Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Goede schakelbrommer?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 919 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #46090 - Goede schakelbrommer?
Pagina 5 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8773 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

crossgek - Forum en Sales Moderator 3-11-2007 21:59 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
en om nog maar ff op deze vraag terug te komen
[...]

een electrische starter hoort niet thuis op een 'echte' supermotard, dus denk dat ze m daarom hebben weg gelaten..


wat noem jij een echte sm ?
ktm heeft het volgens mij gewoon op de 540 zitten..
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
thunderbird - Forum en Sales Moderator 3-11-2007 22:01 Print reply

Posts: 7728
sm als in wedstrijd-motor.. niet dat een senda daar op lijkt, maar ik zou t verder ook niet weten..
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
mblover 3-11-2007 22:10 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


nee . moest idd wel op de manier van thunderbird


Bij mijn am6jes met 80cc lukt het wel vanuit stilstand, of nouja, in versnelling rammen, koppeling in, heel klein beetje vaart maken, koppeling los, en hij loopt. Je hoeft er niet perse op te springen.

En zeg ook niet voor niks dat als het in de 1 niet gaat dat je dan gewoon de 2 moet pakken (en dan kan je ook zelf redeneren dat als dat niet gaat dat de 3 ook nog te proberen is.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
een electrische starter hoort niet thuis op een 'echte' supermotard


nee, maar bij een brommertje is het toch wel fijn.
Ook niet meer dan dat maar oke...



 
hellraiser123 3-11-2007 23:33 Print reply
Posts: 48
om even terug op het onderwerp te komen.

ik woon in friesland in een klein dorpje en in mijn omgeving zijn er veel weilanden en boerenweggetjes waar ik langs kan crossen. nadeel is dat ik ong. 2 km van de stad af woon en als ik nouw wat in de stad moet hale en ik rijd met zon mbx80 blok eronder en je wordt gepakt dan ben ik zeker het bokje.

en als je nouw een eurobegrenzer (kan alleen op nieuwe modellen en honda mt5/mtx) erop zet. krijg je dan problemen want ik heb gelezen dat ze je niets kunnen maken omdat je geen sleutel hebt om de begrenzer uit te schakelen .

want een eurobegrenzer daar moet je dus een pinnetje erin doen dan is ie ontgrenst maar als je op de rollebank moet dan haal je dat pinnetje eruit en gooi je hem weg (het is universeel dus gwn zon pinetje als je aan je koptelefoon heb)

iemand ervaringen ?

Dit bericht is gewijzigd door hellraiser123 op 3-11-2007 om 23:33 uur.
 
mblover 4-11-2007 0:50 Print reply

Posts: 5391
Dat schijnt niet op te gaan en dat hebben ze echt wel door als je een snelle brommer gaat begrenzen, want dat gaat hoogstwaarschijnlijk stotteren als een gek.

Als je regelmatig de stad in moet, ook voor school dan zou ik de brom niet zo hard laten lopen. Als het maar heel af en toe is dan zou ik die 2km gewoon fietsen als de kans dat er politie staat groot is.
 
hellraiser123 4-11-2007 1:07 Print reply
Posts: 48
de wouten hier valt wel mee als je aardig tegen ze doet dan doen ze ook minder moeilijk.

ik woon ong. 1 km van de stad en dat stukje is idd makelijk te fietsen (doe ik altijd al)

maar ik ga er dan wel veel met crossen heb hier veel bos, weilanden en er ligt hier in de buurt vaak drek op de weg dus een stofzuiger is voor mij geen optie.


 
hellraiser123 4-11-2007 2:24 Print reply
Posts: 48
ik be n van plan een suzuki tsx (of honda mtx) te nemmen.
maare is een tsx ook sterk? het liefst zo sterk als een beer

ik kan niet veel vinden op marktplaats en speurders, er staan weinig honda mtx / suzuki tsx met kenteken.

Dit bericht is gewijzigd door hellraiser123 op 4-11-2007 om 2:40 uur.
 
flip_nsr_80cc 4-11-2007 10:16 Print reply

Posts: 597

ik zouw zeggen HONDA

1 honda is teminste ehct goed

2 zijn teminste nog ECHTE brommer

3 vallen in / onder jouw prijs klase (koop wel een goede, en niet een afgetrapte)

4 zit lkkr geluid in (nietzown stofzuiger geluid of iets wat nog stiller is )

5 je kan er lkkr aan sleutelen en veel is gewoon simpel
aanvuling op 4 : ga niet verder dan je cilinder dan word het wel lastiger aka blokrevisietje ofzow

6 heb ik al gezehct dat honda kwalikatief gewoon goed is



 
i cant spel, dus zeur niet
ARWIN_honda 4-11-2007 10:17 Print reply

Posts: 3534
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: flip_nsr_80cc

ik zouw zeggen HONDA

1 honda is teminste ehct goed

2 zijn teminste nog ECHTE brommer

3 vallen in / onder jouw prijs klase (koop wel een goede, en niet een afgetrapte)

4 zit lkkr geluid in (nietzown stofzuiger geluid of iets wat nog stiller is )

5 je kan er lkkr aan sleutelen en veel is gewoon simpel
aanvuling op 4 : ga niet verder dan je cilinder dan word het wel lastiger aka blokrevisietje ofzow

6 heb ik al gezehct dat honda kwalikatief gewoon goed is




dan moet je ook wel een goede honda hebben anders is die kwaliteit ook bagger
 
Suzuki GSX-R600 K4
mblover 4-11-2007 10:25 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: flip_nsr_80cc

ik zouw zeggen HONDA

1 honda is teminste ehct goed

2 zijn teminste nog ECHTE brommer

3 vallen in / onder jouw prijs klase (koop wel een goede, en niet een afgetrapte)

4 zit lkkr geluid in (nietzown stofzuiger geluid of iets wat nog stiller is )

5 je kan er lkkr aan sleutelen en veel is gewoon simpel
aanvuling op 4 : ga niet verder dan je cilinder dan word het wel lastiger aka blokrevisietje ofzow

6 heb ik al gezehct dat honda kwalikatief gewoon goed is



Vroeger wel ja.
Tegenwoordig zijn die dingen bijna allemaal afgeragd en verbeunt door van die lompe boeren... Dus nu moet je heel erg goed opletten wil je een fatsoenlijke honda kopen waar je niet constant gezeik mee hebt.
Bovendien stelt een blokrevisie ook niet zoveel voor hoor, maar dat geld voor am6 ook. De meeste zullen niet al te lastig zijn....


Dit bericht is gewijzigd door mblover op 4-11-2007 om 10:27 uur.
 
hellraiser123 4-11-2007 12:26 Print reply
Posts: 48
er staan bijna geen honda mtx of suzuki tsx met kenteken op marktplaats/speurders..

ho kan dat ?


Dit bericht is gewijzigd door hellraiser123 op 4-11-2007 om 13:50 uur.
 
hellraiser123 4-11-2007 15:32 Print reply
Posts: 48
iemand ?
 
hellraiser123 4-11-2007 18:07 Print reply
Posts: 48
Ik neem Honda MTX of Suzuki TSX.

Welke is beter en sterker?
en welke is het grootste en welke zit het best.

en waar haal je een MTX / TSX weg met kenteken, er zijn niet veel te koop met kenteken. hoeft geen een van 1000 euro te zijn het liefst een oude van 400/500 euro.

 
BSTS 4-11-2007 18:10 Print reply

Posts: 4241
je kan je posts ook wijzigen, dus hoef je niet 3 berichten achter elkaar te plaatsen
 
sprintjah
stoeptegel 4-11-2007 18:16 Print reply

Posts: 3085
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]


Vroeger wel ja.
Tegenwoordig zijn die dingen bijna allemaal afgeragd en verbeunt door van die lompe boeren... Dus nu moet je heel erg goed opletten wil je een fatsoenlijke honda kopen waar je niet constant gezeik mee hebt.
Bovendien stelt een blokrevisie ook niet zoveel voor hoor, maar dat geld voor am6 ook. De meeste zullen niet al te lastig zijn....


Dit bericht is gewijzigd door mblover op 4-11-2007 om 10:27 uur.

over honda, het valt reuze mee met de verbeuning daarvan.
Er zijn nog genoeg nette hondas op de markt, maar omdat het wat oudere brommers zijn is het wel slim om de brommer wel kritisch te beoordelen.

Waar mblover het over heeft, zijn mensen die niet kunnen sleutelen.
Dat soort mensen Haalt honda een mb uit elkaar en kunnen hem dan niet in meer elkaar zetten

Maar als je gewoon een normale honda koopt die in elkaar zit, is er niks aan de hand

Btw@ dion,
Het is veel makelijker om een am6 blok te reviseren,
Bij die blokken hoef je je geen zorgen te maken om de versnellingen bij het in elkaar zetten.
Die fortblokken hebben toch overal een neutraal zitten

 
80 cc ownatsj

Dit topic is 8773 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved