Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Spontaan en vaag probleem DT50mx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 648 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #45974 - Spontaan en vaag probleem DT50mx
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2692 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Teunis 30-10-2007 9:04 Print topicpost

Posts: 1073
Ik was zaterdag dus een eind aan het touren, maar toen ineens gebeurde het. De brommer begon spontaan te stotteren eerst een beetje en langzaam steeds meer tot dat het zo erg werd dat er niet meer mee viel te rijden.

ik ben nu thuis al een poosje aan het klooien om het geheel weer goed te krijgen maar ik kom er maar niet achter.
Want wat kan nu spontaan stotteren veroorzaken....
ik heb de carburateur al schoon gemaakt; bougiedop nageken op vocht en de bougie vervangen?

Nu weet ik echt niet meer wat het kan zijn???

Hij loopt nu nog net 1 min stationair hevig rokend en verzuipend, maar hoe kan dat nu ineens gebeuren terwijl hij eerst wel goed liep??????? en wat kan het zijn???

ik zat zelf nog te denken aan de ontsteking, maar die verstel zich eigen niet zomaar????
 

benellifan 30-10-2007 9:16 Print reply
Posts: 1553
luchtfilter??
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
Makrolon 30-10-2007 9:24 Print reply

Posts: 6733
condensator denk ik.
 
KTM 525 EXC Supermoto
Teunis 30-10-2007 10:07 Print reply

Posts: 1073
met en zopnder luchtfilter maakt geen verschil, ben ik vergeten te melden dacht ik eerst ook. maar ik heb m ook al schoon gemaakt. en geen resultaat

de condensator vind ik erg bijzonder, deze is nog relatief nieuw en dan nog... snap de tehorie dr ook niet achter van jouw, want hij doet of iet en hij vonkt nog goed.

maar wat zou het dan wel kunnen zijn dat is het vage.
ik ga straks toch nog maar eens kijken naar het ontstekingstijdstip van me dt.

graag iets meer toelichting geven dan een onderdeel noemen... anders kan ik nog wel 50 onderdelen opnoemen

Dit bericht is gewijzigd door Teunis op 30-10-2007 om 10:09 uur.
 
john deere powerrr 30-10-2007 10:43 Print reply
Posts: 1211
ik heb ook zoiets gehad met mijn derbi bij mij was het me krukaskering dus kijk daar eens naar. kijk eens naar je oliepijl van je blok
 
zwarte crosser bromfietsklasse # 189
Teunis 30-10-2007 10:50 Print reply

Posts: 1073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: giel buijs
ik heb ook zoiets gehad met mijn derbi bij mij was het me krukaskering dus kijk daar eens naar. kijk eens naar je oliepijl van je blok


ik zal eens kijken maar hoe zie ik nu dat mn keering eruit ligt en of dat hij nog goed is?
 
khaz 30-10-2007 10:53 Print reply

Posts: 1450
Ik sluit me aan bij de condensator, klinkt echt als een ontsteking probleem

(koop geen immi condensator als je een echte kan vinden (wel nieuw, maar iig niet de goedkoopste))

Dit bericht is gewijzigd door khaz op 30-10-2007 om 10:53 uur.
 
HPI |w00t
Teunis 30-10-2007 11:00 Print reply

Posts: 1073
was iig geen imi condensator. maar hoe kan ik zien/meten of deze goed is??? of kan je dat niet zien.


 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 30-10-2007 11:54 Print reply

Posts: 10835
als hij onregelmatig stationair loopt en je kan horen dat hij een vonk mist, daarbij vonkt hij ook tussen de puntjes. (meer dan normaal)
dan is je condensator kapot.

maar als hij verzuipend loopt dan zal er iets in je carb niet goed zitten?
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Teunis 30-10-2007 12:27 Print reply

Posts: 1073
oke ik snap m, dan ga ik vanmiddag een nieuwe condensator bestellen
hjet probleem met het verzuipen is dat hij dat eerst niet deed. en dus niet aan de carb kan liggen want daar heb ik niks aanveranderd.

heb ff lopen spelen met de ontsteking; en op verschillende tijdstippen blijft hij stotteren het ene tijdstipt loopt wel beter als het ander
 
mtx-motard 30-10-2007 12:28 Print reply

Posts: 14947
condens op je contactpuntjes.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Teunis 30-10-2007 12:30 Print reply

Posts: 1073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
condens op je contactpuntjes.


maar daty gaat toch weg en lijkt me sterk, want hij heeft inmiddels al wel weer poosje tijd gehad om te drogen en als ie vonkt dan drogen de contact puntjes weer....
 
mtx-motard 30-10-2007 12:31 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunis
[...]


maar daty gaat toch weg en lijkt me sterk, want hij heeft inmiddels al wel weer poosje tijd gehad om te drogen en als ie vonkt dan drogen de contact puntjes weer....


ff licht schuurpapiertje over de puntjes halen. doet wonderen.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
kenny77 30-10-2007 12:41 Print reply

Posts: 29286
Ik heb met mijn rd presies het zelfde dat zijn schlechte contact punten moet je ze idd weer even op schuren en dan deed hij bij mij weer perfect.

Als hij het doet en je kan in de onstekings kap kijken en hij vonkt tussen de contact puntje dan is de condensator kapot heb ik ook al eens een keer gehad.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 30-10-2007 om 12:55 uur.
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 30-10-2007 12:53 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunis
oke ik snap m, dan ga ik vanmiddag een nieuwe condensator bestellen
hjet probleem met het verzuipen is dat hij dat eerst niet deed. en dus niet aan de carb kan liggen want daar heb ik niks aanveranderd.

heb ff lopen spelen met de ontsteking; en op verschillende tijdstippen blijft hij stotteren het ene tijdstipt loopt wel beter als het ander


er kan ook een kanaaltje verstopt komen te zitten, of sproeier losgetrild oid, ook als je er niks aan veranderd
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Teunis 30-10-2007 13:25 Print reply

Posts: 1073
dat snap ik maar zo als ik het beginpost gezegd heb ik de carburatuer al open gehad en dr was niks aan het handje. dacht eerst namelijk dat het de carb was, maar dit blijkt niet het geval
 

Dit topic is 2692 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved