Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Spie in de krukas

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1040 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #46145 - Spie in de krukas
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1896 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Timskie 6-11-2007 16:28 Print topicpost

Posts: 13
mijn puch vreet de spie in de krukas op...
(waar het vliegwiel overheen zit)

heb er net een nieuwe ingedaan, en is nu al weer naar gort.

kan dit zijn omdat ik te veel compressie heb???
of dat de ontsteking niet goed staat, en dat hij dan een klap krijgt?????

HELP
 

freak-out 6-11-2007 16:31 Print reply

Posts: 419
Is het spie wel de juiste maat?

Als ie bijv te dun is hakt hij wel eens,

Maar kan ook zijn dat je vliegwiel niet goed vast zit. Dit had ik namelijk na het reviseren van mun blok
 
>>derbi senda sm<< Minder CO2 uitstoot, De industrie ziet meer in het opvoeren van bomen!
Vehikel 6-11-2007 16:32 Print reply

Posts: 2903
ALs je het vliegwiel eraf heb, je je doet met je vinger de spie erin, zit hij dan wel goed diep en strak? Of is je vliegwiel bij de spie nog mooi hoekig?
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Timskie 6-11-2007 16:32 Print reply

Posts: 13
nee, het is wel de juiste maat.... en had um goed aangedraaid...


 
ikkejw 6-11-2007 16:33 Print reply

Posts: 9886

past de spie wel goed in je vliegwiel?



omg ik las Sypie in de krukas
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Timskie 6-11-2007 16:35 Print reply

Posts: 13
als ik de spie erindruk, zit hij strak, kan de spie dan haast niet meer met de hand eruit halen.
en het vliegwiel ziet er ook nog goed uit... niet verbogen etc etc...
 
honda_freak 6-11-2007 16:37 Print reply

Posts: 7650
De spie is in principe enkel bedoeld om de juiste plaats van je vliegwiel te krijgen, verder komt je vliegwiel conisch vast te zitten, als je spie klappen krijgt en dus kapot gaat klemt je vliegwiel dus waarschijnlijk niet goed meer.

Dit kan komen door:
slecht vast zetten,
oneffenheden in het conische gedeelte, meestal in het vliegwiel (zachter materiaal)

Zo gebeurd het dus meestal dat als het 1 keer fout gaat, het vaker fout gaat omdat de randen van het spiegat in je vliegwiel schade hebben.

Kijk daar even naar.
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Timskie 6-11-2007 16:38 Print reply

Posts: 13
zal het gewoon nog wel een x proberen... heb er nog wel 1 liggen...
kijken of het nu wel goed gaat.. zoniet, dat weet ik het ook niet meer
 
Timskie 6-11-2007 16:39 Print reply

Posts: 13
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
De spie is in principe enkel bedoeld om de juiste plaats van je vliegwiel te krijgen, verder komt je vliegwiel conisch vast te zitten, als je spie klappen krijgt en dus kapot gaat klemt je vliegwiel dus waarschijnlijk niet goed meer.

Dit kan komen door:
slecht vast zetten,
oneffenheden in het conische gedeelte, meestal in het vliegwiel (zachter materiaal)

Zo gebeurd het dus meestal dat als het 1 keer fout gaat, het vaker fout gaat omdat de randen van het spiegat in je vliegwiel schade hebben.

Kijk daar even naar.



kijk, daar heb ik iets aan

zal die shit nu weer eens ff gaan checku....


 
Almer 6-11-2007 16:54 Print reply

Posts: 3325
Vergeet ook niet je conussen te ontvetten, vaak klemt hij dan net wat beter=) En gebruik een goede onderlegring tussen je vliegwiel en moer.
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Harold 6-11-2007 17:22 Print reply

Posts: 1052
Je conische passing is niet goed meer.

Dit gebeurt vaak doordat ze beschadigd zijn: is te verhelpen door eventuele putjes en beschadigingen weer glad te schuren.

Het kan ook gebeurd zijn doordat het vliegwiel is een keer veel te strak aangedraaid is en daardoor het begin van de passing uitgerekt is en vervolgens niet meer klemt. Dit kun je vaak wel goed zien aan het nokje in het vliegwiel, deze is dan niet meer recht (even liniaal of schuifmaat langs houden, dan kun je het zien)

Of je hemt hem gewoon niet goed vast gedraaid. ik gebruik altijden een sleutel van de slijptol om het vliegwiel te blokkeren: pinnetje in het vliegwiel gat steken (miss een tip voor jou)
 
mtx-motard 6-11-2007 17:49 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw

past de spie wel goed in je vliegwiel?



omg ik las Sypie in de krukas


haha dat las ik ook

gewoon spie erin en BEST hard vastdraaien.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami

Dit topic is 1896 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved