Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - welke vertanding

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 666 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #46088 - welke vertanding
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 501 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

niek derbi 3-11-2007 0:39 Print topicpost

Posts: 66
hallo

ik heb een derbi senda sm extreme uit 2004
hij loopt nu ongeveer 80
maar ik heb vandaag weer een boete gehad en me kentekenbewijs op 1 km/h na ingevorderd dus net geluk gehad


maar ik wil hem graag afvoeren, niet egt afvoeren maar gwn een andere vertanding erop dat hij ongeveer +_ 60 loopt er ligt nu 14/53 op wat zou er nu dan ongeveer opmoeten

alvast bedankt
 
een echt vent word geen motoragent

mtx-motard 3-11-2007 0:40 Print reply

Posts: 14947
ring in uitlaat doen, anders rij je volgas en maakt hij teveel toeren waardoor je moterblok stuk gaat.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
RowdyCross 3-11-2007 0:41 Print reply

Posts: 3211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: niek derbi
hallo

ik heb een derbi senda sm extreme uit 2004
hij loopt nu ongeveer 80
maar ik heb vandaag weer een boete gehad en me kentekenbewijs op 1 km/h na ingevorderd dus net geluk gehad


maar ik wil hem graag afvoeren, niet egt afvoeren maar gwn een andere vertanding erop dat hij ongeveer +_ 60 loopt er ligt nu 14/53 op wat zou er nu dan ongeveer opmoeten

alvast bedankt


met 1km/h na ingevorderd ? bedoel je op 1 km/u na niet ingevorderd ?

En 12-53 gaat al stukken slomer, trekt wel harder en meer schakelen , maar das helemaal niet erg natuurlijk

en het motorblok gaat niet kapot , ja als je erg dom rijd meschien maar ik heb het ook zo en hij doet het toch echt nog , derbi kan best veel hebben hoor

Dit bericht is gewijzigd door RowdyCross op 3-11-2007 om 0:42 uur.
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
niek derbi 3-11-2007 0:43 Print reply

Posts: 66
jaah dat bedoel ik op 1 km na ingevorderd

maar zou tie met 12 53 al 60 rijde???
hij rijd nu 80 met 14 53

owkjaah k ga niet te veel toeren maken hoor alles is nog standaard maar wel ontgrensd dus k schakel bij 8000 a 9000 al door

en dat harde optrekken is wel vet

Dit bericht is gewijzigd door niek derbi op 3-11-2007 om 0:44 uur.
 
een echt vent word geen motoragent
RowdyCross 3-11-2007 0:52 Print reply

Posts: 3211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: niek derbi
jaah dat bedoel ik op 1 km na ingevorderd

maar zou tie met 12 53 al 60 rijde???
hij rijd nu 80 met 14 53

owkjaah k ga niet te veel toeren maken hoor alles is nog standaard maar wel ontgrensd dus k schakel bij 8000 a 9000 al door

en dat harde optrekken is wel vet

Dit bericht is gewijzigd door niek derbi op 3-11-2007 om 0:44 uur.


Hoe hard die percies gaat rijden weer ik natuurlijk niet percies, zou je toch ff moeten uittesten, maar je moet wel op je toeren letten naarmate je kleiner voortandwiel of groter achtertandwiel neemt
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
Makrolon 3-11-2007 0:53 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: niek derbi
jaah dat bedoel ik op 1 km na ingevorderd

maar zou tie met 12 53 al 60 rijde???
hij rijd nu 80 met 14 53

owkjaah k ga niet te veel toeren maken hoor alles is nog standaard maar wel ontgrensd dus k schakel bij 8000 a 9000 al door

en dat harde optrekken is wel vet

Dit bericht is gewijzigd door niek derbi op 3-11-2007 om 0:44 uur.

9 is nog redelijk veel. met tandwielverhouding begrenzen ga je niet fijn vinden, tering veel schakelen enzo. het rijd gewoon arelax. serieus, neem dan een prop en een beetje lichtere vertanding.
 
KTM 525 EXC Supermoto
niek derbi 3-11-2007 0:54 Print reply

Posts: 66
jaah dat snap ik hij klimt dan veel sneller in toeren natuurlijk

maar het is tog het verstandigste om een hele nieuwe set tandwielen + ketting te kopen ??

teminste dat hoor ik overal






Dit bericht is gewijzigd door niek derbi op 3-11-2007 om 0:56 uur.
 
een echt vent word geen motoragent
RowdyCross 3-11-2007 0:55 Print reply

Posts: 3211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: niek derbi
jaah dat snap ik hij klimt dan veel sneller in toeren natuurlijk

maar het is tog het verstandigste om een hele nieuwe set tandwielen + ketting te kopen ??

teminste dat hoor ik overal


Ja want je tandwielen en ketting is op elkaar ingesleten , als je nieuwe tandwielen koopt en met je oude ketting rijd, slijten je tandwielen echt veel sneller, dus gehele nieuwe set tandwielen + ketting is het beste

ik denk rond de 12 voor tandwiel en achter wat je nu gwn hebt, vraag het anders ff na als je ze koopt bij je dealer, of als je op internet koopt toch ff langs de bromboer gaan , die weet het vaak wel het beste

Dit bericht is gewijzigd door RowdyCross op 3-11-2007 om 0:57 uur.
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
mtx-motard 3-11-2007 0:58 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RowdyCross
[...]


Ja want je tandwielen en ketting is op elkaar ingesleten , als je nieuwe tandwielen koopt en met je oude ketting rijd, slijten je tandwielen echt veel sneller, dus gehele nieuwe set tandwielen + ketting is het beste

ik denk rond de 12 voor tandwiel en achter wat je nu gwn hebt, vraag het anders ff na als je ze koopt bij je dealer, of als je op internet koopt toch ff langs de bromboer gaan , die weet het vaak wel het beste

Dit bericht is gewijzigd door RowdyCross op 3-11-2007 om 0:57 uur.


wat een wijsheid heb je toch

iig je moet op de top niet meer als 10 k toeren maken ivm je moterblok.

dus begrens em lichtelijk met een ring in de uitlaat.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
niek derbi 3-11-2007 0:58 Print reply

Posts: 66
oke

ik zal dit eens gaan proberen 12/53 hopenlijk loopt hij dan wat zachter anders ben ik straks me brom kwijt want nog 2 keer aangehoude worde als tie te snel rijd ennnnnn hij is weg
 
een echt vent word geen motoragent
RowdyCross 3-11-2007 0:58 Print reply

Posts: 3211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]


wat een wijsheid heb je toch

iig je moet op de top niet meer als 10 k toeren maken ivm je moterblok.

dus begrens em lichtelijk met een ring in de uitlaat.


Nee dan trekt die minder hard, das niet leuk natuurlijk
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
oenoehoofd 3-11-2007 0:59 Print reply

Posts: 17851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: niek derbi
oke

ik zal dit eens gaan proberen 12/53 hopenlijk loopt hij dan wat zachter anders ben ik straks me brom kwijt want nog 2 keer aangehoude worde als tie te snel rijd ennnnnn hij is weg


Ik zou voor 13/52 gaan. Rijd ik ook al met verschillende setups mee. Ropt altijd super leuk, en top ligt niet te hoog (bij ori setup iig).
 
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY
niek derbi 3-11-2007 1:01 Print reply

Posts: 66
oke k zal binne kort ns langs bromboer gaan

maar heb je enige richtsnelheid bij niet te snel bij ori setup ?

 
een echt vent word geen motoragent

Dit topic is 501 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved