Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Afstelen mislukt?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 664 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #45995 - Afstelen mislukt?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 806 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kjeldh 31-10-2007 10:54 Print topicpost
Posts: 17
Ik heb uit mijn Derbi senda Sm 07 extreme
en ik heb alleen de prop uit mijn uitlaat gehaald
het buisje an de zijkant zit er nog aan en ik had dus eerst een sproeier 84 erin ik had hemafgesteld maar hij haalde heel snel de 65 op mijn teller (tandwiel 13)
Nu heb ik er een grootere ingezet 88 maar nu duurt langer voordat op de 65 zit en smorgens start hij nauwlijks

wat is hier ht probleem en hoe vehelp ik het? want met 84 starte hij perect en redt hij ook goed hij was wel snel in hooge toeren 9000 op 65 en bij 88 8000 bij de 65

 

mblover 31-10-2007 11:03 Print reply

Posts: 5391
was 84 dan niet gewoon de juiste sproeier?
en wat gebeurt er met 86?
 
niek derbi 31-10-2007 12:57 Print reply

Posts: 66
maar waarom pak je dan sproeier 88 als hij met 84 wel goed loopt?

of was dat je originele sproeier??

anders ff kijke met die 84 sproeier lang stuk rijde, goed warm en dan als je bijv 50 (sorry moet vol gas zijn) rijd koppeling in knijpe stil gaan staan en contact uit zetten en dan bougie er uit draaien en kijken welke kleur

zwart is te groote sproeier
koffie met scheutje melk is goed
wit is de kleine sproeier

Dit bericht is gewijzigd door niek derbi op 31-10-2007 om 15:02 uur.
 
een echt vent word geen motoragent
Henk-88 31-10-2007 13:04 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: niek derbi
.. 'en dan als je bijv 50 rijd'..



Vage term, je moet gewoon een tijdje (paar minuten liefst) volgas rijden in de hoogste versnelling en daarna stoppen en de bougiekleur checken.

 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Citta92 31-10-2007 13:54 Print reply

Posts: 614
Paar minuten volgas?
Dat is echt grote bullshit welke vage gek gaat nou onafgesteld paar minuten volgas rijden? als je wil dat die hem in elkaar laten lopen moet je dat vooral zo laten doen.

Ik kijk tegenwoordig helemaal niet meer naar bougie kleur, je moet gewoon erin doen en kijken wat lekkerste loopt.
Bougie zegt ook niet alles.
 
-simon- 31-10-2007 13:57 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Paar minuten volgas?
Dat is echt grote bullshit welke vage gek gaat nou onafgesteld paar minuten volgas rijden? als je wil dat die hem in elkaar laten lopen moet je dat vooral zo laten doen.

Ik kijk tegenwoordig helemaal niet meer naar bougie kleur, je moet gewoon erin doen en kijken wat lekkerste loopt.
Bougie zegt ook niet alles.


idd gewoon kijken waar hij het beste mee loopt.
die van mij loopt smorgens als het koud is als een dolle en smiddags als het iets warmer is iets minder hard. dat heb ik liever als een brommer die te arm loopt. en als je hem op gevoel en hoe hij rijd goed hebt afgesteld en je moet een keer je bougi ofzo vervangen of je wilt toch wellis weten welke kleur hij heeft zul jij zien dat hij dan ook mooi koffie bruin is.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Citta92 31-10-2007 14:04 Print reply

Posts: 614
.
 
Henk-88 31-10-2007 14:26 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Paar minuten volgas?
Dat is echt grote bullshit welke vage gek gaat nou onafgesteld paar minuten volgas rijden? als je wil dat die hem in elkaar laten lopen moet je dat vooral zo laten doen.




Blijkbaar ben jij die vage gek die met een te kleine sproeier volgas een paar minuten gaat rijden want ik zou niet op zo'n idee komen.
Een ieder kan op het idee komen dat je bij volgas beter een te grote sproeier kunt hebben dan een te kleine. Het is kleuterig gebitch van je om zomaar aan te nemen dat IK met een te kleine sproeier volgas zou gaan rijden of dat aan anderen te adviseren. Het ligt gewoon TE voor de hand om dat NIET met een te kleine sproeier te doen. Beter reageer je wat volwassener de volgende keer zodat mensen iets nuttigs aan je post kunnen hebben en post je niet alleen om een ander af te kraken en daardoor zelf beter/slimmer te lijken.
Omdat je niet verder kunt denken dan je neusje lang is, zal ik speciaal voor jou een uitgebreidere uitleg geven.

Je begint met afstellen voor de deur en als je in de goede richting zit met je sproeiermaat dan neem je voor de ckerheid een iets grotere sproeier en begin je met het echte afstelwerk op de wijze zoals ik zei.
Bij dat afstellen begin je dus met een te grote sproeier en ga je steeds een maatje kleiner tot de brom bij volgas goed rijdt.
Een brom afstellen bij 50 km/h is nogal ongebruikelijk daar je daardoor kans loopt om bij volgas schade te krijgen.
Een brom stel je af bij volgas dus.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Scozzisa 31-10-2007 14:30 Print reply

Posts: 2077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Blijkbaar ben jij die vage gek die met een te kleine sproeier volgas een paar minuten gaat rijden want ik zou niet op zo'n idee komen.
Een ieder kan op het idee komen dat je bij volgas beter een te grote sproeier kunt hebben dan een te kleine. Het is kleuterig gebitch van je om zomaar aan te nemen dat IK met een te kleine sproeier volgas zou gaan rijden of dat aan anderen te adviseren. Het ligt gewoon TE voor de hand om dat NIET met een te kleine sproeier te doen. Beter reageer je wat volwassener de volgende keer zodat mensen iets nuttigs aan je post kunnen hebben en post je niet alleen om een ander af te kraken en daardoor zelf beter/slimmer te lijken.
Omdat je niet verder kunt denken dan je neusje lang is, zal ik speciaal voor jou een uitgebreidere uitleg geven.

Je begint met afstellen voor de deur en als je in de goede richting zit met je sproeiermaat dan neem je voor de ckerheid een iets grotere sproeier en begin je met het echte afstelwerk op de wijze zoals ik zei.
Bij dat afstellen begin je dus met een te grote sproeier en ga je steeds een maatje kleiner tot de brom bij volgas goed rijdt.
Een brom afstellen bij 50 km/h is nogal ongebruikelijk daar je daardoor kans loopt om bij volgas schade te krijgen.
Een brom stel je af bij volgas dus.


je verhaal klopt als een bus.
hoe kan een bus kloppen eigenlijk?
 
Citta92 31-10-2007 15:24 Print reply

Posts: 614
Henk-88 het was niet aanvallend bedoeld, maar sinds ik niet meer naar me bougie kleur kijkt rijdt me brommer voor mijn gevoel veel lekkerder.
Bougie kleur zit er ook weleens naast, mijn brommer rijdt iets donker dan koffiebruin stuk lekkerder dan koffiebruin.
Tegenwoordig kijken mensen ook minder naar bougiekleur , omdat het niet altijd wil kloppen, mensen die voor pk's gaan weten dat sommige.

Ik wil echt niet afkraken je verhaal klopt ook wel, hij rijdt wel lekker op koffiebruin als je hem daarop afstel, maar als je dan zelf ga afstellen zonder te kijken en je sproeier zit 1 of 2 maten groter rijdt de mijne lekkerder, dat is dan me persoonlijke ervaring ermee.

Verder met mensen met weinig ervaring zal ik het precies doen hoe henk 't zegt.
Al is mijn metode toch wat makkelijker denk ik zo.
 
Henk-88 31-10-2007 15:57 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Henk-88 het was niet aanvallend bedoeld, maar sinds ik niet meer naar me bougie kleur kijkt rijdt me brommer voor mijn gevoel veel lekkerder.
Bougie kleur zit er ook weleens naast, mijn brommer rijdt iets donker dan koffiebruin stuk lekkerder dan koffiebruin.
Tegenwoordig kijken mensen ook minder naar bougiekleur , omdat het niet altijd wil kloppen, mensen die voor pk's gaan weten dat sommige.

Ik wil echt niet afkraken je verhaal klopt ook wel, hij rijdt wel lekker op koffiebruin als je hem daarop afstel, maar als je dan zelf ga afstellen zonder te kijken en je sproeier zit 1 of 2 maten groter rijdt de mijne lekkerder, dat is dan me persoonlijke ervaring ermee.

Verder met mensen met weinig ervaring zal ik het precies doen hoe henk 't zegt.
Al is mijn metode toch wat makkelijker denk ik zo.



OK dan

In de praktijk gaat het bij mij zo: de brom is aardig afgesteld maar het kan iets beter. De sproeiermaat is dus bijna goed en er is weinig kans op schade. Dan zorg ik ervoor dat mijn luchtfilter schoon is en goed afsluit en verder naar mijn zin is en ook de carburateur maak ik schoon en controleer ik op valse lucht. Dan ga ik rijden op mijn lange rechte afstelweg van een kilometer lang. Ik probeer verschillende sproeiers uit van groot naar klein en merk aan het doortrekken, het max. toerental en de topsnelheid wat de beste sproeier is. Bij het sproeiers wisselen check ik steeds de bougiekleur even want die kleur wisselt dan meestal (maar niet altijd idd) duidelijk van lichter naar donkerder of andersom. Maar uiteindelijk stel ik dus net als jij af op het motorgedrag. Als eindcontrôle check ik in de dagen er na altijd even de bougiekleur een paar keer (dus nadat ik de juiste sproeier had gevonden). Als me die iets te licht is naar mijn zin dan schroef ik er voor de zekerheid toch 1 maatje grotere sproeier in, ook al leidt dat tot fractioneel mindere prestaties.
De bougiekleur gebruik ik dus als indicatie bij het afstellen; ik stel er niet op af.

Ik reageerde eerst op de 50 km/h-meetmethode. Dat kan nooit en is niet goed. En daarom reageerde ik. ALS je naar de bougiekleur gaat kijken dan heeft dat alleen zin na een stevige tijd volgas in de hoogste versnelling.
Ik zei dus niet dat het verstandig is om enkel en alleen op de bougiekleur af te stellen, want dat lijkt me niet aan te raden.

 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
oenoehoofd 31-10-2007 16:02 Print reply

Posts: 17851
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY

Dit topic is 806 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved