Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - koppeling ar50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 906 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #46079 - koppeling ar50
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3045 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bartyamahadt50mx 2-11-2007 21:39 Print topicpost
Posts: 115
hoi.
de koppeling van kawasaki ar50 gaat heel erg zwaar ik moet hem egt bijna met twee hande in knijpen weet iemand hoe dit kan? de olie heb ik al ververste nieuwe plate geprobeerd maar het werkt niet.
de kabel is ok nieuw.
 

Vehikel 2-11-2007 21:42 Print reply

Posts: 2903
Je kan het misschien eens proberen door je koppelingskabel aan de blokkant los te halen. Als ie dan niet zwaar gaat, dan weet je zeker dat het in het blok zelf ligt en niet daarboven.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
bartyamahadt50mx 2-11-2007 21:48 Print reply
Posts: 115
toen ik dat had moest ik hem met een waterpomp tang inknijpen en dat ging ok best zwaar.kan het zijn doordat er miss andere veren inzitten en hoe kan ik dat zien of het de originele zijn of niet?

 
Matthijsar50 2-11-2007 22:34 Print reply

Posts: 1029
je bedoelt dat je de hendel met een waterpomp tang in moet trekken als je de koppelingskabel los haalt bij het blok!!?!?? dan zou ik maar is ff de koppelingskabel smeren, en ff de hendel zelf los halen en ff opschuren ofzo..!! en kruip olie er aan
 
Peugeot 106 rallye ph2!
Niek de Wildt 2-11-2007 22:50 Print reply
Posts: 7168
kijk even bij de faq's daar staat hoe je bij je koppeling(veren moet komen) maar dat het met de waterpomptang op je blok zwaar gaat is redelijk normaal, want je hebt een flinke hefboom bij je handvat.
dus maak je kabel eerst ff schoon en vet hem goed in.
en haal dan je blok open (kan ook zijn dat je kabel aan gort is en aant splijten en en dus stroef gaat.)
 
bartyamahadt50mx 2-11-2007 22:59 Print reply
Posts: 115
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Matthijsar50
je bedoelt dat je de hendel met een waterpomp tang in moet trekken als je de koppelingskabel los haalt bij het blok!!?!?? dan zou ik maar is ff de koppelingskabel smeren, en ff de hendel zelf los halen en ff opschuren ofzo..!! en kruip olie er aan


de kabel is nieuw en ok eerst ingevet en de hendel die je inknijpt loopt niet ergens tegen aan ofso beweegt gewoon zonder de kabel erop
 
KawaRob 2-11-2007 23:05 Print reply

Posts: 286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bartyamahadt50mx
hoi.
de koppeling van kawasaki ar50 gaat heel erg zwaar ik moet hem egt bijna met twee hande in knijpen weet iemand hoe dit kan? de olie heb ik al ververste nieuwe plate geprobeerd maar het werkt niet.
de kabel is ok nieuw.


ut gaat hier over de AR50 die van bartdeschakelgek is geweest? hij heeft het ooit eens gehad over dattie er eens honda MT veren in heeft gehad en dat je daarvoor berenklauwen voor nodig had om deze te bedienen..
helpt je dat mss iets?
 
bartyamahadt50mx 2-11-2007 23:16 Print reply
Posts: 115
het is wel de oude van bartdeschakelgek. en hij gaat egt heel zwaar dus als ik er originele veren instop zou het weg moeten zijn?

 
KawaRob 2-11-2007 23:18 Print reply

Posts: 286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bartyamahadt50mx
het is wel de oude van bartdeschakelgek. en hij gaat egt heel zwaar dus als ik er originele veren instop zou het weg moeten zijn?


ik weet niet of je bij bart na kunt vragen welke veren hij erin heeft gedaan..
maar als er niet ori veren inzitten en je doet de ori terug zou het opgelost moeten zijn ja..
 
Niek de Wildt 2-11-2007 23:20 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bartyamahadt50mx
het is wel de oude van bartdeschakelgek. en hij gaat egt heel zwaar dus als ik er originele veren instop zou het weg moeten zijn?



jah, maar wat is je setup?? want als je ze te slap maakt kan je een slippende koppeling krijgen.
als je setup standaard is hoef je hier niet bang voor te zijn
 
bartyamahadt50mx 2-11-2007 23:22 Print reply
Posts: 115
set up is nu weer standaard.
dan zal ik binnen kort gaan zoeken naar originelen veren.
weet iemand waar je die kan krijgen?
 
Niek de Wildt 2-11-2007 23:25 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bartyamahadt50mx
set up is nu weer standaard.
dan zal ik binnen kort gaan zoeken naar originelen veren.
weet iemand waar je die kan krijgen?



http://www.vdhparts....cribe&inpages=45

denk dat dit de enigste is

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 2-11-2007 om 23:28 uur.
 
bart de schakelgek 2-11-2007 23:29 Print reply

Posts: 5987
inderdaad, ouwe eigenaren navragen helpt wel eens...
er zitten idd crossmotor veren in, van welke weet ik niet, ik mocht uitzoeken bij een onderdelenwinkel
die waren ook wel nodig bij de setup waar jij op kickte die erop zat
 
Limburger
fordrwd4ever 2-11-2007 23:29 Print reply
Posts: 107
Je zou er veren van een Honda SS50 in kunnen doen.
Die passen goed en zijn iets sterker als de originele veren.

Bij mij werkte dat goed,want normaal kan je de koppeling van een AR50 bijna met je pink bedienen.
Na de ss50 veren ziet er tenminste een beetje gevoel in.
 
Idiot outside, but why?
bartyamahadt50mx 2-11-2007 23:31 Print reply
Posts: 115
ok dan ga ik maar originelen bestelen.
en die set up deed ut erg luek hoor bart maar ging voor hier met al die politie een beetje te snel
 
Niek de Wildt 2-11-2007 23:34 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fordrwd4ever
Je zou er veren van een Honda SS50 in kunnen doen.
Die passen goed en zijn iets sterker als de originele veren.

Bij mij werkte dat goed,want normaal kan je de koppeling van een AR50 bijna met je pink bedienen.
Na de ss50 veren ziet er tenminste een beetje gevoel in.



is toch juist relax als hij ligt koppelt, zolang hij niet slipt geen probleem
 

Dit topic is 3045 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved