:34 uur.
|
|
4-stroke 4-ever |
|