Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - hoe achterwiel van brug lostemaken ?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1074 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #45972 - hoe achterwiel van brug lostemaken ...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4077 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rossitzr 29-10-2007 21:47 Print topicpost
Posts: 259
Beste BF leden

ik heb mijn achterbrug verwijder van het frame en stat keurig hier in huis

nu het grote probleem.
je raad het al, het achterwiel as is met gen mogelijkheid los tekrijgen.

niet mer een lucht moer niet met de hand.
tis niet vast geroesr of dergelijke :S

hoe is deze toch op een veilige manier los temaken ?

tips van harte welkom

[img]http://www.devoe.nl/Foto's/PA290010.JPG[/img]

[img]http://www.devoe.nl/Foto's/PA290011.JPG[/img]

weet niet wat ik verkeerd doe maar pics doen het weer eens niet




Dit bericht is gewijzigd door rossitzr op 29-10-2007 om 22:01 uur.

Dit bericht is gewijzigd door rossitzr op 29-10-2007 om 22:01 uur.

Dit bericht is gewijzigd door rossitzr op 29-10-2007 om 22:02 uur.
 

Jozeff - Forum en Sales Moderator 29-10-2007 21:49 Print reply

Posts: 10835
welken brommer gaat het over?
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
brommercrazy 29-10-2007 21:50 Print reply

Posts: 2594
dan is je as waarschijnlijk krom, bussen zo kort mogelijk bij het wiel afslijpen.
 
ronge48 29-10-2007 21:50 Print reply

Posts: 3003
wd40 tussen knallen en lang genoeg proberen
 
Bier, Zweet en gebakken Schoap
rossitzr 29-10-2007 21:50 Print reply
Posts: 259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
welken brommer gaat het over?


Betreft de NS-1
 
Teunis 29-10-2007 21:51 Print reply

Posts: 1073
wees eens ff duielijk of zo;

welke brom gaat het over?
krijg de moer niet los of krijg je de as er neit uit?

maar als ie zo verroest zo ik; straks zowieso een nieuwe halen

evt oplossingen; eerste met een beitel de meor eraf slaan
dan met een drijver en grootte hamer slaan op de as
of het materiaal rondom de as heet stoken, niet de as zelf he

Dit bericht is gewijzigd door Teunis op 29-10-2007 om 21:52 uur.
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 29-10-2007 21:52 Print reply

Posts: 10835
als de moer er nog niet af is:

pak een fatsoenlijk ringsleutel of nog beter een dop met ratel of wringijzer. Als je hem dan niet los krijgt moet je meer spinazie eten

als de moer er wel al af is dan is je as misschien krom en moet je hem eruit slaan met hamer en pendrijver. (wel met beleid uiteraard)

Dit bericht is gewijzigd door Jozeff op 29-10-2007 om 21:53 uur.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
rossitzr 29-10-2007 21:53 Print reply
Posts: 259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunis
wees eens ff duielijk of zo;

welke brom gaat het over?
krijg de moer niet los of krijg je de as er neit uit?

maar als ie zo verroest zo ik; straks zowieso een nieuwe halen


Betreft : NS-1
Oorzaak: bijde moeren gaan niet los ook als je aan bijde einde een lucht moet sleutel er opzet.

nee geen roest

 
Elco 29-10-2007 21:53 Print reply
Posts: 4527
je zet hem in de bankschroef, doet er een ringsleutel op, en gaat met de hamer slaan, wedden dat die loskomt, of velengen met een metalen buis, maar je kan ook de moer afzagen, en dan de as er door tikken

Dit bericht is gewijzigd door Derbi_Elco op 29-10-2007 om 21:54 uur.
 
rossitzr 29-10-2007 21:59 Print reply
Posts: 259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi_Elco
je zet hem in de bankschroef, doet er een ringsleutel op, en gaat met de hamer slaan, wedden dat die loskomt, of velengen met een metalen buis, maar je kan ook de moer afzagen, en dan de as er door tikken

Dit bericht is gewijzigd door Derbi_Elco op 29-10-2007 om 21:54 uur.



bedoeling is dat het er heel uitkomt nieuwe as bij dealer kosten 64,?? nogwat

moeren stuk goedkoper

Dit bericht is gewijzigd door rossitzr op 29-10-2007 om 21:59 uur.
 
ronge48 29-10-2007 22:02 Print reply

Posts: 3003
zoals al gezegd pak een pijp en zet die op de sleutel aan allebei de kanten..en beetje kruipolie op spuiten en dan moet het lukken
 
Bier, Zweet en gebakken Schoap
rossitzr 29-10-2007 22:03 Print reply
Posts: 259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kevin-senda-sm
zoals al gezegd pak een pijp en zet die op de sleutel aan allebei de kanten..en beetje kruipolie op spuiten en dan moet het lukken



why zal dat wel met de hand lukken als het met een lucht tol niet lukt ?
aan 2 kanten tergelijk met 10 BAR at 280 liter per min
 
ronge48 29-10-2007 22:04 Print reply

Posts: 3003
omdat je nu in het verlengde zit..

kracht x arm

hoe verder je van het draaipunt afzit des te lichter het word om meer kracht te kunnen maken

Dit bericht is gewijzigd door kevin-senda-sm op 29-10-2007 om 22:04 uur.
 
Bier, Zweet en gebakken Schoap
Vic Vega 29-10-2007 22:05 Print reply

Posts: 81
heb ik ook al gehad
is niet moeilijk:
spuit decaltou op de moer laat een nachtje intrekken en dan met een goede RINGsleutel of ratelsleutel er afdraaien moet zeker lukken ander zoals joseff zei meer spinazie

dan de as heel goed met decaltou inspuiten en laten trekken liefst een nachtje, dan met kunststof hamer en drijfpen er uitmeppen

als hij er uit is steek je de as op een boormachine (LET OP: niet je draad beschadigen) en laat je ze draaien vervolgen ga je met fijn schuurpapier er langs tot ze volledig zuiver is. dan goed invetten en er terug instekken zou moeten zonder problemen en gewoon een nieuwe moer er op lieft een met teflon(tegen het aflopen)

zo je probleem zou moeten opgelost zijn


het roest zal gewoon lang binnen zitten

Dit bericht is gewijzigd door Vic Vega op 29-10-2007 om 22:06 uur.
 
[NSR] Never Sucks at Racing + Kijk ook ff bij sales
rossitzr 29-10-2007 22:08 Print reply
Posts: 259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vic Vega
heb ik ook al gehad
is niet moeilijk:
spuit decaltou op de moer laat een nachtje intrekken en dan met een goede RINGsleutel of ratelsleutel er afdraaien moet zeker lukken ander zoals joseff zei meer spinazie

dan de as heel goed met decaltou inspuiten en laten trekken liefst een nachtje, dan met kunststof hamer en drijfpen er uitmeppen

als hij er uit is steek je de as op een boormachine (LET OP: niet je draad beschadigen) en laat je ze draaien vervolgen ga je met fijn schuurpapier er langs tot ze volledig zuiver is. dan goed invetten en er terug instekken zou moeten zonder problemen en gewoon een nieuwe moer er op lieft een met teflon(tegen het aflopen)

zo je probleem zou moeten opgelost zijn


het roest zal gewoon lang binnen zitten

:

kijk daar hebbik iets aan
ga ik ff doen
vet had ik al gehaald gewoon lager vet van kroon oil
dankje jonge duidelijke info
 
Vic Vega 29-10-2007 22:16 Print reply

Posts: 81
no probs glad to help out

nog problemen mag je altijd inboxen

laat me ook eens weten als het heeft gelukt

Dit bericht is gewijzigd door Vic Vega op 29-10-2007 om 22:47 uur.
 
[NSR] Never Sucks at Racing + Kijk ook ff bij sales

Dit topic is 4077 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved