Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - op gang komen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1174 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #46119 - op gang komen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 973 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mtxsh-jeroen 5-11-2007 8:30 Print topicpost

Posts: 162
hey
ik heb een mtx-sh. als ik hem start moet ik de choke erop houden anders valt hij weg ik kan ook nog geen gas geven want dan valt hij ook weg. langzaam kan ik steeds iets meer gas geven todat ik voluit kan dan gaat het gewoon goed. ik snap wel dat hij ff op temp moet komen maar hij moet toch niet wegvallen als ik er geen choke op houd.
setup
70cc immi (lc)
13mm keihin sproeier 110
immi 50cc bocht

bvd jeroen

nieuwe vraag:
omdat er niks klopte van mijn kabelboom heb ik zelf licht aangesloten op de accu, werkt gewoon goed. maar hoe kan ik zorgen dat mijn accu ook oplaadt? welke draden van het blok moet ik dan op de plus en de min aansluiten>?


Dit bericht is gewijzigd door mtxsh-jeroen op 5-11-2007 om 18:50 uur.
 

Teunis 5-11-2007 8:32 Print reply

Posts: 1073
wat is je bougie kleur als je eenmaal rijd zonder choke

en een 13 mm carb op 70cc is een beetje erg klein he
 
Bonomel 5-11-2007 8:36 Print reply

Posts: 1363
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunis

en een 13 mm carb op 70cc is een beetje erg klein he

dat zou gewoon moeten kunnen.

 
BMW
RXBaz 5-11-2007 9:23 Print reply

Posts: 1879
50cc bocht op 70 cc in combo met 13 mm...houdt wel in. ,

meestal is het zo wanneer je alleen onderin geen vermogen hebt en bovenin trekt ie wel door, is t meestal een gare bougie.

ik zou anders ook ff kijken of je luchtfilter wel okee is. kijken e.d. standaart dingen.

edit: sorry voor me taalgebruik ben net wakker jah

Dit bericht is gewijzigd door RXBaz op 5-11-2007 om 9:58 uur.
 
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket
erwin fs1 5-11-2007 12:41 Print reply

Posts: 897
das gewoon normaal hoor, waarom denk je anders dat er een choke op zit
 
vake bej te bange....
honda_freak 5-11-2007 13:27 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: erwin fs1
das gewoon normaal hoor, waarom denk je anders dat er een choke op zit


in principe is die choke alleen bedoeld om m op gang te krijgen, een soort van boost

Hoe lang duurt het voor de brom op temperatuur is en je gewoon kan rijden?

Maar verder, het 'koude' weer komt er weer aan dus choken wordt weer belangrijker. Wat mogelijk is dat je je luchtstelschroef iets bij moet stellen of zelfs een sproeiermaatje groter gaan om te compenseren.
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
dezejongeman 5-11-2007 15:19 Print reply

Posts: 39
wel wat een grote sproeier voor zo'n kleine cabrateur.
ik heb zelf een 80 die is wat klein maar ik heb dan ook een lekke voet pakking wat groter onmogelijk maakt maar heb nog geen zin/tijd gehad dit op te lossen.


suc6
 
mtxsh-jeroen 5-11-2007 18:50 Print reply

Posts: 162
oke, ik zal wel is een grotere sproeier proberen kijken wat hij dan doet. bedankt voor de reacties

ik heb nu nog een andere vraag.
omdat er niks klopte van mijn kabelboom heb ik zelf licht aangesloten op de accu, werkt gewoon goed. maar hoe kan ik zorgen dat mijn accu ook oplaadt? welke draden van het blok moet ik dan op de plus en de min aansluiten>?
 
honda_freak 5-11-2007 19:22 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtxsh-jeroen
oke, ik zal wel is een grotere sproeier proberen kijken wat hij dan doet. bedankt voor de reacties

ik heb nu nog een andere vraag.
omdat er niks klopte van mijn kabelboom heb ik zelf licht aangesloten op de accu, werkt gewoon goed. maar hoe kan ik zorgen dat mijn accu ook oplaadt? welke draden van het blok moet ik dan op de plus en de min aansluiten>?



click to enlarge

draadschema van MTX, kun je precies in vinden welke draad waarheen gaat vanuit het blok normaal gesproken
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
mtxsh-jeroen 5-11-2007 19:56 Print reply

Posts: 162
oke ik moet dus de groene draad die uit het blok doen op de min van de accu, maar wat moet er nu op de plus?
 
honda_freak 5-11-2007 21:27 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtxsh-jeroen
oke ik moet dus de groene draad die uit het blok doen op de min van de accu, maar wat moet er nu op de plus?


over het algemeen, iets dat wattage levert.. lichtspoel bijvoorbeeld, wel van belang er een gelijkrichter tussen te mikken, anders gebeurt er nog niets.
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
mtxsh-jeroen 5-11-2007 21:43 Print reply

Posts: 162
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
[...]


over het algemeen, iets dat wattage levert.. lichtspoel bijvoorbeeld, wel van belang er een gelijkrichter tussen te mikken, anders gebeurt er nog niets.


ik heb mijn oude kabelboom nog kan ik daar de gelijkrichter van gebruiken dan? dus moet ik: draad van lichtspoel> gelijkrichter> + van de accu en groene draad van het blok > - van de accu?

edit: hoe ziet mijn gelijkrichter eruit is dat zon blokje moet soort van koelribben?

Dit bericht is gewijzigd door mtxsh-jeroen op 5-11-2007 om 21:43 uur.
 

Dit topic is 973 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved