Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Oliepomp afstellen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1104 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #46140 - Oliepomp afstellen
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 24186 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

helly 7-11-2007 0:01 Print reply

Posts: 2424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
ja maar dat is yamaha.



haha focking droog --> wordt een quote in me profiel
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
rossitzr 7-11-2007 0:09 Print reply
Posts: 259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vespa_hein
hoeft niet maar sommige sluiten hun oliepomp af en gooien er mensmering in, als je oliepomp mee kapt heb je vastloper en als je je oliepomp afsluit en er mengsmering in gooit niet.



hahaha stoppen kan je pompje ook met je 50cc tje

heb er nog nooi een zien stoppen of van gehoord.

zit toch echt tussen de oren


Dit bericht is gewijzigd door rossitzr op 7-11-2007 om 0:12 uur.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 7-11-2007 13:05 Print reply

Posts: 9841
enige wat ik me kan voorstellen is dat het kunststof tandwiel (bijv. bij tsx) kapotloopt maar dat kan alleen als je oliepomp vastloopt en als er iets niet gauw vastloopt is het de oliepomp wel.

de reden dat de oliepomp van een 2t afstelbaar is is idd om te zorgen dat je de opbrengst kunt aanpassen.
de smeerpomp van een 4takt is bijvoorbeeld in de meeste gevallen niet instelbaar, omdat dat nergens voor nodig is.

milieueisen zijn btw bullshit voor de smering, daar moet je echt de grootste schijt aan hebben want daar wordt je toch niet op gecontroleerd.
Tegenwoordig rijden alle auto's op 14.7 AFR omdat dat een optimale verbranding geeft en dus de minste uitstoot. Met deze uitlaatgassen kan de catalysator weer optimaal presteren (sterker nog, de cat gaat kapot als ie teveel afwijkende uitlaatgassen krijgt).

Kortom alles loopt op een vaste waarde om de boel heel te houden en de uitstoot laag te houden, het gevolg hiervan is dat het mengsel in veel gevallen te arm staat (optrekken, belasting, AFR van rond de 12.5 ofzo nodig) of te rijk (cruisen op de snelweg, redelijke afr van 16).

Het gevolg daarvan is dat de motor minder vermogen levert (ondanks de 'optimale' verbranding). Dit wordt weer gecompenseerd door blokken te vergroten of te blazen, wat al met al dus minder efficiente motoren oplevert. Hiermee komt er een groter volume uitlaatgassen uit de auto, die aardig gereinigd zijn omdat de cat goed zn werk doet maar ik denk dat netto de besparing helemaal niet zo heel veel beter is..

waarom denk je dat auto's zoveel zuipen tegenwoordig, oa. door het gewicht maar ook omdat de motoren helemaal niet lekker lopen. Chippen is gewoon de motor laten lopen zoals het hoort.

en dat allemaal vanwege die stomme milieueisen.
 
Too cool for school!

Dit topic is 24186 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved