Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Tunen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1001 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #4611 - Tunen
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 1737 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Racekarel 7-7-2002?20:14 Print topicpost
Posts: 32
Ik ben wel benieuwd wie hier echt goed is in het tunen van cilinders ensow en die ook ze eigen cilinder getuned heeft met goede resultaten. Ik heb namelijk een 70cc Euro liggen die ik misschien later eens wil laten tunen. Rij nou zoiets van 110km met 6bak 20mm en Techno maar wil iets van 130 rijden.
 

barry 7-7-2002?20:21 Print reply

Posts: 7387
110km in wat voor tijd?
 
He?
Racekarel 7-7-2002?20:23 Print reply
Posts: 32
Nou 20 seconden ofso. Nooit gemeten
 
CrossMaster 7-7-2002?20:25 Print reply
Posts: 729
wat voor vertanding?
 
dick1 7-7-2002?20:28 Print reply
Posts: 971
nou ik denk dat MBX owner veruit de beste tuner is
 
Blorn 7-7-2002?21:54 Print reply

Posts: 13825
70euro?? luchtkoeling?? dan ga je denk nooit van zn leven 130 rijden hoor.. en in 22 seconden 110??? yeah right...
 
Racekarel 7-7-2002?22:00 Print reply
Posts: 32
Ehh jongens ik heb geen MB ofso maar een NSR hoor. vertanding is iets van 15/45 d8 ik.

En acceleratie kan ook langer zijn, maar denk 20 of 25 sec ofso. Niet snel genoeg in ieder geval.

[This message is edited by karel on 7-7-2002 22:03]
 
Joost 7-7-2002?22:06 Print reply
Posts: 1108
hmm, als of een nsr blok sneller is dan een mb blok.
 
It is going to be a Endless summer...
Zoetahmeerdah [Marcel] 7-7-2002?22:12 Print reply

Posts: 5996
Quote:
Originally posted by: Joost ??

hmm, als of een nsr blok sneller is dan een mb blok.


denk et wel, nsr is watergekoeld, die watergekoelde dingen hebbe nie voor niets geen typegoedkeuring

MTX 50-SH: Nieuw type MTX met luchtgekoelde motor. Werd in Nederlandingevoerd omdat de wetgeving in Nederland ook een beperking van het vermogen van bromfietsen oplegde.
De vloeistof gekoelde cilinders werden niet gehomologeerd in Nederland*. Buiten de cilinder, cilinderkop, ontbreken van de waterpomp en de radiator is er geen verschil met de MTX-R.

* Door de betere en constante koeling van een vloeistof gekoelde cilinder is een hogere compressie mogelijk, hierdoor had deze cilinder meer vermogen.





[This message is edited by zoetahmeerdah smits on 7-7-2002 22:16]
 
ik haat mensen
Blorn 7-7-2002?22:19 Print reply

Posts: 13825
euhm.. nsr is dus niet goedgekeurd volgens jou??? maar 25 sec en dan 110 rijden geloof ik weinig van.. of hij moet al getuned zijn..

[This message is edited by Honda NSR freak on 7-7-2002 22:21]
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 7-7-2002?22:22 Print reply

Posts: 5996
Een lijst van MT type's en frame nummers.


MT50 S-A (eerste model)

Blok nummer: AD01E - 5000882 en hoger
Frame nummer: AD01 - 5000882 tot 5041188

MT50 S-F

Blok nummer: AD01E - 5066723 en hoger
Frame nummer: AD01 - 5109771

MT50 S-G

Blok nummer: AD01E - 5071884 en hoger
Frame nummer: AD01 - 5200034

MT50 S-J

Blok nummer: AD01E - 5078016 en hoger
Frame nummer: AD01 - 5400001

MT50 S-L (laatste model)

Blok nummer: AD01E - 5082581 en hoger
Frame nummer: AD01 - 5500002


MTX 50-A
Tot 1987 werd de MTX 50-A geproduceerd in Belgie, serie nummers 5 000 000 en hoger.
Daarna werden ze in Spanje geproduceerd met de serie nummers 6 000 000 en hoger.



Het Nederlandse type goedkeurings nummer voor een MB5 is AC01.

Hier een lijst met motor- en framenummers van Honda's die NIET aan de Nederlandse wettelijke normen voldoen.



MB 80 HC01
MBX 50 AC03
MBX 50S AC05
MBX 80 HC04
MT 80 HD02
MTX 50R AD06
MTX 80R HD08
MTX 80S HD06



Dit zijn de meest voorkomende type's Honda brom- en motorfietsen met een begin code van het motor-framenummer welke niet door Honda Nederland B.V. ge?mporteerd worden en dus ook geen typegoedkeuring hebben en derhalve niet in Nederland op de openbare weg mogen rijden.
In de meeste gevallen handelt het om buitenlandse modellen, welke een cilinderinhoud hebben van 50 of 80 cm3.


NSR AC08 is ook niet door Honda Nederland B.V. ge?mporteerd.
 
ik haat mensen
Blukaap 7-7-2002?22:25 Print reply

Posts: 10006
Iedereen kent die lijst van dsv.nl wel hoor, die hoef je niet te kopieren .

En waarom zou je geen 110 kunnen met een 70 eurocilindro (goed, ongetuned is het wat sterk) ?
Je zult hoogstens wat minder lang op top rijden.
 
Bastila is lief
Zoetahmeerdah [Marcel] 7-7-2002?22:29 Print reply

Posts: 5996
zou je met een mallossi nog harder gaan of is dat enkel trekkracht wat je wint?

heb je eigenlijk een snelle cdi?
 
ik haat mensen
Racekarel 8-7-2002?07:53 Print reply
Posts: 32
Misschien accelereerd hij nog wel langzamer, hij is in ieder geval nie getuned. En 110km is best wel mogelijk met een 70Euro op een 6bak. Waarom word er trouwens over framenummers enso gepraat. Ik vroeg alleen maar wie hier goed is in het tunen van cilinders ensow. Ik heb denk ik een normale cdi.

[This message is edited by karel on 8-7-2002 07:58]
 
Blorn 8-7-2002?11:13 Print reply

Posts: 13825
zorg eerst maar eens dat je een mps300 cdi in je handen gedouwd krijgt... ikzeg btw niet dat 110 niet mogelijk is met een ongetunde cil maar die acceleratie is wel erg overdreven hoor... ik rij btw ook 110-115 met een ongetunde(1 keer vastgelopen, dus zit krasje in en klein hapje uit een poort) malossi cilinder... dus..
 
Joost 8-7-2002?15:37 Print reply
Posts: 1108
Water koeling zorgt niet voor een hoger vermogen. Je kunt wel langer met het zelfde vermogen door rijden.

Ik vind 110 met een ongetunde euro ook wel erg rap, maar ja als jij het zegt.

Je hoort zo vaak van die verhalen van schakel brommers die allemaal 100-130 gaan, vooral van die oude lui die vroeger ook een honda hadden. Meschien waren ze vroeger beter in opvoeren, maar volgens mij is het voor 99% bullshit. Ik heb ze in iedergeval nog nooit gezien. 100 op een brommer is al extreem hard! Ook voor 70cc.
 
It is going to be a Endless summer...

Dit topic is 1737 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved