Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Yamaha RD50m

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1282 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #46132 - Yamaha RD50m
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 6257 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DenAndres 5-11-2007 20:32 Print topicpost
Posts: 39
Hallo,
Ik heb mij net een yamaha rd50m gekocht.
Nu bevredigt hij me niet helemaal tijdens het rijden.
Ik haal niet meer dan 7000 toeren en behaal met moeite de 40km/u.
Mijn 4de en 5de vitesse zijn dan ook quassie nutteloos.
Ik veronderstel (lees hoop) dat dit komt doordat hij afgesteld is.
Nu is mijn vraag waar zijn die yamaha rdtjes zoal op afgesteld?
Ik veronderstel alvast de carburateur (er zit een 12mm op).
oja, mijn setup? volledig origineel, 12mm carburateur dus, originele 50cc, originele uitlaat.
Nu is mijn vraag aan jullie, de grote kenners, hoe laat ik mijn brommer deftig (lees ook sneller) lopen.
Liefst niet door aan mijn cilinder te beginnen vijlen en dergelijke, die laat ik liever heel.
alvast bedankt...
groeten
Andres
 

dt4ever 5-11-2007 20:36 Print reply
Posts: 218
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DenAndres
Hallo,
Ik heb mij net een yamaha rd50m gekocht.
Nu bevredigt hij me niet helemaal tijdens het rijden.
Ik haal niet meer dan 7000 toeren en behaal met moeite de 40km/u.
Mijn 4de en 5de vitesse zijn dan ook quassie nutteloos.
Ik veronderstel (lees hoop) dat dit komt doordat hij afgesteld is.
Nu is mijn vraag waar zijn die yamaha rdtjes zoal op afgesteld?
Ik veronderstel alvast de carburateur (er zit een 12mm op).
oja, mijn setup? volledig origineel, 12mm carburateur dus, originele 50cc, originele uitlaat.
Nu is mijn vraag aan jullie, de grote kenners, hoe laat ik mijn brommer deftig (lees ook sneller) lopen.
Liefst niet door aan mijn cilinder te beginnen vijlen en dergelijke, die laat ik liever heel.
alvast bedankt...
groeten
Andres


70cc met een grotere carb is een oplossing maar misschien is dit niet helemaal waar je gelijk op zit te wachten.
 
Niek de Wildt 5-11-2007 20:44 Print reply
Posts: 7168
heel simpel, 2boutjes van je uitlaat los, daar zit een ring in (aan het begin van de uitlaat) deze haal je eruit (hij zit met een laspuntje vast dus je kan hem eruit tikken of wegboren, dit is heel simpel en kan eigelijk niet mis gaan)
daarna tussen de 10/15 maten grootere sproeier proberen en daarop verder afstellen

edit doe je dit goed haal je ongv 90 km/u en trek je veel sneller op

wil je geen 90 maar bijv 70 haal je gewoon minder van dat ringetje weg,

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 5-11-2007 om 20:44 uur.
 
DenAndres 5-11-2007 20:47 Print reply
Posts: 39
Ok, dit is wat ik noem een zinnig antwoord, alvast heel bedankt!!!
Dit ga ik zeker zo rap mogelijk eens fixen.
En dit is mogelijk met een 12mm carburateur?
Ik hoef er geen 16mm vb op steken of toch beter wel?
Heel erg bedankt alvast!!
 
helly 5-11-2007 20:55 Print reply

Posts: 2424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DenAndres
Ok, dit is wat ik noem een zinnig antwoord, alvast heel bedankt!!!
Dit ga ik zeker zo rap mogelijk eens fixen.
En dit is mogelijk met een 12mm carburateur?
Ik hoef er geen 16mm vb op steken of toch beter wel?
Heel erg bedankt alvast!!


nee, je hebt geen andere cab. nodig. wel moet je opnieuw afstellen. je carburateur dus
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
Niek de Wildt 5-11-2007 22:34 Print reply
Posts: 7168
ooooh srry helemaal fout gelezen, ik dacht dat het om een nieuw type yamaha schakelbrommer ging (dt)
bij dit type brommer weet ik niet zo één twee drie waar de begrenzingen zitten, maar wil je tog zoon 70km/pu en beter optrekken zal een 70cc toch wel nodig zijn. (of een erg gekietelde 50cc maar dan kom je duurder uit)
dus een 70cc met 16mm carb en een bijpassende uitlaat is wel nodig dan ga je ook 90.

nogmaals mijn excuses

gr, Niek
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 6-11-2007 1:27 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DenAndres

Nu bevredigt hij me niet helemaal tijdens het rijden.



waarom ben ik nou weer de eerste die daarop moet reageren.

mijn brommer bevredigde me ook niet tijdens het rijden...daarom deed ik het zelf maar.

 
Too cool for school!
5MB5 6-11-2007 3:07 Print reply

Posts: 878
monteer een andere tandwielverhouding (kleiner voortandwiel, groter achtertandwiel) zodat de 4e en 5e versnelling wel bruikbaar zijn
 
DenAndres 6-11-2007 16:43 Print reply
Posts: 39
Het moet toch wel mogelijk zijn om zonder aan mijn cilinder te prutsen over de 65 te gaan?
 
Cross lover 6-11-2007 16:49 Print reply

Posts: 210
Weet je zeker dat de carb 12mm is en niet alleen maar het spruitstuk?
Als het alleen je spruitstuk is (dus het gedeelte wat tussen de carb zit en het membraan(wat in het blok uitkomt)), kun je dit groter uitfrezen/vijlen.

Zowiezo een grotere sproeier erin douwen. 7000 toeren is veels te weinig. Je krijgt zo zelfs eerder kans op een vastloper. Als je hem net nieuw gekocht hebt, moet je m wel even GOED laten inlopen!

edit:
Je kan ook kijken voor een ander membraam en andere kleppen voorop je membraam (als je bijv stalen kleppen hebt, er carbon kleppen op zetten) en even goed naar je luchtfilter kijken. Je kunt natuurlijk ook téveel schuim in je filter hebben (zo heeft een maat van me ooit zn puch begrensd die eerst 100 liep en toen 45 ><

Suc6

Dit bericht is gewijzigd door Cross lover op 6-11-2007 om 16:53 uur.
 
667 neighbour of the beast. Even the bravest warrior can be killed by a keen archer with a single arrow
honda_freak 6-11-2007 16:52 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


waarom ben ik nou weer de eerste die daarop moet reageren.

mijn brommer bevredigde me ook niet tijdens het rijden...daarom deed ik het zelf maar.



lieten m speciaal voor jou liggen

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DenAndres
Het moet toch wel mogelijk zijn om zonder aan mijn cilinder te prutsen over de 65 te gaan?


Het is geen supersetup.

Je klacht is dat hij:
niet boven een x aantal toeren uitkomt
langzaam optrekt
lage topsnelheid heeft

zou ik je allereerst willen adviseren alles is grondig schoon te maken. Ik weet niet hoe lang alles er al op zit, maar een verkoolde uitlaat zal zo z'n effect hebben.

Je hebt ook kans op:
versleten zuiger(veren)
verstopt luchtfilter
verkeerde twv

Een verkeerde afstelling is ook mogelijk, informatie over afstellen kun je vinden in de FAQ afdeling op dit forum.
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
DenAndres 6-11-2007 17:08 Print reply
Posts: 39
om hier even op verder te gaan, hij rookt ook enorm, zelf stationair, het is als een sigaret dat staat te smeulen...
ook tijdens het rijden rookt hij
(en de bougie ziet niet mooi koffiebruin maar zwart)
 
zwarte-beuner 6-11-2007 17:14 Print reply

Posts: 2651
Om hem over de 65 te trekken zou ik sowieso wel minimaal een 60cc aan te schaffen.

Of eventueel andere uitlaat en tandwiel verhouding maar gaat er maar van uit dat dit niet super veel verschil maakt.

 
brommerloos
Makrolon 6-11-2007 17:18 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DenAndres
om hier even op verder te gaan, hij rookt ook enorm, zelf stationair, het is als een sigaret dat staat te smeulen...
ook tijdens het rijden rookt hij
(en de bougie ziet niet mooi koffiebruin maar zwart)

maak het luchtfilter en carb eens goed schoon!
 
KTM 525 EXC Supermoto
Mopar 6-11-2007 17:29 Print reply

Posts: 4772
Ik denk dat de zuigerveren versleten zijn.

In dat geval is een nieuw zuigertje bestellen voldoende, als je de maat niet weet, cilinder meenemen naar de bromboer, en dan past hij wel een zuigertje voor je.
Of je meet het zelf op, en bestelt een nieuw zuigertje op www.50cc.nl

Ook kan het zijn dat de rechter krukas keering eruit ligt, maar dat betwijfel ik, aangezien je hem dan heel moeilijk gestart krijgt, nauwelijks loopt, en 7000toeren haal je dan never nooit niet..
( dus we houden dat maar even voor het laatste )

Ook kan je sproeier te groot zijn, ook dat betwijfel ik.
( niet met sproeier lopen kutten 9/10x is dat het probleem niet )

Bougie kan ook versleten/kapot zijn, vervang die als eerste zodat je weet dat die goed is. Kost ook niet veel...

Luchtfilter zou ook compleet verstopt kunnen zijn, dus check dat ook even.
Meteen de carburateur er ff onderuit halen, en die ff schoonmaken.
Meteen pakkingen vervangen, en kijken of de benzine filter(s) nog schoon zijn. ( gewoon ff de benzine kraan open zetten, en als het er hard uitstroomt is het wel goed... snel de kraan dicht )
( schrijf meteen even de sproeier groote op als je de carb. uit elkaar hebt )

Als dat allemaal lekker fris en schoon is en hij loopt nog steeds helemaal kut, gaan we naar de ontsteking/contact puntjes.

Haal het kleine kapje aan de linkerkant eraf, en kijk eens naar de contactpunten, misschien zijn deze wel versleten.
Als dat niet het geval is moet je ze afstellen op 0.35mm.

Ze moeten 0.35mm open zijn, als de zuiger helemaal op zijn bovenste dode punt is. ( ff met eej stokje in het bougie gat, aan het vliegwiel draaien, en NET op het moment dat de zuiger niet meer omhoog gaan moeten de puntjes 0.35mm open staan. )

Als je nog geen voelermaatjes hebt, ff naar de bromboer of een grote auto materialen zaak..

De contactpuntjes en condensator zijn echt heel erg gevoelig bij een DT/RD/TY.
Geen probleem verder, en helemaal niet erg, heeft alleen iets meer aandacht nodig.

iig, begin met schoonmaken van de carb. en luchtfilter (als dat nodig is) en daarna de ontsteking afstellen indien nodig.
Als het dan nog steeds niet lukt haal de cilinder er maar eens af en kijk je of de zuiger(veren) nog goed is/zijn..

Begin iig met de bougie, luchtfilter, carb, en onsteking nakijken/afstellen...


 
Harold 6-11-2007 17:30 Print reply

Posts: 1052
Die rd moet de 60 wel halen met een 50 cc.
Ik lees dat je een 5 versnellings bak hebt, voor zover ik weet zitten er standaart 4 bakken in. Wss heb je daardoor een verkeerde tandwiel verhouding. Want eigelijk hoort hij door een versnelling meer, makkelijk in de 4 op horen te trekken.

Maar het zal toch grotendeels aan de afstelling van de carburateur liggen, probeer is een sproeiermaatje of 2 a 4 kleiner.
 

Dit topic is 6257 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved