Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Hulp Bij Vermogen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1081 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #4613 - Hulp Bij Vermogen
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2666 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ralf 8-7-2002?00:10 Print reply

Posts: 9073
14:1 in een 2-takt?
Hoelang doe je met een cylinder? Een weekje?
 
Rudy 8-7-2002?00:18 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: Zildjian?

14:1 in een 2-takt?
Hoelang doe je met een cylinder? Een weekje?


dat is volgens de europese manier berekend
op de japanse (dus werkelijke rekeinig gehouden met de uitlaathoogte)is dan ongeveer 9,5 op 1
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Ralf 8-7-2002?00:24 Print reply

Posts: 9073
Verklaar je nader, Europese en Japanse manier?
 
Rudy 8-7-2002?00:27 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: Zildjian?

Verklaar je nader, Europese en Japanse manier?

europees is de volledige ruimte (slag van je cilinder meegeteld als nuttig om compressie op te bouwen

en met de japanse reken je vanaf dat je uitlaat sluit en dus is de nuttige slag dan kleiner
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
T_M_C 8-7-2002?11:16 Print reply
Posts: 105
[URL[t]]http://www.mywebsite.tmfweb.nl[/t]puch maxi 1969-1987[/URL]

Neej ik had de 1e cilider al 1500km
zuiger vervangen en toen begon de ellende
vastloper
Cilinder uitlaten boren. Nieuwe zuiger erin.
Weer 3x warmloper

Nu weer eeen niewe cilinder.
En zo is het met 4 cilinder gegaan
 
T_M_C 8-7-2002?11:20 Print reply
Posts: 105
eerder reed ik alrijd met 17:1


 
Ralf 8-7-2002?12:06 Print reply

Posts: 9073
Maar als ik een compressie meter in m'n bougiegat duw en dan meet, op welke manier is het dan?
 
T_M_C 8-7-2002?12:16 Print reply
Posts: 105
De werkelijk compressie, (japanse dus)
 
T_M_C 8-7-2002?12:21 Print reply
Posts: 105
Maar niemand een oplossing??
Want er gaat idd elke maand zon beetje een cilinder door.

Chris
 
Blorn 8-7-2002?12:42 Print reply

Posts: 13825
afvoeren
 
jkoehorst 8-7-2002?14:41 Print reply
Posts: 8
Staat je carburateur niet gewoon te arm afgesteld waardoor het allemaal wat warmer loopt? of weinig olie?

Misschien dat door de vroegere ontsteking de motorloop wat 'ruwer' loopt en meer vermogen heeft, dus overal doorheen slaat?

Zoveel cylindertjes doordraaien is echt niet normaal en duur :(
 
Rudy 8-7-2002?14:46 Print reply

Posts: 3471
je zou eens een grotere carb moeten proberen
en de ontsteking zou ik op 2mm zetten
je zou ook je tandwiel verhouding iets zwaarder kunnen nemen zodat hij wat minder toeren gaat draaien


hoeveel cc is je kop nu?

[This message is edited by Rudy on 8-7-2002 14:48]
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
HondaMiX 8-7-2002?16:30 Print reply
Posts: 246
Quote:
Originally posted by: T_M_C?

hmm, Is dat verstandig dan om met meer dan 6pk.
Zal de 5de cilinder maar eens gaan bestellen
(5e in jaar tijd,gekkenwerk)

Had ook ergens foto's van het brute Geweld.
Aanpassingen aan het blok,koppeling,etc.
probeer hem weer te zoeken en te posten.
Schrik niet.




Das zuur! Dan ben je meer bezig om je cilinders in te rijden dan dat je er gewoon voluit mee kan rijden Wat je ook kunt doen is origineel maken... nergens last van
 
T_M_C 8-7-2002?23:14 Print reply
Posts: 105
orgineel maken???

Wat is dat voor reply.
Ga hem tog niet opvoeren om er daarna 40 mee te rijden.
 
mckoops 8-7-2002?23:33 Print reply
Posts: 95
Doe er tijdens inrijden er een paar dopjes extra 2-takt olie in. Wordt ie minder warm en de smering is ook beter. Goed voor inrijden.
 

Dit topic is 2666 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved