Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - torderende voorpoten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1085 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #46130 - torderende voorpoten
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 573 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rinnert 5-11-2007 19:33 Print topicpost

Posts: 51
heej ,

heb een tsx met dtr voorpoten , alleen deze torderen sterk.
nu heb ik gezien dat een honda mt ( zomaar een voorbeeld ) een stabilisatie beugel tussen de poten heeft.

waar moet ik aan denken als ik zo'n beugel maak ?
welke dikte zou ik moeten aannemen?


 
tunen is ongineel zijn , orgineel houden is tog ook tunen ..

dirtbag 5-11-2007 19:35 Print reply
Posts: 76
Mijn mtx sh heeft een beugel van ongeveer 3 mm dik aluminium en 7 cm breed die de voorpoten aan elkaar verbind. Ik neem aan dat dat wel sterk genoeg zal zijn

db
 
honda_freak 5-11-2007 19:35 Print reply

Posts: 7650
zo laag mogelijk monteren om het effect zoveel mogelijk te gebruiken

bij MT is zo'n beugel iets van 3/4 mm?
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Ariej 5-11-2007 19:40 Print reply

Posts: 3685
bij mt is hij zo'n 2 mm dik, beter maak je een mbx na, idd 3/4 mm. je kan een stuk buis pakken met een diameter van de afstand tussen de gaten voor de beugel - 2 keer de dikte van het materiaal wat je gebruikt. dan kan je die plaat (precies het midden, en haaks) op die buis vast pikken met het lasapparaat en dan om die buis heen slaan.
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
Rinnert 6-11-2007 20:30 Print reply

Posts: 51
okej , nu nog 1 vraag dan,

wat zou ik kiezen ? ,1 óf 2





en dan denk ik niet alleen aan mooiheid, maar vooral aan stevigheid en weg ligging.
 
tunen is ongineel zijn , orgineel houden is tog ook tunen ..
benellifan 6-11-2007 20:34 Print reply
Posts: 1553
ik zou voor optie 2 gaan aangezien dat meer dan genoeg ik optie 1 is overkill
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
Sypie_Honda 6-11-2007 20:40 Print reply

Posts: 13830
ik voor 1, lijkt mij veel steviger. en gemakkelijker te maken.


 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
maxi rider 6-11-2007 20:42 Print reply

Posts: 429
optie 2 denk
 
12345678910
S1lv3r 6-11-2007 20:43 Print reply

Posts: 5213
ik zou ze wel met bouten vastzetten als je optie 1 doet, en niet met schroeven
 
Rinnert 6-11-2007 21:05 Print reply

Posts: 51
jaaah , dat bedoel ik !

maar benellifan :

hoezo overkill ? het kan togh nooit te stevig
 
tunen is ongineel zijn , orgineel houden is tog ook tunen ..
Jurgen 6-11-2007 21:09 Print reply

Posts: 1334
Bij optie 1 ben je niet van het probleem af, je poten zullen gaan draaien en zo blijven staan. bij optie 2 zal de stabilisator de poten weer terug in de "rust" stand zetten na de aktie.
 
Heb je onderdelen voor een MTX-sh over?? Inbox even.
Sypie_Honda 6-11-2007 21:10 Print reply

Posts: 13830
hoe wou je optie 1 vast krijgen aan je voorvork, ik heb ff een kijkje genomen in je gallery. maar ik zie daar geen ophangpunten voor stabilisatoren.

en als je optie 1 goed stevig maakt, met M8 bouten, gaat je voorvork echt niet draaien hoor
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Rinnert 6-11-2007 21:15 Print reply

Posts: 51
ophangpunten zijn geen probleem , alls is te maken ( kijk maar eens in me galerie, heb zelfs dtr kroonplaten )

maar wat nou als ik bijde doe, een halfe boog oven mij voor wiel , en plat op de bovenkant. --lijkt me wel lomp toe .. --
 
tunen is ongineel zijn , orgineel houden is tog ook tunen ..
Sypie_Honda 6-11-2007 21:20 Print reply

Posts: 13830
nja zelf weten, de 1e optie leek mij het sterkst en het gemakkelijkst om te maken.
en het gaat volgens mij ook nog wel goed staan.

mja tis je eigen broem
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.

Dit topic is 573 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved