Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Tunen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 904 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #4611 - Tunen
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 1735 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Blorn 9-7-2002?22:24 Print reply

Posts: 13825
solly hool... ik kan ook niet iedereen herinneren he... en thnx voor het compliment.. ik heet ook bjorn
 
MBX OWNER 9-7-2002?22:23 Print reply
Posts: 179
Quote:
Originally posted by: MB50?TUNED

Quote:
Originally posted by: Honda NSR freak?

nou ik denk idd dat mbx-owner dat beste (zelf) tuner is op dit forum.. hij haalde 16pk(toch??) uit een 70cc scootertje, verder heeft woeterts80x een door [URL[t]]http://www.is-tuning.nl/[/t]IS TUNING[/URL] getunde ori 80cc cilinder en die schijnt ook wel leuk te lopen.. symen schijnt ook te kunnen tunen :-P, rens is ook best snel en voor de rest kan ik me zo niet zoveel bedenken.... kijk anders eens op [URL[t]]http://home.wanadoo.nl/nsr50[/t]Ultieme NSR site[/URL] die gozer heet sander en heeft ook een getunde 70euro, loopt 125 met een 'te lichte' vertanding... check anders ff[URL[t]]http://80.73.129.37/brommerforum/showtopic.asp?fid=1&id=4134[/t]dit[/URL] topic, daarin staat een mailtje wat ie er allemaal aan heeft gedaan, misschien zou je dit als hulpmiddel kunnen meegeven met je cil als je m laat tunen (raad ik je aan als je het nog nooit eerder hebt gedaan..) ik hoop dat je dit wel serieus genoeg vind


wat een geblaat... Er zijn nog wel wat mensen die tunen, Bjorn kwam hier ook nog eens lang geleden, die gast kon ook goed tunen, daar heb ik wat me gemailt. Maar hier kreeg hij alleen gezeik. Erg jammer was dat...

Ik tune ook zelf mijn eigen zooi. Ik zal zeker gaan vlammen in de toekomst met een erg leuke setup....


MB50-tuned, wat je zei over die persoon die alleen maar gezeik over zich heen kreeg, heb k precies hetzelfde. T valt me nog mee dat k al voor de 2e keer deze week hier kijk.

Maar goed, probleem verder is dat veel mensen iets al snel tunen noemen!!!
Er is een wereld van verschil tussen een beetje Dremelen en serieus tunen!!!
H? maar MB50, jij woonde toch in de buurt van Sunder??? Mischien dat we binnenkort is een keer wat kunnen afspreken daar. Ik ga alleen van 14 juli tot 29 juli naar Kr?ta, mischien dat we erna, nog in de zomervakantie, erheen kunnen gaan. Doen we ook meteen alle 2 een testbank run en kom ik met een andere getunede MHR.
Lijkt me wel leuk.

Overigens wil ik er nog wel bij vermelden dat de vorige score die k heb gehaald van 16,1 pk is gehaald met een getunede MHR 8184 model 1998, Evo pijp, std carters + std lagers + std krukas en std ontsteking, dus GEEN BINNENROTOR!!!
Ik heb eerlijk gezegd maar weinig mensen gezien die zonder binnenrotor boven de 15 pk komen en vaak hebben ze dan ook een getuned carter of race krukas!

Maar Karel, wat wil je precies bereiken?
Ben je van plan er elke dag mee naar school heen en weer te gaan, of is 1 keer in de week een rondje rijden voldoende? Dit maakt veel uit op wat voor niveau getuned moet worden.
Ik neem aan dat je niet elke 2 weken een nieuwe zuiger wilt monteren.
Verder moet ook de rest aangepast worden op de cilinder/uitlaat. Zo zal ook de kop/compressie etc aangepast moeten worden voor optimale resultaten. Ook het membraan, inlaat kanaal en nog veel meer kan allemaal winst opleveren bij correcte aanpassingen.

 
MB50TUNED 9-7-2002?22:38 Print reply
Posts: 1054
Quote:
Originally posted by: MBX?OWNER

Quote:
Originally posted by: MB50?TUNED

Quote:
Originally posted by: Honda NSR freak?

nou ik denk idd dat mbx-owner dat beste (zelf) tuner is op dit forum.. hij haalde 16pk(toch??) uit een 70cc scootertje, verder heeft woeterts80x een door [URL[t]]http://www.is-tuning.nl/[/t]IS TUNING[/URL] getunde ori 80cc cilinder en die schijnt ook wel leuk te lopen.. symen schijnt ook te kunnen tunen :-P, rens is ook best snel en voor de rest kan ik me zo niet zoveel bedenken.... kijk anders eens op [URL[t]]http://home.wanadoo.nl/nsr50[/t]Ultieme NSR site[/URL] die gozer heet sander en heeft ook een getunde 70euro, loopt 125 met een 'te lichte' vertanding... check anders ff[URL[t]]http://80.73.129.37/brommerforum/showtopic.asp?fid=1&id=4134[/t]dit[/URL] topic, daarin staat een mailtje wat ie er allemaal aan heeft gedaan, misschien zou je dit als hulpmiddel kunnen meegeven met je cil als je m laat tunen (raad ik je aan als je het nog nooit eerder hebt gedaan..) ik hoop dat je dit wel serieus genoeg vind


wat een geblaat... Er zijn nog wel wat mensen die tunen, Bjorn kwam hier ook nog eens lang geleden, die gast kon ook goed tunen, daar heb ik wat me gemailt. Maar hier kreeg hij alleen gezeik. Erg jammer was dat...

Ik tune ook zelf mijn eigen zooi. Ik zal zeker gaan vlammen in de toekomst met een erg leuke setup....


MB50-tuned, wat je zei over die persoon die alleen maar gezeik over zich heen kreeg, heb k precies hetzelfde. T valt me nog mee dat k al voor de 2e keer deze week hier kijk.

Maar goed, probleem verder is dat veel mensen iets al snel tunen noemen!!!
Er is een wereld van verschil tussen een beetje Dremelen en serieus tunen!!!
H? maar MB50, jij woonde toch in de buurt van Sunder??? Mischien dat we binnenkort is een keer wat kunnen afspreken daar. Ik ga alleen van 14 juli tot 29 juli naar Kr?ta, mischien dat we erna, nog in de zomervakantie, erheen kunnen gaan. Doen we ook meteen alle 2 een testbank run en kom ik met een andere getunede MHR.
Lijkt me wel leuk.




Helaas, ik ben er nog heel af en toe. Ik woon nou in Helmond. Ik werk ook in brabant. Ik ben er in ieder geval volgend jaar @ jubega. Daar meeten / samen daarheen rijden? Ik kan ook wel een keertje naar een race komen, maar niet met brommer.

Lijkt mij trouwens niet zo leuk met mijn 50 pw tegen jou mhr 70. Ik heb het ''flauwe vermoeden'' dat dit een beetje gaat lijken op een rollator tegen een ferrari. Maar ik ga ook een 70 setup bouwen als het goed is. Ik moet nog een tandwiel voor mijn versnellingsbak + krukas laten opboren en nog de nodige zooi waar veel tijd in gaat zitten. Ik rijd momenteel 100 km naar mijn werk en 100 km terug per dag. Dus je kan je waarschijnlijk wel voorstellen dat het nog wel ff duurt :(.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
MBX OWNER 9-7-2002?22:50 Print reply
Posts: 179
Quote:
Originally posted by: MB50?TUNED

Helaas, ik ben er nog heel af en toe. Ik woon nou in Helmond. Ik werk ook in brabant. Ik ben er in ieder geval volgend jaar @ jubega. Daar meeten / samen daarheen rijden? Ik kan ook wel een keertje naar een race komen, maar niet met brommer.

Lijkt mij trouwens niet zo leuk met mijn 50 pw tegen jou mhr 70. Ik heb het ''flauwe vermoeden'' dat dit een beetje gaat lijken op een rollator tegen een ferrari. Maar ik ga ook een 70 setup bouwen als het goed is. Ik moet nog een tandwiel voor mijn versnellingsbak + krukas laten opboren en nog de nodige zooi waar veel tijd in gaat zitten. Ik rijd momenteel 100 km naar mijn werk en 100 km terug per dag. Dus je kan je waarschijnlijk wel voorstellen dat het nog wel ff duurt :(.


Aha ik snap het dat dat nog wel ff gaat duren, maarja het gaat om het uiteindelijke resultaat.
Maar ik denk ook niet dat het erg eerlijk zal zijn op zo'n manier nee
Maar is wel jammer joh dat je daar niet meer woont!!! Overigens nog een opmerking is dat die bank bij Suner niet helemaal 100% is en ook t? veel aangeeft denk ik. Ik heb daar de meest vage curves gezien. K hoorde dat veel banken ook niet geijkt zijn. Ben blij dat mijn run is geweest op een bank van Valentino die wel geijkt is

Volgend jaar Jubbega ga k meedoen met de sprintraces in de scooterklasse.
K zal daarbij proberen om 2 blokken te prepareren, 1 met die MHR spullen en nog een stuk bruter blok met Evo spullen. Dat Evo blok is overigens al bijna klaar, ik wil die echter pas laten rijden zodra ik me binnenrotor heb. Verder moet daar ook nog een andere krukas in etc en nog een uitlaat voor maken.
Waarschijnlijk zal Symen Pro-Stock rijden en voor 1 van mijn blokken een frame lassen en Dick erop gaan rijden.
Maar dat moeten we nog ff kijken.
We hopen op deze manier ver te komen.
Mits een goede classering dan meteen een goede reclame voor me tune activiteiten

Maar goed, dan zie ik je daar zeker toch, als jij daar ook heen gaat?

Ik ga overigens ook naar de SOBW races van Naaldwijk zowiezo, maar daar ga ik gewoon met de auto heen. Ik ga trouwens bijna nergens met de brommer heen, is veel te link met politie etc. Doe bijna alles met de auto.

 
MB50TUNED 9-7-2002?23:11 Print reply
Posts: 1054
misschien is er wel een keer wat mogelijk, mijn mb staat momenteel wel in schiedam, maar loopt beroert vanwege verkeerde pijp. Maar ik ben zelden in schiedam, ik bouw me blok dan ook op hier in helmond. Ik heb toch meerdere blokken.

Geen enkele bank wordt geijckt. Ijken doet het NMI. die hebben standaarden van nederland van (massa, lengte enz.)

Maar er schijnt wel wat gecallibreerd te worden door tovami. Maar het schijnt dat die van afstand waarde sturen. Om de een of andere manier heb ik er weinig vertrouwen in. En wat ik me afvraag is hoe groot de fout is van zoon bank. Bij bij een certifikaat van het NMI staat het erop bij gassen enz.

Maar bij zoon bank geven de je vermogen in 2 signifikante cijfers. Ik vind het zoiezo lachwekkend al die testbanken. Een apparaat hoort in het begin van de dag gecontroleert te worden en aan het eind van de dag. (voor en na metingen). Maar olgens mij gebeurt dat nooit bij zoon bank. Dus je hebt eigenlijk weinig aan het resultaat.

Maar ik gooi mijn mb er wel een keer op als ik hem af hebt. Het geeft wel een indicatie van de prestaties.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
MBX OWNER 9-7-2002?23:33 Print reply
Posts: 179
Quote:
Originally posted by: MB50?TUNED

misschien is er wel een keer wat mogelijk, mijn mb staat momenteel wel in schiedam, maar loopt beroert vanwege verkeerde pijp. Maar ik ben zelden in schiedam, ik bouw me blok dan ook op hier in helmond. Ik heb toch meerdere blokken.

Geen enkele bank wordt geijckt. Ijken doet het NMI. die hebben standaarden van nederland van (massa, lengte enz.)

Maar er schijnt wel wat gecallibreerd te worden door tovami. Maar het schijnt dat die van afstand waarde sturen. Om de een of andere manier heb ik er weinig vertrouwen in. En wat ik me afvraag is hoe groot de fout is van zoon bank. Bij bij een certifikaat van het NMI staat het erop bij gassen enz.

Maar bij zoon bank geven de je vermogen in 2 signifikante cijfers. Ik vind het zoiezo lachwekkend al die testbanken. Een apparaat hoort in het begin van de dag gecontroleert te worden en aan het eind van de dag. (voor en na metingen). Maar olgens mij gebeurt dat nooit bij zoon bank. Dus je hebt eigenlijk weinig aan het resultaat.

Maar ik gooi mijn mb er wel een keer op als ik hem af hebt. Het geeft wel een indicatie van de prestaties.


Aha, jka moeten we maar ff kijken dan toch.
Momenteel ben ik ook nog druk bezig.

Maar ja, wat is de definitie van eijken...
Kijk dat wordt moeilijk, maar laten we het erop houden dat er representatieve waarden uit komen. Zo komt er bij Koopmans tuning gemiddeld 25% meer pk's op het papier te staan dan dat er het bij Valentino het geval is.
Ik denk dat een Tovami bank zowiezo niet door het Nederlands Normalisatie Instituut geeijkt wordt.

Verder zouden ze eigenlijk elke dag (eigenlijk elk uur) moeten eijken, maarja hoe groot is die afwijking??? Maakt mij niet uit of er nou 16,0 of 16,2 pk staat. Ik weet in ieder geval dan wel wat eruit komt.
Maar wat je zegt over die significante cijfers klopt niet.
Zo is 16,1 pk al 3 significante cijfers.
De exacte behaalde waarde bedraagt zelfs 16,106 pk = 5 significante cijfers, dus dat is wel ok denk ik.

Maarja, ik blijf er ook bij dat ze vaak gecontroleerd moeten worden. Verder vind ik het nog steeds een goede weergave van het aanwezige vermogen.
Maar dat is mijn mening.

 
Racekarel 10-7-2002?18:11 Print reply
Posts: 32
Ik weet dat er misschien nog meer moet worden aangepast. Ik wil er een paar keer in de week mee rijden, niet elke dag. Rijd nu 110 en wil in de toekomst zon 125 max rijden. Wil wel graag me std ontsteking houwe en me tecno piep.

Maar ben wel benieuwd naar jullie resultaten van voor en na de tuning kwa vermogen enso.
 

Dit topic is 1735 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved