Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - kawasaki kx 125

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1067 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #45980 - kawasaki kx 125
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 5470 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Matthijsar50 30-10-2007 15:56 Print topicpost

Posts: 1029
hej,

ik weet het het is een brommerforum.. maar dit is maar 75 cc meer.. dus mag toch wel ??

maar mijn vraag, zijn kawasaki crossmotors goede kwaliteit? ik zou een kx 125 uit 1993 ofzo willen kopen.. of zijn deze motoren rond dit bouwjaar gewoon slecht?? ik hoor van sommige mensen dat kawa crossers echt zwaar klote zijn.. maar andere mensen zeggen juist mooie motoren enz enz.

dus nu wil ik weten.. is dit een goede keus?
(het gaat hier niet over het uiterlijk he, ik wil weten of deze motoren technisch goed zijn.. en niet elk half uur blok reviceren ofzo:P)

groet matthijs
 
Peugeot 106 rallye ph2!

derbi-tuner 30-10-2007 16:02 Print reply

Posts: 2605
soeiso neemt je veel risico om zo,n 'oud ding' te kopen.
Ik vind het goede motors, vriend van mij heeft er 1 en die rijd nog steeds (2 jaar) zonder grote reparaties, en hij rijd best agressief.

 
gezocht: honda xr 250, honda nx250, ktm lc4 400 oid
Jozeff - Forum en Sales Moderator 30-10-2007 16:06 Print reply

Posts: 10835
als je een crossmotor van een dergelijke leeftijd koopt dan is het altijd een grote gok vind ik.

en of bij kawa nu vaker iets kapot gaat bij een yamaha of honda dat weet ik ook niet, maar zal wel meevallen denk ik
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
RXBaz 30-10-2007 16:22 Print reply

Posts: 1879
heb zelf kawa kx 125 gereden. bj 91. heeft 2 jaar probleemloos gelopen... daarna vastgenaaid. opkopen is goedkoop. reperaties zijn meestal duur. (custom parts laten maken.. dealer parts zijn nog veel duurder moet geimporteerd worden vanuit japan en bullshit) beter. koop er 1tje met een tweede blok erbij.. dan hoef je je niet echt zorgen te maken qua onderdelen.

maar het is en blijft zoals al gezegd een gok
 
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket
thunderbird - Forum en Sales Moderator 30-10-2007 16:23 Print reply

Posts: 7728
ligt er helemaal aan hoe die is onderhouden. oude kawa's staan er om bekend vaak afgetrapt te zijn, maar als je een hele nette vind en dingen zoals zuiger, ketting/tandwielen, banden, koppeling, remmen e.d. zijn altijd op tijd vervangen zou ik m gerust durven kopen. ook even kijke of je geen speling op je achterbrug lagers e.d. hebt
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
- Han - 30-10-2007 16:48 Print reply

Posts: 9667
zoiezo zou ik em meteen na laten kijken voordat je ermee gaat rijden. Nieuwe zuiger enzo derin
 
<10.000 posts
tsx crosser 30-10-2007 17:22 Print reply

Posts: 2356
Ik zou niet snel een oudere kopen. Je koop ze vaak voor weinig (voordeel), maar daarna blijf je met hele hoge onderhoudskosten zitten die je er nooit meer uit krijgt met de verkoop omdat je hem voor net zo weinig weer weg moet doen als waar je hem voor gekocht hebt (zeer groot nadeel).
Als je een motor neemt uit 2003 ofzo, dan zijn ze vaak beter onderhouden, hoef je er amper meer wat aan te doen, en blijft hij toch het zelfde waard. Het lijkt een giga investering maar je hebt het er wel (ongeveer) uit (hangt er wel een beetje vanaf hoe "fanatiek" je wil gaan crossen).
 
Ktm Sx-f 250
Matthijsar50 30-10-2007 18:21 Print reply

Posts: 1029
tja ik ben een beginner dus zal niet meteen vol gas gaan.. maar ik ga hem zoiezo eerst helemaal uit elkaar draaien voordat ik erop ga rijden.. en dan meteen wat vervangen moet worden meteen vervangen!!
 
Peugeot 106 rallye ph2!
Rx freak 30-10-2007 21:24 Print reply

Posts: 119
Ik heb gister een kawa kx 125 uit 2002 gekocht.
qua prestaties doet hij niet onder aan de andere modellen.
en de onderdelen voor het crossen zijn bij kawasaki het goedkoopst )zelfs goedkoper als Honda) voor de rest bij het kopen van een oudere motor heb je altijd een groter risico. je kunt natuurlijk nooit in het blok kijken, maar je kan wel dmv het achterwiel optillen kijken of de lagers goed zijn. en verder gewoon je ogen en oren de kost geven.
 
Je kan beter een pijp molle, dan een mol pijpen
-simon- 30-10-2007 21:33 Print reply

Posts: 8211
ik denk dat je bij een crosser altijd wel geluk moet hebben met wat je koopt. licht er net aan wat voor een personen hem voor je hebben gehad. de ene rijd voor de hobby en de andere rijd bij de inters ofzo. dan zal die van een inter meer geleden hebben. dus niet alleen het blok maar ook het frame, achterbruk, voorvork en wielen.

en ik weet niet hoe het met onderdelen voor de wat oudere kawa's maar voor honda kun je nog gewoon ongeveer alles bestellen.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
dokocrosser 1-11-2007 15:48 Print reply

Posts: 1433
licht er idd ook aan hoe makkelijk je aan onderdelen kunt kopen
en de vorige eigenaar kan wel zeggen dat hij er nooit wedstrijden mee gereden heeft maar dat zegt natuurlijk niks
gewoon goed kijken en voelen of alles in orde is
maar ik zou zelf voor een honda gaan want daar is veel meer voor te krijgen
 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 1-11-2007 16:06 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
ik denk dat je bij een crosser altijd wel geluk moet hebben met wat je koopt. licht er net aan wat voor een personen hem voor je hebben gehad. de ene rijd voor de hobby en de andere rijd bij de inters ofzo. dan zal die van een inter meer geleden hebben. dus niet alleen het blok maar ook het frame, achterbruk, voorvork en wielen.

en ik weet niet hoe het met onderdelen voor de wat oudere kawa's maar voor honda kun je nog gewoon ongeveer alles bestellen.

ben ik het niet helemaal mee eens. een motor van een 'prof' crosser word echt super goed bijgehouden en die heeft een heel team monteurs achter zich staan die wel goed voor dat ding zorgen hoor. dat is geen afgetrapte troep, wil ik maar zeggen
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
dokocrosser 1-11-2007 21:56 Print reply

Posts: 1433
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
[...]

ben ik het niet helemaal mee eens. een motor van een 'prof' crosser word echt super goed bijgehouden en die heeft een heel team monteurs achter zich staan die wel goed voor dat ding zorgen hoor. dat is geen afgetrapte troep, wil ik maar zeggen


crossers die bijvoorbeeld NK rijden hebben echt geen team monteurs achter zich staan hoor. Dit doen ze vaak allemaal zelf en als ze hem verkopen hoeft het ding echt niet goed te zijn
 
--John-- 1-11-2007 22:02 Print reply

Posts: 295
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
[...]

ben ik het niet helemaal mee eens. een motor van een 'prof' crosser word echt super goed bijgehouden en die heeft een heel team monteurs achter zich staan die wel goed voor dat ding zorgen hoor. dat is geen afgetrapte troep, wil ik maar zeggen


Waarom staat er dan vaak bij advertenties op marktplaats : geen wedstrijden mee gereden?

Omdat de meeste wedstrijd fietse vaak afgeragd worden omdat er het komende seizoen toch een nieuwe komt
 
dokocrosser 1-11-2007 22:07 Print reply

Posts: 1433
en een tweede eigenaar kan zeggen dat hij er geen wedstrijden mee heeft gereden maar de eerste eigenaar kan hem wel volledig afgeragd hebben dus dat zegt ook weinig. als je een motor bij een dealer koopt krijg je vaak de geschiedenis erbij en dat is vaak wel betrouwbaar
 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 2-11-2007 13:50 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: --John--
[...]


Waarom staat er dan vaak bij advertenties op marktplaats : geen wedstrijden mee gereden?

Omdat de meeste wedstrijd fietse vaak afgeragd worden omdat er het komende seizoen toch een nieuwe komt

ik bedoel alleen maar te zeggen dat ik liever een crosser koop van een 'wedstrijdcrosser' (bijv iemand zoals tsxcrosser), dan van iemand die lekker elke dag ermee over het bouwland ragt. denk dat die eerste hem echt wel beter onderhoud als de tweede; daarbij komt het toch niet zo nauw
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!

Dit topic is 5470 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved