Jozeff - Forum en Sales Moderator |
29-10-2007 21:49 |
Posts: 10835 |
welken brommer gaat het over?
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
brommercrazy |
29-10-2007 21:50 |
Posts: 2594 |
dan is je as waarschijnlijk krom, bussen zo kort mogelijk bij het wiel afslijpen.
|
|
|
|
ronge48 |
29-10-2007 21:50 |
Posts: 3003 |
wd40 tussen knallen en lang genoeg proberen
|
|
Bier, Zweet en gebakken Schoap |
|
rossitzr |
29-10-2007 21:50 |
Posts: 259 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
welken brommer gaat het over?
Betreft de NS-1
|
|
|
|
Teunis |
29-10-2007 21:51 |
Posts: 1073 |
wees eens ff duielijk of zo;
welke brom gaat het over?
krijg de moer niet los of krijg je de as er neit uit?
maar als ie zo verroest zo ik; straks zowieso een nieuwe halen
evt oplossingen; eerste met een beitel de meor eraf slaan
dan met een drijver en grootte hamer slaan op de as
of het materiaal rondom de as heet stoken, niet de as zelf he
Dit bericht is gewijzigd door Teunis op 29-10-2007 om 21:52 uur.
|
|
|
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
29-10-2007 21:52 |
Posts: 10835 |
als de moer er nog niet af is:
pak een fatsoenlijk ringsleutel of nog beter een dop met ratel of wringijzer. Als je hem dan niet los krijgt moet je meer spinazie eten
als de moer er wel al af is dan is je as misschien krom en moet je hem eruit slaan met hamer en pendrijver. (wel met beleid uiteraard)
Dit bericht is gewijzigd door Jozeff op 29-10-2007 om 21:53 uur.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
rossitzr |
29-10-2007 21:53 |
Posts: 259 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Teunis
wees eens ff duielijk of zo;
welke brom gaat het over?
krijg de moer niet los of krijg je de as er neit uit?
maar als ie zo verroest zo ik; straks zowieso een nieuwe halen
Betreft : NS-1
Oorzaak: bijde moeren gaan niet los ook als je aan bijde einde een lucht moet sleutel er opzet.
nee geen roest
|
|
|
|
Elco |
29-10-2007 21:53 |
Posts: 4527 |
je zet hem in de bankschroef, doet er een ringsleutel op, en gaat met de hamer slaan, wedden dat die loskomt, of velengen met een metalen buis, maar je kan ook de moer afzagen, en dan de as er door tikken
Dit bericht is gewijzigd door Derbi_Elco op 29-10-2007 om 21:54 uur.
|
|
|
|
rossitzr |
29-10-2007 21:59 |
Posts: 259 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi_Elco
je zet hem in de bankschroef, doet er een ringsleutel op, en gaat met de hamer slaan, wedden dat die loskomt, of velengen met een metalen buis, maar je kan ook de moer afzagen, en dan de as er door tikken
Dit bericht is gewijzigd door Derbi_Elco op 29-10-2007 om 21:54 uur.
bedoeling is dat het er heel uitkomt nieuwe as bij dealer kosten 64,?? nogwat
moeren stuk goedkoper
Dit bericht is gewijzigd door rossitzr op 29-10-2007 om 21:59 uur.
|
|
|
|
ronge48 |
29-10-2007 22:02 |
Posts: 3003 |
zoals al gezegd pak een pijp en zet die op de sleutel aan allebei de kanten..en beetje kruipolie op spuiten en dan moet het lukken
|
|
Bier, Zweet en gebakken Schoap |
|
rossitzr |
29-10-2007 22:03 |
Posts: 259 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kevin-senda-sm
zoals al gezegd pak een pijp en zet die op de sleutel aan allebei de kanten..en beetje kruipolie op spuiten en dan moet het lukken
why zal dat wel met de hand lukken als het met een lucht tol niet lukt ?
aan 2 kanten tergelijk met 10 BAR at 280 liter per min
|
|
|
|
ronge48 |
29-10-2007 22:04 |
Posts: 3003 |
omdat je nu in het verlengde zit..
kracht x arm
hoe verder je van het draaipunt afzit des te lichter het word om meer kracht te kunnen maken
Dit bericht is gewijzigd door kevin-senda-sm op 29-10-2007 om 22:04 uur.
|
|
Bier, Zweet en gebakken Schoap |
|
Vic Vega |
29-10-2007 22:05 |
Posts: 81 |
heb ik ook al gehad
is niet moeilijk:
spuit decaltou op de moer laat een nachtje intrekken en dan met een goede RINGsleutel of ratelsleutel er afdraaien moet zeker lukken ander zoals joseff zei meer spinazie
dan de as heel goed met decaltou inspuiten en laten trekken liefst een nachtje, dan met kunststof hamer en drijfpen er uitmeppen
als hij er uit is steek je de as op een boormachine (LET OP: niet je draad beschadigen) en laat je ze draaien vervolgen ga je met fijn schuurpapier er langs tot ze volledig zuiver is. dan goed invetten en er terug instekken zou moeten zonder problemen en gewoon een nieuwe moer er op lieft een met teflon(tegen het aflopen)
zo je probleem zou moeten opgelost zijn
het roest zal gewoon lang binnen zitten
Dit bericht is gewijzigd door Vic Vega op 29-10-2007 om 22:06 uur.
|
|
[NSR] Never Sucks at Racing + Kijk ook ff bij sales |
|
rossitzr |
29-10-2007 22:08 |
Posts: 259 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Vic Vega
heb ik ook al gehad
is niet moeilijk:
spuit decaltou op de moer laat een nachtje intrekken en dan met een goede RINGsleutel of ratelsleutel er afdraaien moet zeker lukken ander zoals joseff zei meer spinazie
dan de as heel goed met decaltou inspuiten en laten trekken liefst een nachtje, dan met kunststof hamer en drijfpen er uitmeppen
als hij er uit is steek je de as op een boormachine (LET OP: niet je draad beschadigen) en laat je ze draaien vervolgen ga je met fijn schuurpapier er langs tot ze volledig zuiver is. dan goed invetten en er terug instekken zou moeten zonder problemen en gewoon een nieuwe moer er op lieft een met teflon(tegen het aflopen)
zo je probleem zou moeten opgelost zijn
het roest zal gewoon lang binnen zitten
:
kijk daar hebbik iets aan
ga ik ff doen
vet had ik al gehaald gewoon lager vet van kroon oil
dankje jonge duidelijke info
|
|
|
|
Vic Vega |
29-10-2007 22:16 |
Posts: 81 |
no probs glad to help out
nog problemen mag je altijd inboxen
laat me ook eens weten als het heeft gelukt
Dit bericht is gewijzigd door Vic Vega op 29-10-2007 om 22:47 uur.
|
|
[NSR] Never Sucks at Racing + Kijk ook ff bij sales |
|