Niek de Wildt |
2-11-2007 22:38 |
Posts: 7168 |
hoor je ook je zuiger op en neer gaan?? zo jah dan denk ik dat je accu te zwak is of je 'slepertjes' van je startmotor zijn versleten, dus dattie niet genoeg kracht heeft (ik heb ze een keer vervangen door die van een auto, die hebben ongv even grote alleen dan meer, dan moet je ff naar een autozaak of motorzaak is nog beter en een vergelijkbare die erin past zoeken)
hoor je hem niet op een neer gaan (je zuiger) dan schuift het tandwiel niet naar buiten.
(er zijn verschillende manieren waarop dat tandwiel naar buiten kan komen, dmv magnetisme of door massatraagheid)
je moet dan dus even je startmotor los halen en kijken of je iets raars ziet (in het geval van een electro magneetje kan je een los contactje zoeken, en in een starter met massatraagheid kan je nog een nieuwe accu proberen, omdat deze misschien niet meer genoeg pit heeft, maar anders kan je er nix aan doen.)
suc6
|
|
|
|
Niek de Wildt |
2-11-2007 22:40 |
Posts: 7168 |
ooh en als je zuiger wel op en neer gaat en tog start hij niet, kan het ook liggen aan een motorische fout, dus foute sproeier of foute ontsteking tijdstip enz.
dus heb je net iets veranderd??
|
|
|
|
matjeh |
2-11-2007 22:41 |
Posts: 198 |
Zuiger gaat zeker heen en weer. Vliegwiel draait rond. Accu is ook nog goed en vol. Tja startmotor heb ik los gehaald, maar is niks bijzonders aan te zien.
Edit: Als ik hem aanloop loopt hij prima. Rijd goed enzo
Dit bericht is gewijzigd door matjeh op 2-11-2007 om 22:42 uur.
|
|
|
|
Terror_Trust |
2-11-2007 22:57 |
Posts: 97 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: matjeh
Zuiger gaat zeker heen en weer. Vliegwiel draait rond. Accu is ook nog goed en vol. Tja startmotor heb ik los gehaald, maar is niks bijzonders aan te zien.
Edit: Als ik hem aanloop loopt hij prima. Rijd goed enzo
Dit bericht is gewijzigd door matjeh op 2-11-2007 om 22:42 uur.
slechte bougie???
|
|
|
|
matjeh |
2-11-2007 22:59 |
Posts: 198 |
Is ook nieuw
|
|
|
|
Niek de Wildt |
2-11-2007 23:02 |
Posts: 7168 |
wat heb je veranderd/is er gebeurd, tussen het moment dat hij wel starte met je elec.starter en nu niet meer??
nix aan gesleuteld??
stel iig je bougie even af, misschien staat hij veel te groot.
en anders kan het aan een hoop motorische oorzaken liggen.
(je zegt btw dat je je starter hebt los gehad, maar ook open?? want aan de buitenkant zie je geen hol)
edit: ik lees dat je bougie nieuw is, misschien verkeerde hittegraad erin gedaan, of verkeerde fabrieks electrode afstand?? (gebeurd vaker dan je denkt)
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 2-11-2007 om 23:03 uur.
|
|
|
|
matjeh |
2-11-2007 23:04 |
Posts: 198 |
Hij heeft het nooit gedaan met de startmotor, omdat de startmotor het zelf nog niet deed hiervoor. Hittegraad is 9, moet goed zijn. En welke afstand moet daar tussen zitten dan?
Edit: Heb natuurlijk niet naar de buitenkant van dat ding zitten staren
Dit bericht is gewijzigd door matjeh op 2-11-2007 om 23:05 uur.
|
|
|
|
Niek de Wildt |
2-11-2007 23:15 |
Posts: 7168 |
wat is je setup?? (want hittegraad 9 is best veel hoor.)
maar iig de afstand zou ik op 0.5mm zetten (met een voelermaatje) doet de bromboer vast gratis voor je)
maar wat ik iig kan concluderen is dat het toerental van je startmotor te laag is om het te starten (dit kan zijn of doordat je startmotor te weinig toeren maakt, of omdat je brommer pas bij een hoger toerental wil starten)
maar voordat je het motorisch helemaal gaat zoeken (wel nog ff je bougie checken) zou ik dus eerst ff een accu van een vriend proberen.
want hoe weet je dat hij vol zit??
en dan kan je hem gaan proberen beter af te stellen enz
|
|
|
|
matjeh |
2-11-2007 23:20 |
Posts: 198 |
Setup:
50cc Airsal
12mm dell'
Yasuni hmr
Voelermaatjes heb ik, dus zal ik morgen even doen.
En de accu is vol omdat ik er een tijdje terug mee naar de bromboer ben geweest en die had dat gemeten, en in de tussentijd heb ik dat ding bijna niet gebruikt. Maar zal voor de zekerheid morgen even een stuk gaan rijden.
|
|
|
|
Niek de Wildt |
2-11-2007 23:21 |
Posts: 7168 |
dat je 12 volt meet zegt NIX... je moet het meten terwijl je een grote stroom trekt (bijv door je startmotor erop te houden)
dus trek je starter ff los, hou hem er op (denk aan + en -)
en laat een vriend ondertussen het voltage meten, zakt deze tot 75% van het orginele voltage (dus onder 9v) dan is je accu gaar (in 9/10 gevallen)
leen gewoon ff een accu van een vriend en test het
als je bromboer een ampere meter had is het natuurlijk wel correct.
maar ik zou tog ff een schroevedraaier mee naar school nemen, en in de pauze de accu uit wisselen.
edit: ooh en hittegraad 9 kan, maar 8 is ook goed (misschien nog wel beter, maar dat weet ik niet, moet je proberen)
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 2-11-2007 om 23:23 uur.
|
|
|
|
matjeh |
2-11-2007 23:24 |
Posts: 198 |
Bromboer weet wel waar die mee bezig is neem ik aan, en accu is net nieuw. Maargoed, ik kan het natuurlijk proberen. Ga eerst morgen een stuk rijden en dan zie ik wel weer.
Edit: Ja hittegraad zal het niet aan liggen
Dit bericht is gewijzigd door matjeh op 2-11-2007 om 23:25 uur.
|
|
|
|
ARWIN_honda |
2-11-2007 23:39 |
Posts: 3534 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: matjeh
Bromboer weet wel waar die mee bezig is neem ik aan, en accu is net nieuw. Maargoed, ik kan het natuurlijk proberen. Ga eerst morgen een stuk rijden en dan zie ik wel weer.
Edit: Ja hittegraad zal het niet aan liggen
Dit bericht is gewijzigd door matjeh op 2-11-2007 om 23:25 uur.
niet alle bromboeren , zoals niek al zei, het gaat om het aantal ampere(stroom) wat naar de startmotor gaat, als het aantal ampere te laag is , kan je startmotor niet hard genoeg ronddraaien om het aantal toeren te maken waarmee hij start.
|
|
Suzuki GSX-R600 K4 |
|
oenoehoofd |
2-11-2007 23:42 |
Posts: 17851 |
Je startmotor is niet krachtig genoeg meer door 1 of andere fout ws in je start motor.
Je tandwiel sluit niet goed aan op je starterkroon waardoor hij niet genoeg word aangedreven.
etc. etc.
|
|
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY |
|
Niek de Wildt |
2-11-2007 23:46 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: oenoehoofd
Je startmotor is niet krachtig genoeg meer door 1 of andere fout ws in je start motor.
Je tandwiel sluit niet goed aan op je starterkroon waardoor hij niet genoeg word aangedreven.
etc. etc.
zijn idd een aantal mogelijkheden, maar dat je tandwiel niet goed pakt denk ik niet, hij pakt of wel of niet (zou hij slippen, dan merk je dat wel aan het geknars)
|
|
|
|
bartyamahadt50mx |
2-11-2007 23:48 |
Posts: 115 |
draait je startmotor wel de goede kant op vriend van me had dat ok op ze rs2 hebbe we bijna een dag naar gezocht.
|
|
|
|