Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - idiaale laag toerig cilinder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 610 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #45992 - idiaale laag toerig cilinder
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2658 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jsze-MT5 30-10-2007 22:14 Print topicpost

Posts: 619
hallo mensen ik wil binnekort mee doen met de brommercross en ik wil mee doen met een scooter.
maaar ik heb geen idee wat voorn cilinder het moet worden. wat voorn setup of cilinder zullen julie nemen om zo veel mogelijk vermogen te krijgen maar zo wijnig toeren te maken, PS 50cc en 16mm ONLY
 
goeie moggel

THOMASJEUHHH 30-10-2007 22:16 Print reply

Posts: 4159
euhm jah,, lage en brede uitlaatpoort grote poorten, en evt je cilindervoet afdraaien,
 
bwoaahhppp,,..
crossgek - Forum en Sales Moderator 30-10-2007 22:25 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jsze-MT5
hallo mensen ik wil binnekort mee doen met de brommercross en ik wil mee doen met een scooter.
maaar ik heb geen idee wat voorn cilinder het moet worden. wat voorn setup of cilinder zullen julie nemen om zo veel mogelijk vermogen te krijgen maar zo wijnig toeren te maken, PS 50cc en 16mm ONLY


koppel en 50cc kun je vergeten.
je moet gewoon toerenmaken om vermogen te hebben.

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Dtje 30-10-2007 22:27 Print reply
Posts: 1107
Idd als je veel vermogen wilt halen uit een 50cc moet je toch redelijk wat toertjes maken. Als je een goeie goedkope laagtoerige cilinder wilt zou ik voor DR rpm 70cc gaan.

Dit bericht is gewijzigd door Dtje op 30-10-2007 om 22:31 uur.
 
je mama
thomaz_gamer 30-10-2007 22:27 Print reply

Posts: 227
jup, en anders zo veel mogelijk CC!
 
Frysk 30-10-2007 22:28 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jsze-MT5
hallo mensen ik wil binnekort mee doen met de brommercross en ik wil mee doen met een scooter.
maaar ik heb geen idee wat voorn cilinder het moet worden. wat voorn setup of cilinder zullen julie nemen om zo veel mogelijk vermogen te krijgen maar zo wijnig toeren te maken, PS 50cc en 16mm ONLY



voor MT5 ?

167 cilindertje scoren en uitlaatpoortje wat inhakken.
 
giggitybyte
crossgek - Forum en Sales Moderator 30-10-2007 22:29 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



voor MT5 ?

167 cilindertje scoren en uitlaatpoortje wat inhakken.


lees de 1e zin eens goed
2e regel. laatste woord

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 30-10-2007 om 22:29 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
mtx-motard 30-10-2007 22:30 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



voor MT5 ?

167 cilindertje scoren en uitlaatpoortje wat inhakken.


167 is totaal niet een koppel cilinder,

125 cc euro cilindro.

maar daar heeft hij niks aan, hij moet zoveel mogelijk toeren maken.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
crossgek - Forum en Sales Moderator 30-10-2007 22:33 Print reply

Posts: 10560
btw koop een evo

is wel een toerenbeuker maar polini heeft een erg goede wand.
is wss snelste 50 voor scooter.

yasuni r zal hem mischien iets knijpen maar maak je wel minder toeren en loopt hij nog erg lekker.

yasuni c16 gaat hij knallen , maar maakt wss erg veel toeren..


verder gewoon overrange erop , lichte vertanding erin , een goede v-snaar een 16mm dellorto en evt een rotor

dan is je blok snel zat , en kun je je bezig houden met de rest (wat imo een stuk meer werk vereist wil je met een scooter fijn crossen0

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 30-10-2007 om 22:36 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Frysk 30-10-2007 22:33 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]


167 is totaal niet een koppel cilinder,

125 cc euro cilindro.

maar daar heeft hij niks aan, hij moet zoveel mogelijk toeren maken.



.. vond hem anders lekker krachtig op sypie's MB.. mja mischien was ik toen wel niks anders gewend..



btw
ff wat specifieker jong ?

Morini, minarelli hori of verti, piaggio, peugeot, honda ?

wat voor blok
 
giggitybyte
mtx-motard 30-10-2007 22:34 Print reply

Posts: 14947
minarelli diagonaal heb je ook nog.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
THOMASJEUHHH 30-10-2007 22:36 Print reply

Posts: 4159
50cc geen koppel?
dan moet je eens op mijn brommer rijden,
belgische 50cc opmaat kop, en 16mm
ik moet twv 16 45 hebben om nog redelijk lange versnellingen te houden,
hij haalt in z'n 6 8600rpm met tegen wind ofniet, hij trekt alle versnellingen vol door! en gewoon veer vermogen onderin, en dit is nog zonder mijn opmaat uitlaat.
maar als je ECHT koppel wilt halen zoals de 100cc's kun je het wel vergeten, eigenlijk haal je het meeste vermogen uit 50cc met meeste toeren, kijk maar naar de roterende kreidlers, en ori kreidlers, die max 8000 of 14000 toeren werk je echt wel!
 
bwoaahhppp,,..
zwarte-beuner 30-10-2007 23:15 Print reply

Posts: 2651
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



.. vond hem anders lekker krachtig op sypie's MB.. mja mischien was ik toen wel niks anders gewend..



btw
ff wat specifieker jong ?

Morini, minarelli hori of verti, piaggio, peugeot, honda ?

wat voor blok


Ik denk zowieso dat je een vertikaal blok moet nemen ivm, je uitlaat die anders dicht bij de grond zit
 
brommerloos
Valid 31-10-2007 7:25 Print reply

Posts: 658
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: THOMASJEUHHH
50cc geen koppel?
dan moet je eens op mijn brommer rijden,
belgische 50cc opmaat kop, en 16mm
ik moet twv 16 45 hebben om nog redelijk lange versnellingen te houden,
hij haalt in z'n 6 8600rpm met tegen wind ofniet, hij trekt alle versnellingen vol door! en gewoon veer vermogen onderin, en dit is nog zonder mijn opmaat uitlaat.
maar als je ECHT koppel wilt halen zoals de 100cc's kun je het wel vergeten, eigenlijk haal je het meeste vermogen uit 50cc met meeste toeren, kijk maar naar de roterende kreidlers, en ori kreidlers, die max 8000 of 14000 toeren werk je echt wel!


Koppel is niet hetzelfde als vermogen.
 
Dtje 31-10-2007 10:43 Print reply
Posts: 1107
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
btw koop een evo

is wel een toerenbeuker maar polini heeft een erg goede wand.
is wss snelste 50 voor scooter.

yasuni r zal hem mischien iets knijpen maar maak je wel minder toeren en loopt hij nog erg lekker.

yasuni c16 gaat hij knallen , maar maakt wss erg veel toeren..


verder gewoon overrange erop , lichte vertanding erin , een goede v-snaar een 16mm dellorto en evt een rotor

dan is je blok snel zat , en kun je je bezig houden met de rest (wat imo een stuk meer werk vereist wil je met een scooter fijn crossen0

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 30-10-2007 om 22:36 uur.


Ik zou echt niet met een evo mee gaan crossen. Het beste wat je kan doen wat ik al eerder gepost had gewoon voor de dr 70cc rpm gaan die is goedkoop en goeie kwaliteit en niet zo toerenbreuker als de evo.

 
je mama
Raoul 31-10-2007 10:45 Print reply

Posts: 2997
ja, en als je leest zie je dat het maximaal 50cc mag zijn voor zover ik het goed begrijp
 
Aprilia MX (H)

Dit topic is 2658 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved