Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - vraag injectie van een auto

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 766 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #46064 - vraag injectie van een auto
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 610 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

hc_soldier 2-11-2007 14:33 Print topicpost
Posts: 195
mss weten jullie hoe een injectie systeem werkt van een mazda 323f (1800cc 16v)

mag de brandstofpomp rechtstreeks aangesloten worden op de batterij?

hoe wordt de hoeveelheid benzine geregeld bij een injectie? als de pomp constant draait krijgt hij dan niet teveel benzine?

 

Woutjuh 2-11-2007 14:38 Print reply

Posts: 4422
Ik denk dat de Oldskool BF-ers dit wel weten( Dronkz, Leen, Arjanus enzo)
 
veel MT spul te koop!
Djeep 2-11-2007 14:38 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hc_soldier
mss weten jullie hoe een injectie systeem werkt van een mazda 323f (1800cc 16v)

mag de brandstofpomp rechtstreeks aangesloten worden op de batterij?

hoe wordt de hoeveelheid benzine geregeld bij een injectie? als de pomp constant draait krijgt hij dan niet teveel benzine?



Pomp kan rechtstreeks op de accu, in princiepe lopen hier draden onder de auto voor.

De pomp regelt zelf hoeveel heid benzine. Hoe meer gevraagd, hoe meer hij pompt.

(is bij Audi a80, maar princiepe wijkt niet zoveel af denk ik)
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
5MB5 2-11-2007 14:39 Print reply

Posts: 878
de pomp draait normaal constant vanaf het moment dat je de motor start. (zodra de startmotor ingeschakeld word gaat de pomp ook lopen en blijft lopen totdat je de motor uitzet)

de hoeveelheid benzine word geregeld door de injectiecomputer, die regelt hoe lang de injectors open staan en dus de hoeveelheid die ingespoten word.

in principe kun je de pomp rechtstreeks op de accu aansluiten, als je maar zorgt dat de draden dik genoeg zijn, een injectiepomp trekt best veel stroom. zorg ook dat er altijd een zekering tussen zit. zet er een schakelaar tussen zodat je em zelf aan en uit kan zetten, of schakel em via het contactslot. het beste met een relais er tussen
 
b e r t 2-11-2007 14:39 Print reply

Posts: 1855
niks gezegt

Dit bericht is gewijzigd door b e r t op 2-11-2007 om 14:40 uur.
 
Uncle BLAM 2-11-2007 17:28 Print reply

Posts: 1025
een computer er tussen lijkt me wel logisch, de hoeveelheid brandstof is steeds anders b.v. als je ineens volgas geeft dan heeft een carburateur een acceleratiepomp voor om even een extra stoot benzine te geven anders zou de motor gaan stotteren of inhouden, bij een injectiemotor regelt de computer dat.

een injectiesysteem werkt veel preciezer dan een carburateur en ik heb het vermoeden dat dat iets met de computer te maken heeft

( over de exacte technische informatie van de werking zul je een mazda werkplaats handboek of andere tachnische boeken over het injectie systeem ff door moeten lezen )

Dit bericht is gewijzigd door Uncle BLAM op 2-11-2007 om 17:29 uur.
 
een BF teller is sneller
5MB5 2-11-2007 17:32 Print reply

Posts: 878
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djeep
[...]


Pomp kan rechtstreeks op de accu, in princiepe lopen hier draden onder de auto voor.

De pomp regelt zelf hoeveel heid benzine. Hoe meer gevraagd, hoe meer hij pompt.

(is bij Audi a80, maar princiepe wijkt niet zoveel af denk ik)



nope...pomp regelt nooit de hoeveelheid, maakt niet uit welke auto.

@HC_Soldier...laat ff weten wat precies je probleem met de auto is


 
hc_soldier 3-11-2007 11:14 Print reply
Posts: 195
bedankt voor de reacties !

Het probleem is dat de pomp niet aanslaat en dat de auto dus niet start. Het moet iets zijn met de verbinding tussen de ecu en de pomp. Maar hoe die precies is angesloten weet ik niet, dat is dus mijn probleem. Ik heb de pomp rechtstreeks op da accu aangesloten met schakelaartje en de motor start terug, maar dat lijkt me niet veilig tijdens het crossen (in geval van een crash en de motor uitvalt maar de pomp blijft pompen...)
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 3-11-2007 11:34 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djeep
[...]


Pomp kan rechtstreeks op de accu, in princiepe lopen hier draden onder de auto voor.

De pomp regelt zelf hoeveel heid benzine. Hoe meer gevraagd, hoe meer hij pompt.

(is bij Audi a80, maar princiepe wijkt niet zoveel af denk ik)



In feite bestuuren de lambda sondes het systeem. Deze meet of er nog veel onverbrande benzine in de uitlaat gassen zit of niet en naar aanleiding van deze gegevens stuurt hij een signaal naar de injectie computer die vervolgens op zijn beurt de benzine bepaald voor de injectors.
 

Dit topic is 610 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved