Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Doppler of Hebo cilinder??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1126 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #46112 - Doppler of Hebo cilinder??
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 778 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mt5_grolsch 4-11-2007 18:41 Print topicpost

Posts: 2014
hallo ik heb een vraag:


ik zoek de beste cilinder voor de op mijn derbi(brommercross).

ik ben aan het twijfelen tussen een doppler of een hebo NG.

ik heb nu al op mijn senda een doppler deze bevalt mij goed maar omdat ik in een andere klasse ga rijden mag ik nu een grotere carburateur dan 16mm(onbepert) zat ik te denken om een andere cilinder te kopen.

zit er nog veel verschil tussen een doppler en een hebo NG in bijv.: toeren tal, vermogen, powerband en slijtvastheid?

en welke van de 2 raden jullie mij aan!!

bedankt!!
 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat

brommercrosglanebrug 4-11-2007 21:14 Print reply

Posts: 1552
dopller, kijk naar mij met men hpi op het rechte stuk rij ik ongeveer 80% eruit, met 16mm en oowk supperklasse dus gwoon dopller houden met hpi
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 4-11-2007 21:17 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommercrosglanebrug
dopller, kijk naar mij met men hpi op het rechte stuk rij ik ongeveer 80% eruit, met 16mm en oowk supperklasse dus gwoon dopller houden met hpi


waar rijdt die andere 20% mee ?
dat is het spul wat ts moet hebben

btw op het rechte stuk mensen voorbij rijden kan ook te maken hebben met de snelheid waarmee je de bocht uitkomt, gewicht van de combinatie, bandenkeuze,tandwielverhouding ed



Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 4-11-2007 om 21:19 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
brommercrosglanebrug 4-11-2007 21:20 Print reply

Posts: 1552
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


waar rijdt die andere 20% mee ?
dat is het spul wat ts moet hebben

btw op het rechte stuk mensen voorbij rijden kan ook te maken hebben met de snelheid waarmee je de bocht uitkomt, gewicht van de combinatie, bandenkeuze,tandwielverhouding ed



Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 4-11-2007 om 21:19 uur.


ik rij met tandwiel verhouding 12-71 maar wat ik bedoel is dat dopller gwoon heel geschikt is en snel is, maar ook veel kracht onderin heeft. dus geschikt voor brommercross
 
dokocrosser 5-11-2007 18:00 Print reply

Posts: 1433
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


waar rijdt die andere 20% mee ?
dat is het spul wat ts moet hebben

btw op het rechte stuk mensen voorbij rijden kan ook te maken hebben met de snelheid waarmee je de bocht uitkomt, gewicht van de combinatie, bandenkeuze,tandwielverhouding ed



Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 4-11-2007 om 21:19 uur.


dat valt allemaal wel mee
maar ik zou gewoon je doppler houden en er een opmaat opzetten dan zie je het vanzelf wel
en daarna kun je altijd nog een ng kopen
 
teamdoko 6-11-2007 20:00 Print reply
Posts: 420
je kunt
beter je geld besparen
doppler zal ongeveer even snel
zijn
je kunt beter voor dat geld een ander frame kopen
zo'n oud senda frame is nou nie echt ideaal voor je ballen
 
dokocrosser 6-11-2007 21:31 Print reply

Posts: 1433
die doppler heb je toch al
en dan kun je een beter frame kopen met usd en schijfremmen
 
xps80sm 6-11-2007 21:36 Print reply

Posts: 873
is de cilinder onbeperkt? en tunings mogelijkheden toegelaten? waarom spaar je dan niet ff door voor een echte cilinder
 
please come rate my project:)
-simon- 6-11-2007 21:38 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: xps80sm
is de cilinder onbeperkt? en tunings mogelijkheden toegelaten? waarom spaar je dan niet ff door voor een echte cilinder


max 50cc is het bij hun.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Mt5_grolsch 6-11-2007 21:47 Print reply

Posts: 2014
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dokocrosser
die doppler heb je toch al
en dan kun je een beter frame kopen met usd en schijfremmen




dat frame komt eraan maar dan nog ff zonder schijfremmen en usd ga wel eens kijken in hoeve of holterhoek hoe dat gaat en anders koop ik mien wel een compleete usd voorvork met wiel een schijfrem.

en dan behoud ik mijn doppler wel moek alleen nog ff andere carb. en uitlaat.

zat te denken aan de 21mm delorto black edition en een STE pijp
 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat

Dit topic is 778 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved