klikx |
29-10-2007 15:32 |
Posts: 783 |
Maar waarom kon ik dan maar 20km/u rijden door de carbu?
|
|
|
|
Yamaha-DTR |
29-10-2007 16:45 |
Posts: 268 |
Omdat je opgelicht bent
|
|
|
|
Riddick89 |
29-10-2007 16:49 |
Posts: 306 |
gewoon naar de tieves
|
|
burn rubber, not your soul!! |
|
klikx |
29-10-2007 16:51 |
Posts: 783 |
wat opgelicht hoe dat wel leg uit?
Gisteren reeed hij goed heeft ook 6 u lang stil gestaan en deze morgen starte die ook drek tot ik buiten kwam in de regen
|
|
|
|
mcdronkz |
29-10-2007 16:51 |
Posts: 32777 |
Gast, je loopt nu allemaal dingen te bedenken en te verzinnen terwijl je nog geeneens je handen uit je mouwen gestoken hebt om het te verhelpen. Wat heb je eraan om de hele theorie erachter te weten als je alleen maar op zoek bent naar een oplossing omdat je morgen met 80 km/u weer naar school wilt rijden ? Besteed er twee uur tijd aan en je kunt gewoon weer rijden.
|
|
|
|
klikx |
29-10-2007 16:54 |
Posts: 783 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
Gast, je loopt nu allemaal dingen te bedenken en te verzinnen terwijl je nog geeneens je handen uit je mouwen gestoken hebt om het te verhelpen. Wat heb je eraan om de hele theorie erachter te weten als je alleen maar op zoek bent naar een oplossing omdat je morgen met 80 km/u weer naar school wilt rijden ? Besteed er twee uur tijd aan en je kunt gewoon weer rijden.
JAh kan er nuuj niet aan werke:p Ben nuuj mij gewoon aant voorbereiden Mijn stiefpa is in de werkplaats aan een moto bezig voor een klant dus!En ik heb geen school maar dat maakt niet uit
|
|
|
|
mcdronkz |
29-10-2007 16:56 |
Posts: 32777 |
Oke, maar kap dan met nutteloze "bijdragen" aan dit topic.
En nu schrijf je zo.
Dit bericht is gewijzigd door mcdronkz op 29-10-2007 om 16:56 uur.
|
|
|
|
Mopar |
29-10-2007 16:56 |
Posts: 4772 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
Bevroren carburateur lijkt me ook niet geheel ondenkbaar. Gewoon je carburateur eens goed reinigen (kan nooit kwaad), en originele luchtfilter terug.
Bevroren carb. vind ik echt de grootste onzin ooit, tenzij het kouder als -10 is..
Heb er nooit last van gehad, ook niet toen het min 15 was. (vraag me af wie dat wel heeft bij 0 graden.. )
Dus met deze tempraturen mag je er niet eens aan denken..
Anyway, zoals gezegt, ff de carb schoonmaken, als dat niet geholpen heeft ff de bougie vervangen.
Kan zoveel zijn, van lekke krukas keeringen, tot een verstopt luchtfilter...
Dus begin simpel.
|
|
|
|
Riddick89 |
29-10-2007 16:58 |
Posts: 306 |
waarom vraag je aan bf gaat gewoon naar een dealer hier krijg je tog van iedereen een ander antwoord omdat iedereen een andere ervaring heb/ geenervaring heb met deze problemen !!
nok nou maar gewoon met dingen vragen is beetje onnuttig!
|
|
burn rubber, not your soul!! |
|
mcdronkz |
29-10-2007 16:59 |
Posts: 32777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]
Bevroren carb. vind ik echt de grootste onzin ooit, tenzij het kouder als -10 is..
Heb er nooit last van gehad, ook niet toen het min 15 was. (vraag me af wie dat wel heeft bij 0 graden.. )
Dus met deze tempraturen mag je er niet eens aan denken..
Anyway, zoals gezegt, ff de carb schoonmaken, als dat niet geholpen heeft ff de bougie vervangen.
Kan zoveel zijn, van lekke krukas keeringen, tot een verstopt luchtfilter...
Dus begin simpel.
Op m'n luchtgekoelde brommers heb ik er ook nooit last van gehad, maar op m'n Aprilia Classic wel degelijk. Het hoeft natuurlijk geen min 10 te zijn, want door de rijwind kan de temperatuur behoorlijk dalen in je carb.
Nadat ik diverse dingen gedaan had om de temperatuur een beetje normaal te houden liep 'ie weer als een zonnetje.
|
|
|
|
Mopar |
29-10-2007 17:23 |
Posts: 4772 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]
Op m'n luchtgekoelde brommers heb ik er ook nooit last van gehad, maar op m'n Aprilia Classic wel degelijk. Het hoeft natuurlijk geen min 10 te zijn, want door de rijwind kan de temperatuur behoorlijk dalen in je carb.
Nadat ik diverse dingen gedaan had om de temperatuur een beetje normaal te houden liep 'ie weer als een zonnetje.
Hm. oke, ik heb nooit LC brommers gehad.
Jij zegt het, maar toch vind ik het ''niet kunnen'' dat een carb. het bij +/- 0 graden het af laat weten. Dan klopt/deugt er gewoon iets niet.
Me oude CB'tje had toen een hele nacht in de sneeuw gestaan (vorig jaar geloof toen het zo achterlijk veel sneeuwde in 1 avond) en de volgende ochtend zonder probleem starten en lopen, en dat terwijl er zo'n 20cm sneeuw op de carb lag..
|
|
|
|
klikx |
29-10-2007 17:26 |
Posts: 783 |
Mijn rieju rs1 is watergekoeld e
|
|
|
|
.puch_chopper |
29-10-2007 17:26 |
Posts: 7851 |
membraan na kijken ik denk dat er een hapje uit is
|
|
|
|
mcdronkz |
29-10-2007 17:31 |
Posts: 32777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: .puch_chopper
membraan na kijken ik denk dat er een hapje uit is
Grote kans dat 'ie dan allang was vastgelopen, er vanuit gaande dat er geen carbon kleppen in zitten.
|
|
|
|
.puch_chopper |
29-10-2007 17:33 |
Posts: 7851 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]
Grote kans dat 'ie dan allang was vastgelopen, er vanuit gaande dat er geen carbon kleppen in zitten.
och nee hoor vaak genoeg mee gemaakt dat er een hapje uit een van de kleppen was die gaat gewoon via de uitlaatpoort naar buiten
|
|
|
|