Renovator |
2-11-2007 21:34 |
Posts: 244 |
je gelijkrichter kan defect zijn
heb je er anders last van?
|
|
|
|
dirtbag |
2-11-2007 23:25 |
Posts: 76 |
Is de accu al een keer vervangen? als het nog de eerste accu is, lijkt het me waarschijnlijk dat de accu gewoon dood is. 6 jaar is wel zo'n beetje de levenduur van een regelmatig gebruikte accu
db
|
|
|
|
Niek de Wildt |
2-11-2007 23:42 |
Posts: 7168 |
waaruit concludeer je dat de accu niet wordt bijgeladen??
|
|
|
|
rossitzr |
3-11-2007 0:02 |
Posts: 259 |
heb je wel licht ?
kan ook aan de licht spoel liggen.
|
|
|
|
derbi_gpr_racer |
3-11-2007 12:21 |
Posts: 76 |
Euh ja mijn licht doet het!
hoe ik dat concludeer?
nou ik heb een volt meter op de accu gehouden, toen heb ik me brommer aangelopen en weer gemeten gas geven enz. dan moet de spanning op de accut groter worden dit was niet het geval, hij laad dus niet bij
|
|
|
|
rene-RX |
3-11-2007 12:23 |
Posts: 2018 |
misschien je zekering
|
|
www.apriliaforum.nl |
|
Niek de Wildt |
3-11-2007 12:38 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: derbi_gpr_racer
Euh ja mijn licht doet het!
hoe ik dat concludeer?
nou ik heb een volt meter op de accu gehouden, toen heb ik me brommer aangelopen en weer gemeten gas geven enz. dan moet de spanning op de accut groter worden dit was niet het geval, hij laad dus niet bij
dit is niet de juiste manier, ik zou de kabel die naar je accu loopt los trekken, en dan kicken en er een ampere meter opzetten.
probeer gewoon even een accu van een vriend, hoogstwaarschijnlijk het probleem en het makkelijkst te checken/op te lossen
|
|
|
|
ARWIN_honda |
3-11-2007 12:43 |
Posts: 3534 |
makkelijkts is em stationair late ndraaien, en dan volt meter op je plus draad en min draad aansluiten(op goede manier natuurlijk -+)zoals niek ook zei, als je dan gas geeft moet idd het aantal volt stijgen na rond de 12 volt. doet hij dat, dan moet je ook ff het aantal ampere(stroom meten) want die kan ook te zwak zijn
Dit bericht is gewijzigd door ARWIN_honda op 3-11-2007 om 12:44 uur.
|
|
Suzuki GSX-R600 K4 |
|
teknik |
3-11-2007 12:47 |
Posts: 1007 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
dit is niet de juiste manier, ik zou de kabel die naar je accu loopt los trekken, en dan kicken en er een ampere meter opzetten.
probeer gewoon even een accu van een vriend, hoogstwaarschijnlijk het probleem en het makkelijkst te checken/op te lossen
een gpr heeft geen kickstart...
|
|
Oma's, kinderen en hondjes.. Loop je voor de weg dan ga je HORIZONTAAAAAL!!!!! |
|
ploe |
3-11-2007 20:21 |
Posts: 635 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
dit is niet de juiste manier, ik zou de kabel die naar je accu loopt los trekken, en dan kicken en er een ampere meter opzetten.
probeer gewoon even een accu van een vriend, hoogstwaarschijnlijk het probleem en het makkelijkst te checken/op te lossen
dit is zeker wel de manier
je moet het namelijk meten met een belasting aan je regelaar
op een 12 volt accu moet je met een draaiende motor toch minimaal aan de 13,8 komen anders zal hij nooit bijladen meestal is het zelfs boven de 14 volt
doet hij dit niet meet dan de spanning op de (witte) draad uit je blok deze kan tot boven de 30 volt geven
als je regelaar stuk is kan je ook van de (witte) draad die uit je ontsteking komt aftakken en deze met een flinke diode naar je + van je accu brengen dan laad hij wel op
|
|
www.placeonearth.nl |
|
Niek de Wildt |
3-11-2007 20:59 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ploe
[...]
dit is zeker wel de manier
je moet het namelijk meten met een belasting aan je regelaar
op een 12 volt accu moet je met een draaiende motor toch minimaal aan de 13,8 komen anders zal hij nooit bijladen meestal is het zelfs boven de 14 volt
doet hij dit niet meet dan de spanning op de (witte) draad uit je blok deze kan tot boven de 30 volt geven
als je regelaar stuk is kan je ook van de (witte) draad die uit je ontsteking komt aftakken en deze met een flinke diode naar je + van je accu brengen dan laad hij wel op
je hebt helemaal gelijk maar een preciezere manier is natuurlijk de ampere's,
ik bedoel wat fout is, is als hij 12 volt meet en dan denkt dat het goed is.
|
|
|
|
Leen |
3-11-2007 21:16 |
Posts: 26877 |
spanning op de accupolen meten terwijl brommer loopt, en met een verbruiker aangezet (lichten in jouw geval) dan moet spanning minstens 13.8 volt zijn.
|
|
|
|
2SLOW4ME |
13-2-2008 19:34 |
Posts: 1944 |
ik heb het zelfde probleem.
als je de accu oplaad kan je 2x starten en dan is het weer gebeurt tog?
*aanlopen = vermoeiend...*
weet iemand trouwens het standaard voor tandwiel van een gpr uit '01?? ik heb er 14 opzitten maar weet niet of dat de originele is...
|
|
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do.. |
|