Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Kapot??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 995 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #46153 - Kapot??
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2552 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Erwinn 6-11-2007 21:50 Print topicpost
Posts: 14
ik reed vandaag naar school met een vriend van mij hij op ze rox en ik op me rs50 die ik nou nogmaar sinds gister heb, de vorige was ook al de zelfde dag nog kapot. Hij reed op de weg en ik op het fiets/bromfiets hij sloeg opeens af naar het fietspad toen ik nog, ik reed bijna op ze achterkant mara dor een schrik reactie schakelde ikhelmaal terug en gaf vol gas waardoor die veel overtoeren draaide.
Dit heb ik vanavond met een vriend van mij weer gemaakt, Het probleem was dat bij het vliegwiel het moertje niet op de kruk as zat, zonder die druk op het vliegwiel gaat die niet vooruit. Maar nu hebben we een ander probleem toen we de cilinder eraf draaiden, hij was niet vastgelopen zag er nog perfect uit :^^: en kruk as was ook niet zo veel mee mis op het oog te zien. Maar ik had eens een keer ergens gelezen dat als je de koppaking er een keer af hebt gehaald dat hij dan niet meer goed is. Toen we de brommer starten stotterde die een beetje en kwam er SUPER veel witten rook uit de hele straat zat onder, we hadden de cilinder met motorolie ingevet. We hadden hem daarna even stationair laten lopen, omdat we dachtten dat het misschien die motorolie was die er met stationair lopen wel uit zou gaan maar dat was dus niet, want we hadden hem toch wel een tijdje stationair laten lopen, en normaal zou het in die tijd dat wij hem stationair lieten lopen allang dik zijn verminderd die witte rook, maar het was nog steeds even erg. Dus mijn vraag is is dit de koppaking??
Alvast bedankt,
|Erwin|
 

christianos 6-11-2007 21:52 Print reply

Posts: 20445
witte rook = lekkende kvs jah

en trouwens:

www.interpunctie.nl
 
Harold 6-11-2007 21:54 Print reply

Posts: 1052
Je heb hem net nieuw gekocht 2 dagen?
Waarom ga je niet naar je dealer?
En ik vin het nog al een raar verhaal van dat vliegwiel moertje, leg is uit....
Die mag niet los gaan, ook niet als je van voluit naar je 1 schakeld.

 
Iceburn 6-11-2007 21:54 Print reply

Posts: 310
hehe ik heb laatst precies hetzelfde gehad toen een 4t scooter mij (ook 4t) er uit wilde rijden, uit paniek terugschakelen (ja idd, hoe onnozel).. Maar goed. Bij mij was de spie van krukas krom, en zuigerveren waren stuk

Het blijft een ontzettende domme actie maar goed..
 
4-stroke 4-ever
mblover 6-11-2007 21:54 Print reply

Posts: 5391
Even de koppakking vervangen, nieuwe ringen erin.
En voetpakking even vervangen, dat is een papieren rotding...
 
Erwinn 6-11-2007 21:56 Print reply
Posts: 14
Ja, is gekopierd geplakt en snel getypt. Maar bedankt
en trouwens:
http://nl.wikipedia....Nederlandse_spelling
 
roy1989 6-11-2007 21:56 Print reply
Posts: 53
het zal wel aan mij liggen maar als je bijna op iemand knalt? dan schakel je tog niet terug? dan rem je toch of nie
 
christianos 6-11-2007 21:58 Print reply

Posts: 20445
ja alsof dat er toe doet , je kan toch gewoon even niet op zitten te letten, of als je nog niet zoveel rijd is elke handeling niet meteen en automatisme..
 
Erwinn 6-11-2007 22:00 Print reply
Posts: 14
@harold: Waarschijnlijk zat dat vliegwielmoertje al los, en door die klap is die los gesloten. Ik had hem trouwens niet nieuw gekocht hij komt uit 2002

@Iceburn: Zuigerveren en krukas waren bij mij nog goed, gelukkig!

@Mblover: Dankjewel, wat bedoel je met nieuwe ringen??
 
Iceburn 6-11-2007 22:00 Print reply

Posts: 310
mijn krukas was ook nog wel goed,, alleen de spie die het vliegwiel op z'n plek houd was wat krom getrokken
 
4-stroke 4-ever
niek derbi 6-11-2007 22:01 Print reply

Posts: 66
erwin

die ringen zijn die rubberen ringen
 
een echt vent word geen motoragent
Erwinn 6-11-2007 22:02 Print reply
Posts: 14
@ roy, Ik wou op het blok afremmen, ik was bang dat ik onderuit ging als ik de remmen indrukte het regende nog al en we reden allebei ongeveer 80.
 
boerken 6-11-2007 22:03 Print reply

Posts: 501
euh ik weet nie hoe dat bij jullie zit maar bij een noodstop schakel ik tijdens het remmen echt wel hard naar benede...??
 
mblover 6-11-2007 22:04 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erwinn
@Mblover: Dankjewel, wat bedoel je met nieuwe ringen??


Je koppakking bestaat uit een buitenste ring in je kop (die zorgt dat de koelvloeistof niet naar buiten gaat zeg maar).

En binnen in de kop, tussen het koelvloeistof gedeelte en het zuiger gedeelte om het zo maar even te noemen, zit ofwel een ronde o-ring en dan nog vier losse o-ringen over de tapeinden, OF dit is 1 ring met 4 o-ring uitstulpsels eraan vast.

Als je dat even vervangt en de papieren voetpakking onder de cilinder dan zou er geen koelvloeistof meer in je cilinder mogen komen, en ook niet naar buiten mogen lekken.

edit:
Bij een Noodstop, zeker met regen, achterrem lekker laten voor wat hij is, en je gewoon goed concentreren op de voorrem en als je bijna stilstaat even je koppeling erbij.
Met de achtterrem kan je wel aanleggen maar als je eenmaal hard aan het remmen bent met je voorrem heeft dat nauwelijks zin meer en blokkeert je achterwiel en dan sta je voor dat je het weet dwars of lig je op je snuit.

Maar ik zou als ik jou was eerst nog even wat rustiger aan doen en even op een lege weg wat oefenen met hard remmen enzo zodat je als je schrikt jezelf niet onderuit remt.


Dit bericht is gewijzigd door mblover op 6-11-2007 om 22:06 uur.
 
christianos 6-11-2007 22:05 Print reply

Posts: 20445
heb je de kop wel goed strak en kruislings aangedraaid?
 
mblover 6-11-2007 22:07 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
heb je de kop wel goed strak en kruislings aangedraaid?


dat kan idd ook nog
 

Dit topic is 2552 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved