Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - 2 claxons aansluiten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 859 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #46120 - 2 claxons aansluiten
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3869 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

cross-x-team 5-11-2007 9:04 Print topicpost

Posts: 469
ey,
ik heb n vraagje ik wil met het knopje op mn stuur een luchthoorn kunne bedienen en de orginele claxon dus heb ik een schakelaartje gevonden die naar links of rechts kan, en een middenstand dus daarmee zou ik met het schakelaartje kunne kiezen welke van de 2 toeters ik wil gebruiken, maar als ik hem de andere kant opzet kan ik ook weer de andere doen,
maar nu ik zit te twijfelen hoe ik die aan moet sluiten,
ik weet het denk ik wel, maar wil het ff zeker weten

 

Teunis 5-11-2007 9:10 Print reply

Posts: 1073
naar mijn weten moet je het
+-+ aansluiten en dan zou hte moeten werken
 
dokocrosser 5-11-2007 9:13 Print reply

Posts: 1433
als het goed is zou hij het dan moeten doen
mij autoclaxon doet het dan ook
 
michel_tsx 5-11-2007 9:19 Print reply
Posts: 40


zo zou het moeten kloppen

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
zou ik toch maar wel doen, anders zou het kunnen zijn dat je claxonknopje door brand omdat die de grote stroom die de luchthoorn trekt misschien niet aan kan.


daarom heb ik in het plaatje CLAXONRELAIS gezet dat ene schakelaartje is waarschijnlijk voor het switchen tussen luchthorn en claxon.
als je daar een degelijke schakelaar voor inzet is er nix aan de hand

Dit bericht is gewijzigd door michel_tsx op 5-11-2007 om 10:45 uur.
 
http://www.yamaha-motor.co.jp/global/entertainment/papercraft/index.html
b e r t 5-11-2007 9:41 Print reply

Posts: 1855
zet je geen relais tussen je luchthoorn?
 
cross-x-team 5-11-2007 9:41 Print reply

Posts: 469
zo dacht ik het ook,

 
cross-x-team 5-11-2007 10:10 Print reply

Posts: 469
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: b e r t
zet je geen relais tussen je luchthoorn?


nee, is 12v


 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 5-11-2007 10:14 Print reply

Posts: 10835
zou ik toch maar wel doen, anders zou het kunnen zijn dat je claxonknopje door brand omdat die de grote stroom die de luchthoorn trekt misschien niet aan kan.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
cross-x-team 5-11-2007 10:56 Print reply

Posts: 469
de normale claxon is tog ook 12v
maar daar zit een relaid voor dan?
kan ik de stroom dan niet vanaf de orginele claxon halen?
 
michel_tsx 5-11-2007 10:58 Print reply
Posts: 40
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cross-x-team
de normale claxon is tog ook 12v
maar daar zit een relaid voor dan?
kan ik de stroom dan niet vanaf de orginele claxon halen?

dat bedoelde ik ook te zeggen bij dat plaatje

 
http://www.yamaha-motor.co.jp/global/entertainment/papercraft/index.html
Jozeff - Forum en Sales Moderator 5-11-2007 11:00 Print reply

Posts: 10835
jouw gewone claxon trekt een bepaald aantal ampere, laten we zeggen 3A
Daarop is jouw claxonschakelaar ontworpen.

jouw luchthoorn trekt waarschijnlijk wat meer ampere, laten we zeggen 15A
Dat is dus 5 keer zoveel en het zou kunnen dat je claxonschakelaar dat niet aan kan. Dat kan 1 keer goed gaan, misschien gaat het zelfs altijd goed, maar ik zou het er niet op gokken.

Daar heb je een relais voor dat is een schakelaar die schakelt als je er 12volt op zet.
Met je claxonschakelaar stuur je dan dat relais aan en dat relais bedient vervolgens je luchthoorn met 12volt die je van je accu af tapt.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
michel_tsx 5-11-2007 11:09 Print reply
Posts: 40
even een ander plaatje gemaakt om duidelijker te maken


dat van die claxonschakelaar kan wat afwijken
en de wisselschakelaar moet wel een zware zijn

Dit bericht is gewijzigd door michel_tsx op 5-11-2007 om 11:16 uur.
 
http://www.yamaha-motor.co.jp/global/entertainment/papercraft/index.html
cross-x-team 5-11-2007 11:10 Print reply

Posts: 469
het rode draadje aan de orginele claxon is gewoon de + tog?
en de zwarte gewoon de -
het is trouwens een derbi senda 2007 x-race


 
Makrolon 5-11-2007 11:11 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: michel_tsx
afbeelding

zo zou het moeten kloppen

[...]


daarom heb ik in het plaatje CLAXONRELAIS gezet dat ene schakelaartje is waarschijnlijk voor het switchen tussen luchthorn en claxon.
als je daar een degelijke schakelaar voor inzet is er nix aan de hand

Dit bericht is gewijzigd door michel_tsx op 5-11-2007 om 10:45 uur.

doe alsjebieft niet net alsof je er wa vanaf weet, het relais moet na de schakelaar. dus niet er voor. dan gaat er alsnog 10 tot 15 A van de luchthoorn door de schakelaar.
 
KTM 525 EXC Supermoto
michel_tsx 5-11-2007 11:12 Print reply
Posts: 40
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cross-x-team
het rode draadje aan de orginele claxon is gewoon de + tog?
en de zwarte gewoon de -
het is trouwens een derbi senda 2007 x-race





rood + zwart -

weet niet hoe het draadschema ervan is maar als er geen relais inzit met er WEL een tussen

ps ik zal wel even kijken of ik een draadschema van jouw brom kan vinden
 
http://www.yamaha-motor.co.jp/global/entertainment/papercraft/index.html
cross-x-team 5-11-2007 11:12 Print reply

Posts: 469
oke zo moet het dus worden zoals bovenstaand plaatje?

 

Dit topic is 3869 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved