Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Goede schakelbrommer?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 989 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #46090 - Goede schakelbrommer?
Pagina 1 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Volgende pagina >
Dit topic is 8781 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

hellraiser123 3-11-2007 9:51 Print topicpost
Posts: 48
Hoi ik wordt begin volgend jaar 16.
ik heb besloten een schakel te nemen, maar wil wel een cross model.

het moet niet te duur zijn . tot 700/800 euro ?

ik ken zelf al:
- suzuki tsx
- honda mt
- derbi senda (duur)
- gilera zulu (duur)
- gilera gsm (duur)


wie kent nog meer ?

 

BSTS 3-11-2007 9:53 Print reply

Posts: 4241
als je handig bent en van sleutelen houd een mt kopen.
eerst beetje opknappen,

gilera gsm niet kopen !!! geen zak voor te verkrijgen, en orginele delen zijn er duur.

derbi sm is een optie, maar is ook wel duur in aanschaf.

ik raad een mt5 aan goeie kwaliteit
 
sprintjah
Sypie_Honda 3-11-2007 9:54 Print reply

Posts: 13830
jah als ik jou was zou ik een MT kopen.

maar voor 800 heb je ook een mooie MTX, dat zou ik dan doen. net wat meer luxe.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
BSTS 3-11-2007 10:07 Print reply

Posts: 4241
mtx is meer luxe, maar een mtx is naar mijn mening ook een stuk lomper.
honda mt is lekker simpel en leuk voor een beginner.
betrouwbaar en simpel
 
sprintjah
hellraiser123 3-11-2007 10:07 Print reply
Posts: 48
is een honda mt sterk?
veel trekkracht/en makkelijk door de greppels en zo rijden met hoge snelheid.

en voor honda mtx/mt5 zijn wel veel onderdelen te krijgen toch ?. cilinders/carburateurs etc.

ik twijfel tussen honda mt5/mtx, of een suzuki tsx.
iemand ervaringen met een suzuki tsx?
 
BSTS 3-11-2007 10:13 Print reply

Posts: 4241
honda mt is er naar mijn mening geschikt voor.
onderdelen zijn er in overvloed, en kosten geen ruk of geen zak


mt rijd erg lekker vind ik zelf, lekker licht en wendbaar.

iig geen gilera gsm nemen, ( zijn trouwens niet duur )
maar zijn meestal gaar en vertrapt,

Dit bericht is gewijzigd door BSTS op 3-11-2007 om 10:16 uur.
 
sprintjah
hellraiser123 3-11-2007 10:19 Print reply
Posts: 48
en hoe zit het met een begrenzer bij honda mt, suzuki tsx, yamaha dt ?

ik wil er dan natuurlijk wel 70cc op


en wat vinden jullie van suzuki tsx / yamaha dt ?
 
mblover 3-11-2007 10:22 Print reply

Posts: 5391
Gilera zulu kan je wel doen, daar ligt gewoon een derbi blok onder.

Voor de soes schijnt het lastig te zijn om onderdelen te vinden.

En bij een mt is de kans wel erg groot dat je een afgeragd pokkeding koopt, en dan ben je uiteindelijk meer geld kwijt dan als je een fatsoenlijke senda koopt....

MTX-sh is een stukkie steviger als een mt, en een goede mtx zou ik wel aandurven. Wel goed opletten dat je geen rommel koopt.

Edit:
De oudere DT's hebben contactpunt ontsteking geloof ik. Van de tsx weet ik het niet.
De honda's hebben een elektronische ontsteking en die kan je gewoon begrenzen met bijvoorbeeld een euro begrenzer.
Al kan je een beetje 70cc niet zo afknijpen dat je geen bon meer krijgt, dan hebben ze het door dat je een begrenzer hebt...

edit2:
Je kan ook nog naar Rieju's kijken. Alleen even goed op de roest letten, de oudere rieju's (van voor 2005 ofzo?) roesten behoorlijk.


Dit bericht is gewijzigd door mblover op 3-11-2007 om 10:27 uur.
 
BSTS 3-11-2007 10:34 Print reply

Posts: 4241
ik raad je yamaha dt af !

ik snap niet waarom iedereen zegt dat een mtx sterker is dan een mt.
ze zijn lomper mischien, ik heb vaak genoeg gezien dat die dunne stukjes van de achterbrug krom gaan.

Dunne plaatjes waar de wiel as doorkomt.

Een mt moet je kopen als het goed rijd en meeste dingen goed werken.
Sleutelen moet je wss toch wel als je voor jou budget iets moois wil kopen.
 
sprintjah
hellraiser123 3-11-2007 10:34 Print reply
Posts: 48
oke,
ik heb nog een vraagje, met een schakel kom je toch minder snel op de rollerbank?, ik zie het nie tvaak op internet dat een schakel (oud cross model zoals MT/tsx/dt/ etc.) op de rollerbank staat.


 
BSTS 3-11-2007 10:36 Print reply

Posts: 4241
als er rollenbank staat pakken ze gewoon iedereen die ze kunnen krijgen. scooter puch of mt, maakt die wouten niks uit.
als ze je kunnen naaien doen ze het !!

( koop een mt oleole!! )
 
sprintjah
mblover 3-11-2007 10:40 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hellraiser123
oke,
ik heb nog een vraagje, met een schakel kom je toch minder snel op de rollerbank?, ik zie het nie tvaak op internet dat een schakel (oud cross model zoals MT/tsx/dt/ etc.) op de rollerbank staat.




Misschien omdat de meeste rollerbanken in de steden staan en je daar meer scooters als schakelbrommers hebt?

Iig, als er controle is en jij komt daar aan boeken op je schakelbrommer ben je gewoon het bokje. Ik denk dat ze je dan zelfs eerder aanhouden als een scooter.

BSTS,
Mtx-sh heeft een degelijker frame, en betere voorvork. En voor mijn gevoel is het mtx/nsr/mbx blok een stuk steviger. (ja ik weet het, mtx heeft geen waterkoeling, maar verder wel hetzelfde blok maar dan zonder waterpomp)
Ik zou er dan overigens geen 70cc op leggen maar een mbx80 blok.

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 3-11-2007 om 10:42 uur.
 
BSTS 3-11-2007 10:42 Print reply

Posts: 4241
als je op iets nets rijd ( nieuw spul ) houden ze je mischien iets minder snel aan.
dit komt omdat veel gare bakjes vaak gebreken hebben waar ze lekker op kunnen boeten.

Een gare mt word eerder aan gehouden dan een nieuwe peugot vivacity ofzo ( tenzij er een lekker wijf op rijd mischien )
 
sprintjah
mblover 3-11-2007 10:43 Print reply

Posts: 5391
Moderne schakelbrommers lopen erg makkelijk behoorlijk wat te hard. De kans dat je daarmee een leuke vangst doet is behoorlijk groot volgens mij, dus die houden ze ook echt wel aan.
 
hellraiser123 3-11-2007 10:47 Print reply
Posts: 48
oke bedankt voor de reacties.
ik denk dat ik een honda mt5/mtx koop.

gr
 
BSTS 3-11-2007 10:48 Print reply

Posts: 4241
onthoud, mt5 is licht en simpel.
mtx is lomp ( Zwaar en hoog en gammel )
 
sprintjah

Dit topic is 8781 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved