Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - tandwielverhouding nsr.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1088 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #46098 - tandwielverhouding nsr.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3701 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

o-G melvino 3-11-2007 16:27 Print topicpost
Posts: 383
hallo luitjes!

ik zojuist een vraag .

ik heb eens rondgekeken voor nieuwe tandwielen voor en achter voor mijn nsr.
tot mijn verbazing zag ik op elke online-shop dat de achtertandwiel niet groter als 47 gaat.
dan wordt mijn twv: 13-45. maar naar mijn idee trekt mijn brommer dan alsnog niet snel genoeg op.
ik wilde eigenlijk achtertandwiel rond de 50 hebben alleen zag ik ze wel voor andere honda merken staan zoals de :mtx-50 (mb/mt) , voor dat type hebben ze zelfs achtertandwiel 52.
zou het mogelijk zijn om deze vertanding ook op mijn nsr te kunnen monteren??

mvg melvin en bij voorbaat dank!

Dit bericht is gewijzigd door o-G melvino op 3-11-2007 om 16:28 uur.
 

rik hulkenberg 3-11-2007 16:30 Print reply

Posts: 10029
als je sneller wilt optrekken moet je kleiner nemen
 
o-G melvino 3-11-2007 16:31 Print reply
Posts: 383
moet ik klein achter en voor ??
ik wil namelijk ook wel een stukkie harder namelijk

wat zou jij doen in dit geval??
welke twv zou jij nemen ?
echt snel optrekken en alsnog ook wel beetje lekker top houden

Dit bericht is gewijzigd door o-G melvino op 3-11-2007 om 16:32 uur.
 
joeriMT5 3-11-2007 16:37 Print reply

Posts: 1205
pak evt een 12 vooraan
 
o-G melvino 3-11-2007 16:54 Print reply
Posts: 383
ok hierbij ook gelijk ff mijn setup , dan weten jullie hoe het er wel op reageert denk ik .

ik heb een :
-50cc snel.
-18mm carb.
-malossi powerfilter.
-proma uitlaat ( is niet echt goed meer btw)

en dan de tandwielverhouding ? 14-47?

of twv 12-47 ?<<-- zou die met deze vertanding snel optrekken en alsnog een lekkere snelheid houden?
mijn brommer gaat nu tegen de 70 km/p

Dit bericht is gewijzigd door o-G melvino op 3-11-2007 om 16:56 uur.
 
Jelle rs50 3-11-2007 18:06 Print reply
Posts: 521
je kunt makkelijk 14-42 nemen. Op mijn nsr had ik altijd 14-40, lekkere hoge top, en had een powerband van 6,5k tot 9k. (homoet)
 
b e r t 3-11-2007 18:09 Print reply

Posts: 1855
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelle honda NSR
je kunt makkelijk 14-42 nemen. Op mijn nsr had ik altijd 14-40, lekkere hoge top, en had een powerband van 6,5k tot 9k. (homoet)


nsr is toch heel anders lijkt mij. andere versnellingsbak, andere bandenmaat enz.
 
erwin fs1 3-11-2007 19:51 Print reply

Posts: 897
ts heeft ook een nsr
 
vake bej te bange....
Streethonda 3-11-2007 20:02 Print reply

Posts: 2114
wat is de ori tandwiel verhouding van een nsr? ik wil namelijk ook wel sneller optrekken.
 
Streethonda 3-11-2007 21:02 Print reply

Posts: 2114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: o-G melvino
moet ik klein achter en voor ??
ik wil namelijk ook wel een stukkie harder namelijk

wat zou jij doen in dit geval??
welke twv zou jij nemen ?
echt snel optrekken en alsnog ook wel beetje lekker top houden

Dit bericht is gewijzigd door o-G melvino op 3-11-2007 om 16:32 uur.


om sneller op te trekken moet je voor klein en achter groot.

wil je sneller gaan moet je voor groot en achter klein
 
o-G melvino 4-11-2007 10:16 Print reply
Posts: 383
ik heb nou de twv : 13-47.

me uitlaat moet ik alleen nog bestellen , maar aangezien ik me salaris al aan andere onderdelen heb uitgegeven

maar ik vind maar geen bekende uitlaten voor de nsr.
heb trouwens een mooie uitlaat gezien , maar is dit ook zo'n goeie uitlaat als gezegd wordt ? hier even de link:http://www.opvoeren.nl/shop/onderdelen_res.asp?Merk=Honda&Type=NSR%20/%20%20NS1&Afk=nsr&Srt=uitl&Srtn=Uitlaten
en dan de onderste uitlaat , want dit is mijn keuze voor mijn nsr-uitlaat , welke raden jullie aan ?
 
flip_nsr_80cc 4-11-2007 10:34 Print reply

Posts: 597
een nsr en mtx tandiwlen verschilen

tenzij je mbx velgen hebt dan kant weer wel (volgens mij )

edit:

ik heb een tecno onder een 70cc gehad deet reed zeer goed (zeer hoegtoerig lkkr gezang (gegil )

op ee 80cc is een tecno pijp wel leuk ma het past niet laagtoerig op hoogtoerig dan rijd proma beter (wel minder als top)

ma dvan dat merk als je de twiner hebt doet asleen de bovenste demper rooken (teminste bij een mh rx uit de buurt)

Dit bericht is gewijzigd door flip_nsr_80cc op 4-11-2007 om 10:42 uur.
 
i cant spel, dus zeur niet
derbi-dude 4-11-2007 14:52 Print reply
Posts: 163
ik zou voor die homoet gaan als ik jouw was turbokit rijd niet beter dan een std ontgrenste uitlaat (ook al zeggen ze dat bij opvoeren.nl)

 
De Schout 4-11-2007 15:08 Print reply
Posts: 5326
13-47 is al redelijk licht.. (heb je 4-bak trouwens?) zou toch eens een keertje naar je afstelling en de staat van je cilinder gaan kijken. beetje goede en goed afgestelde 50snel met 18mm en proma moet toch wel iets van 85 kunnen lopen op de teller, met ongeveer 15-45 vertanding ofzo..
 
tune tweak fiddle bang bummer
o-G melvino 5-11-2007 17:29 Print reply
Posts: 383
maar die proma die ik heb is nogal gaar .
maar is proma dan een goed merk of kan ik beter een turbokit aanschaffen ?
 
YZ50crosser 18-11-2007 19:49 Print reply

Posts: 2241
Je moet voor zo klein mogelijk en achter zo groot mogelijk

op hoeveel punten moet je bevestigen dan(achter) mt5 heeft 3 puntsbevestiging.
 
www.bxteamlg.tk

Dit topic is 3701 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved