Blukaap2 |
2-11-2007 13:49 |
Posts: 9955 |
Een GE3 kop is een 80 kop, de diameter vd verbrandingsruimte is daarbij een stuk groter, ws lekt ie daarom.
Je kunt of de kop af laten draaien en de verbrandingskamer op maat laten maken voor je 50cc blok, of een GE2 kop zoeken.
|
|
Stoere brommers |
|
Sj_dt |
2-11-2007 14:41 |
Posts: 886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Een GE3 kop is een 80 kop, de diameter vd verbrandingsruimte is daarbij een stuk groter, ws lekt ie daarom.
Je kunt of de kop af laten draaien en de verbrandingskamer op maat laten maken voor je 50cc blok, of een GE2 kop zoeken.
ik was net toevallig bij de bromboer en die zei dat dat een 80kop niet op een 50/70 cilinder past. Da die kop groter is en de tapeinden niet overeen komen, klopt dit?
|
|
|
|
- Han - |
2-11-2007 14:53 |
Posts: 9667 |
dat is bij een mt blok zo
die mbx/nsr blokken hebben wel gelijke cartereinden met elkaar. Maar hoeft geen ge2 kop te zijn. Kan ook gewoon ori nsr zijn
ge3 dus niet. Das gewoon een 80 kop
|
|
<10.000 posts |
|
Blukaap2 |
2-11-2007 15:01 |
Posts: 9955 |
GE2 is ori NSR.
Een een GE3 kop past idd gewoon op een NSR50 blok.
|
|
Stoere brommers |
|
- Han - |
2-11-2007 15:06 |
Posts: 9667 |
staat op ori nederlandse koppen dan ook ge2?
|
|
<10.000 posts |
|
christianos |
2-11-2007 16:49 |
Posts: 20445 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
GE2 is ori NSR.
Een een GE3 kop past idd gewoon op een NSR50 blok.
netjes ziet het er niet uit..
|
|
|
|
Menu2t |
2-11-2007 17:05 |
Posts: 2815 |
tap einden zijn wel gelijk, maar de koelkanalen komen niet overeen hierdoor gaat hij dus lekken en roken. wat voor koppaking heb je ertussen dat? 50 of 80?
|
|
NSR Supersprint special! |
|
Almer |
2-11-2007 17:15 |
Posts: 3325 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Een GE3 kop is een 80 kop, de diameter vd verbrandingsruimte is daarbij een stuk groter, ws lekt ie daarom.
Je kunt of de kop af laten draaien en de verbrandingskamer op maat laten maken voor je 50cc blok, of een GE2 kop zoeken.
Je verbrandingsruimte is al groter, en je wilt hem afdraaien om op maat te krijgen... Ra ra wat klopt er niet=)
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
erwinko |
2-11-2007 17:23 |
Posts: 1012 |
de verbandings ruimte loopt conisch zegmaar
als jij de kop afdraait wordt de verbrandingsruimte weer kleiner =)
|
|
|
|
Sj_dt |
2-11-2007 17:24 |
Posts: 886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Menu2t
tap einden zijn wel gelijk, maar de koelkanalen komen niet overeen hierdoor gaat hij dus lekken en roken. wat voor koppaking heb je ertussen dat? 50 of 80?
van een 50, ik vond dit al raar dat die aan de zijkant niet helemaal overeen kwamen.
christianos: het ziet er wel gewoon netjes uit, van buitenkant zie je er niks van. loopt gewoon netjes in elkaar over. Maar ik zal binnekort dus toch maar us een ander kopje aanschaffen
|
|
|
|
flip_nsr_80cc |
4-11-2007 10:50 |
Posts: 597 |
volgens mij zijn koppen evengroot behalve de koeldingen en de verbrandigs kamer
en van niet passne omdat ie dikker is = onzin
80cc heeft langere slag VEEL langere slag mm of 7 minstens (cilinder is coveel lange, dus dat is ff een wilde gok zgema:P )
|
|
i cant spel, dus zeur niet |
|
ArvidW |
4-11-2007 11:49 |
Posts: 201 |
Flip NSR, langere slag? Jaja Verklaar dan eens waarom de kop een verbrandingsruimte heeft van 49 A 50mm.
Reken je dat met een 41.4 slag om naar cilinderinhoud kom je op 80cc uit.
Slag is dus NIET langer !
Zoals je ziet komen KVS gaten in kop ook redenlijk overheen...... (niet overtuigend)
Dit bericht is gewijzigd door ArvidW op 4-11-2007 om 11:51 uur.
|
|
|
|
Blukaap2 |
4-11-2007 12:11 |
Posts: 9955 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Almer
[...]
Je verbrandingsruimte is al groter, en je wilt hem afdraaien om op maat te krijgen... Ra ra wat klopt er niet=)
Goed zo, jj snapt het....
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ArvidW
afbeelding
Flip NSR, langere slag? Jaja Verklaar dan eens waarom de kop een verbrandingsruimte heeft van 49 A 50mm.
49,5mm is het origineel zo uit het hoofd
En de slag is idd gelijk, geloof dat alleen de drijfstang wat langer was, maar dat weet ik niet meer 100% zeker.
Maar idd, een 80kop kan na aanpassingen prima werken op een 50 blok, zoals al gezegd.
|
|
Stoere brommers |
|