Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Accu word niet bijgeladen?!!!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1110 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #46078 - Accu word niet bijgeladen?!!!
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1181 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

derbi_gpr_racer 2-11-2007 20:45 Print topicpost
Posts: 76
ik heb een derbi gpr race replica 2001! nou word de accu niet meer bij geladen. ik heb begrepen dat bij de ontsteken wisselspanning ontstond, dat dit via een kastje omgezet moest worden naar gelijkstroom omdat de accu dit is, nou weet ik niet wat er kapot is maar de accu word niet goed opgeladen. heeft iemand enig id wat het kan zijn? het licht enz. doet het wel gewoon! contact alles wel alleen het opladen niet
 

Renovator 2-11-2007 21:34 Print reply
Posts: 244
je gelijkrichter kan defect zijn
heb je er anders last van?
 
dirtbag 2-11-2007 23:25 Print reply
Posts: 76
Is de accu al een keer vervangen? als het nog de eerste accu is, lijkt het me waarschijnlijk dat de accu gewoon dood is. 6 jaar is wel zo'n beetje de levenduur van een regelmatig gebruikte accu

db
 
Niek de Wildt 2-11-2007 23:42 Print reply
Posts: 7168
waaruit concludeer je dat de accu niet wordt bijgeladen??
 
rossitzr 3-11-2007 0:02 Print reply
Posts: 259
heb je wel licht ?
kan ook aan de licht spoel liggen.
 
derbi_gpr_racer 3-11-2007 12:21 Print reply
Posts: 76
Euh ja mijn licht doet het!
hoe ik dat concludeer?
nou ik heb een volt meter op de accu gehouden, toen heb ik me brommer aangelopen en weer gemeten gas geven enz. dan moet de spanning op de accut groter worden dit was niet het geval, hij laad dus niet bij
 
rene-RX 3-11-2007 12:23 Print reply

Posts: 2018
misschien je zekering
 
www.apriliaforum.nl
Niek de Wildt 3-11-2007 12:38 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbi_gpr_racer
Euh ja mijn licht doet het!
hoe ik dat concludeer?
nou ik heb een volt meter op de accu gehouden, toen heb ik me brommer aangelopen en weer gemeten gas geven enz. dan moet de spanning op de accut groter worden dit was niet het geval, hij laad dus niet bij



dit is niet de juiste manier, ik zou de kabel die naar je accu loopt los trekken, en dan kicken en er een ampere meter opzetten.
probeer gewoon even een accu van een vriend, hoogstwaarschijnlijk het probleem en het makkelijkst te checken/op te lossen

 
ARWIN_honda 3-11-2007 12:43 Print reply

Posts: 3534
makkelijkts is em stationair late ndraaien, en dan volt meter op je plus draad en min draad aansluiten(op goede manier natuurlijk -+)zoals niek ook zei, als je dan gas geeft moet idd het aantal volt stijgen na rond de 12 volt. doet hij dat, dan moet je ook ff het aantal ampere(stroom meten) want die kan ook te zwak zijn

Dit bericht is gewijzigd door ARWIN_honda op 3-11-2007 om 12:44 uur.
 
Suzuki GSX-R600 K4
teknik 3-11-2007 12:47 Print reply

Posts: 1007
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]



dit is niet de juiste manier, ik zou de kabel die naar je accu loopt los trekken, en dan kicken en er een ampere meter opzetten.
probeer gewoon even een accu van een vriend, hoogstwaarschijnlijk het probleem en het makkelijkst te checken/op te lossen



een gpr heeft geen kickstart...
 
Oma's, kinderen en hondjes.. Loop je voor de weg dan ga je HORIZONTAAAAAL!!!!!
ploe 3-11-2007 20:21 Print reply

Posts: 635
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]



dit is niet de juiste manier, ik zou de kabel die naar je accu loopt los trekken, en dan kicken en er een ampere meter opzetten.
probeer gewoon even een accu van een vriend, hoogstwaarschijnlijk het probleem en het makkelijkst te checken/op te lossen




dit is zeker wel de manier
je moet het namelijk meten met een belasting aan je regelaar

op een 12 volt accu moet je met een draaiende motor toch minimaal aan de 13,8 komen anders zal hij nooit bijladen meestal is het zelfs boven de 14 volt

doet hij dit niet meet dan de spanning op de (witte) draad uit je blok deze kan tot boven de 30 volt geven

als je regelaar stuk is kan je ook van de (witte) draad die uit je ontsteking komt aftakken en deze met een flinke diode naar je + van je accu brengen dan laad hij wel op
 
www.placeonearth.nl
Niek de Wildt 3-11-2007 20:59 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ploe
[...]



dit is zeker wel de manier
je moet het namelijk meten met een belasting aan je regelaar

op een 12 volt accu moet je met een draaiende motor toch minimaal aan de 13,8 komen anders zal hij nooit bijladen meestal is het zelfs boven de 14 volt

doet hij dit niet meet dan de spanning op de (witte) draad uit je blok deze kan tot boven de 30 volt geven

als je regelaar stuk is kan je ook van de (witte) draad die uit je ontsteking komt aftakken en deze met een flinke diode naar je + van je accu brengen dan laad hij wel op


je hebt helemaal gelijk maar een preciezere manier is natuurlijk de ampere's,
ik bedoel wat fout is, is als hij 12 volt meet en dan denkt dat het goed is.

 
Leen 3-11-2007 21:16 Print reply

Posts: 26877
spanning op de accupolen meten terwijl brommer loopt, en met een verbruiker aangezet (lichten in jouw geval) dan moet spanning minstens 13.8 volt zijn.
 
2SLOW4ME 13-2-2008 19:34 Print reply

Posts: 1944
ik heb het zelfde probleem.
als je de accu oplaad kan je 2x starten en dan is het weer gebeurt tog?
*aanlopen = vermoeiend...*
weet iemand trouwens het standaard voor tandwiel van een gpr uit '01?? ik heb er 14 opzitten maar weet niet of dat de originele is...
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..

Dit topic is 1181 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved