Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - Honda CB500F caferacer project

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 915 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #46115 - Honda CB500F caferacer project
Pagina 4 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 39398 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kenny77 8-11-2008 20:01 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
supermooi geluidje, supermooi geworden

complimenten !


Bedankt.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: realtim
Zot mooi project .
Maar ik heb zo nog een vraagje want ben ook me zo iets bezig maar op brommer formaat.
maar waar vind je zo een gashendel en zo voor aan de andere kant een handvat(kweet niet juist hoe dat noemt)

afbeelding
[url=http://img185.imageshack.us/img185/handvatenmk5.jpg/1/w800.png]afbeelding[/URL



Clipons heet dat.

Ik denk als je dat in google intikt dat er wel wat uit komt gerolt.
 
Elco 8-11-2008 20:13 Print reply
Posts: 4527
Zeker wel bruut

jij eist hem op als je je motor rbw hebt?
 
kenny77 8-11-2008 20:17 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi_Elco
Zeker wel bruut

jij eist hem op als je je motor rbw hebt?


Toevallige heb ik er vandaag een klein stukje op gereden.


 
martijne.c 9-11-2008 13:44 Print reply

Posts: 251
echt mooi. ik zou hem zonder kuip nog mooier vinden
 
R.I.P Derbi ik mis je:(
thunderbird - Forum en Sales Moderator 9-11-2008 13:47 Print reply

Posts: 7728
clip-ons heten die dingen. dus zoek maar ff op internet
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Elco 9-11-2008 14:31 Print reply
Posts: 4527
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
clip-ons heten die dingen. dus zoek maar ff op internet



op wie reageer je is al gezegd.


Maarja,

ik kijk nog een x

vind supermooi, kontje vind ik nu ook wle mooi met kenteken zo en lamp, en die demper vind ik supervet
 
kenny77 10-11-2008 21:28 Print reply

Posts: 29286
We hadden Bert een berichtje gestuurd dat zijn motor op de topic staat en dit is wat hij terug heeft gestuurd.


Hi, Dolf / Kenny.

Heb met bewondering de "reportage" bekeken, dikke pluim voor kenny als cameraman en scriptwriter.
Deed mij goed mijn voormalige troetel herboren te zien worden, het is een beauty geworden.

Hoop dat je de afstelling toch op een gegeven moment naar je zin krijgt, alhoewel ik daar zelf sceptisch over blijf, belangrijk vindt ik dat je in ieder geval de gasfabriek laat synchroniseren en van hieruit verder moet werken aan de verfijning van de afsstelling.

Mijn mening: De motor in zijn huidige vorm is geconfigureerd als racemotor { open in / uitlaatsysteem } mijn ervaring uit het verleden leert dat het met conventionele carburateurs vrijwel onmogelijk is de motor over zijn gehele toerenbereik een idiale smeuige afstelling mee te geven,{ vandaar dat de toenmalige 50cc GP racers over zo'n groot aantal versnellingen beschikten, het bruikbare toerengebied waarbinnen de motor zijn optimale vermogen leverde was vaak immers nog maar geen 1000 toeren groot, b.v.: optimaal vermogen: tussen 10000-11000 toeren , erboven en eronder viel het vermogen vrij abrupt terug }

Dit is niet meer te vergelijken met de moderne racemotoren met hun exact geregelde brandstof injectie systemen en electronisch geregeld motormanegment.
Wat jouw motor betreft denk ik dan ook dat je moet leren leven met een compromis wat de afstelling betreft.

Vond het overigens wel geinig dat jullie zo'n positieve reactie's kregen, zal regelmatig eens kijken naar verdere reacties, vind ik wel leuk.
Ik weet niet of jullie auteursrechten claimen op de reportage, maar met jullie goedvinden wil ik de reportage eens doorsturen naar mijn ex collega's van het Motorhuis.

Groeten en succes met eventueele verdere ontwikkelingen.....................................Bert.

 
ducatigpr 14-4-2010 22:48 Print reply

Posts: 827
kan je me vertellen hoe dit polyester zitje na aankoop bekleed is? heb je dit zelf gedaan of laten doen? heb je er misschien nog wat foto's van?

 
kenny77 14-4-2010 22:57 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ducatigpr
kan je me vertellen hoe dit polyester zitje na aankoop bekleed is? heb je dit zelf gedaan of laten doen? heb je er misschien nog wat foto's van?




leer op de markt gehaald en het schuim.
mijn vader alles afgetekend en mijn moeder heeft het in elkaar genaaid.

en naderhand is het vast geplakt.


 
BenjaminDG 20-4-2010 22:10 Print reply

Posts: 4605
dikke caféracer
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 20-4-2010 22:15 Print reply

Posts: 29286
wordt misschien binnenkort iets veranderd.
Andere tank, aangezien mijn vader er niet zo lekker op zit.
 
yamahadt1986 20-4-2010 22:55 Print reply
Posts: 1713
zeer strak ding kenny.

mischien moet ik mijn vader ook maar eens overhalen om zijn brommer/motoren te showen op het forum.
die hij al opgeknapt heeft en aan het opknappen is enz.

gr peter
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 20-4-2010 22:57 Print reply

Posts: 29286
Dat zou zeker ook leuk zijn.

(ach en mijn heeft ook nog heeel wat brommers en motor's gehad die hier niet opstaan. )
 
ducatigpr 24-4-2010 17:25 Print reply

Posts: 827
weet jij trouwens hoe het zit met de ontluchtingsslang op de cilinderkop? deze slang loopt naar de originele luchtfilterbak, maar als ik powerfilters ga plaatsen, komt deze slang dan te vervallen of kan ik die gewoon loos laten hangen?
 
kenny77 24-4-2010 19:09 Print reply

Posts: 29286
Zo ver dat ik weet zit hier geen ontluchtingsslang aan de cilinderkop.
 

Dit topic is 39398 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved