Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Iets geks gebeurt, maar wat?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1129 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #46102 - Iets geks gebeurt, maar wat?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1198 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Da Weloo 3-11-2007 22:04 Print topicpost
Posts: 85
Hey,

Ik reed vandaag met me nieuwe uitlaat met iemand achterop. ik heb sinds 1 week(vorige week zaterdag) een Yasuni Hmr/2 onder mijn Rs2 gezet. de brommer heeft 8700 km gelopen reed daarbij ongeveer 80km/h. maar ik reed dus met iem,and achterop volgas en toen ik net in me 6de versnellingskwa viel hij in een keer helemaal uit. alles dus ik dacht vast loper ofzo. maar het achterwiel blokkerde niet en ik zette hem daarna in me 1 en duwde hem vooruit en er kwam gewoon beweging in. en na twijfel toch maar gestart en dat deed hij ook in een keer goed. het leek wel alsof het contact werd uit gezet. weet iemand wat dit zou kunnen zijn, kortsluiting ofzo?

Mvg,

Ps. ik heb hem 2 maten(98 ipv 96) te rijk afgesteld en ik gooi er altijd extra scheut olie in.

Dit bericht is gewijzigd door Da Weloo op 3-11-2007 om 22:12 uur.
 

VerteX 3-11-2007 22:05 Print reply

Posts: 1265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Da Weloo
Hey,

Ik reed vandaag met me nieuwe uitlaat met iemand achterop. ik heb sinds 1 week(vorige week zaterdag) een Yasuni Hmr/2 onder mijn Rs2 gezet. de brommer heeft 8700 km gelopen reed daarbij ongeveer 80km/h. maar ik reed dus met iem,and achterop volgas en toen ik net in me 6de versnellingskwa viel hij in een keer helemaal uit. alles dus ik dacht vast loper ofzo. maar het achterwiel blokkerde niet en ik zette hem daarna in me 1 en duwde hem vooruit en er kwam gewoon beweging in. en na twijfel toch maar gestart en dat deed hij ook in een keer goed. het leek wel alsof het contact werd uit gezet. weet iemand wat dit zou kunnen zijn, kortsluiting ofzo?

Mvg,

Ps. ik heb hem 2 tot 4 maten te rijk afgesteld en ik gooi er altijd extra scheut olie in.


te rijk afstellen is ook niet goed. kleur bougie ?
 
4 Takt Krijg De Tering ik Rij Mengsmering !
Da Weloo 3-11-2007 22:06 Print reply
Posts: 85
bruin
 
mblover 3-11-2007 22:12 Print reply

Posts: 5391
Maakte hij nog een geluid?

Is hij niet gewoon verzopen ofzo?
 
Da Weloo 3-11-2007 22:18 Print reply
Posts: 85
nee, hij lipe daarna weer super. maar hij is niet te rijk. ze zeggen altijd een heel klein beetje beet rijk. maar twas echt ineens heel plotseling. en ik rijd er al een week mee.
 
mblover 4-11-2007 0:55 Print reply

Posts: 5391
-Een week zegt natuurlijk niet zo heel veel.
-Dat hij daarna weer super liep wil ook niet zo heel veel zeggen imo.
-eerst zeg je dat je 2 of 4 sproeier maten te groot zit en daarna zeg je dat hij niet te rijk is. Leg mij eens uit hoe dat kan?

edit: heb je nu 98 gedaan en had je met ori uitlaat 96? Of heb je echt afgesteld, en dacht je van oh 96 loopt het beste nou laat ik maar 98 doen?

stel eens fatsoenlijk af en ga niet zo zitten kloten...

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 4-11-2007 om 0:56 uur.
 
Niek de Wildt 4-11-2007 1:07 Print reply
Posts: 7168
zat gewoon een keer een vuiltje tussen je sproeier of een pareltje tussen je bougie, kan gebeuren, als je je echt zorgen maakt trek je ff je cilinder los en kijk je of je iets ziet zo niet?
dan ff goed afstellen en lekkr verder rijden
 
al.bundy 4-11-2007 1:34 Print reply

Posts: 93
regende t toevallig ??
 
no ma'am !!
Da Weloo 4-11-2007 10:48 Print reply
Posts: 85
hij is goed afgestelt, hij loopt prima goede kleur bougie enzo. en het was droog. ook het wegdek

Dit bericht is gewijzigd door Da Weloo op 4-11-2007 om 10:48 uur.
 
Harold 4-11-2007 12:55 Print reply

Posts: 1052
Is gewoon een warmloper.
Tis mij ook een paar keer overkomen op volluit, viel gewoon stil, in eenkeer alle vermogen weg. Je wacht even en je trapt hem aan en hij loopt gewoon weer goed.

Als je je cilinder open trekt zie je wss een paar goede vegen op je zuiger en in je cilinder. Even zuiger vervangen, meestal valt de cilinder wel me. Doe je het niet heb je binnen de kortste keren weer een warmloper en op ten duur gewoon een vastloper.

En goed afstellen natuurlijk.
 
mblover 4-11-2007 13:18 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Da Weloo
hij is goed afgestelt, hij loopt prima goede kleur bougie enzo. en het was droog. ook het wegdek

Dit bericht is gewijzigd door Da Weloo op 4-11-2007 om 10:48 uur.


Als je 5 keer iets anders zegt dan wordt het moeilijk om een nuttig antwoord te geven...
 
Da Weloo 4-11-2007 14:25 Print reply
Posts: 85
nou hierbij, me afstelling is goed maar wel aan de wat rijkere kant ipv armere omdat dat slecht voor hem is). maar waardoor kan ik nu al na 8700 km een warmloper gehad hebben. kheb daarnet 40 km gereden en af en toe volgas gegeven en liep echt prima.
 
mblover 4-11-2007 14:33 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Da Weloo
nou hierbij, me afstelling is goed maar wel aan de wat rijkere kant ipv armere omdat dat slecht voor hem is). maar waardoor kan ik nu al na 8700 km een warmloper gehad hebben. kheb daarnet 40 km gereden en af en toe volgas gegeven en liep echt prima.



Een afstelling is te rijk, te arm of goed.
Als hij net iets te arm is loopt hij goed en kan je een warmloper krijgen.

Trek je cilinder er eens af en kijk eens hoe die er aan toe is...
 
Elco 4-11-2007 14:43 Print reply
Posts: 4527
te rijk,

toen we me broers tzr gingen doen zelfde probleem, 3 km rustig rijden, toen ff volgas, en ineens stil, ff wachten startmotor wou die niet mee starten, aanrennen en hij liep weer, maar daarna nog een x dusja.

maar wat wij toen ook hadden gedaan, is de luchtslang op de uitlaat eraf getrokken, en toen het gaate in de luchtbox dichtgeplakt,

uiteindelijk hebben wij toen, 2 maten kleinere sproeier ingedaan. en toen weer de luchtslangen erop, nooit meer last van gehad, ik denk dus dat je een te grote sproeier hebt
 
rossitzr 4-11-2007 18:29 Print reply
Posts: 259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Da Weloo
Hey,

Ik reed vandaag met me nieuwe uitlaat met iemand achterop. ik heb sinds 1 week(vorige week zaterdag) een Yasuni Hmr/2 onder mijn Rs2 gezet. de brommer heeft 8700 km gelopen reed daarbij ongeveer 80km/h. maar ik reed dus met iem,and achterop volgas en toen ik net in me 6de versnellingskwa viel hij in een keer helemaal uit. alles dus ik dacht vast loper ofzo. maar het achterwiel blokkerde niet en ik zette hem daarna in me 1 en duwde hem vooruit en er kwam gewoon beweging in. en na twijfel toch maar gestart en dat deed hij ook in een keer goed. het leek wel alsof het contact werd uit gezet. weet iemand wat dit zou kunnen zijn, kortsluiting ofzo?

Mvg,

Ps. ik heb hem 2 maten(98 ipv 96) te rijk afgesteld en ik gooi er altijd extra scheut olie in.

Dit bericht is gewijzigd door Da Weloo op 3-11-2007 om 22:12 uur.


niet goed zittende kering in je Blok.
ik heb dat ook gehad.
en ja niet laten maken.
en op een gegeven moment reed ik en een knal uit het blok.
schoot de kering er dus gewoon uit.

dus zal het maar ff na laten kijken en her en der waar nodig keringen vervangen
 

Dit topic is 1198 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved