Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - vermogens verlies?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1006 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #45930 - vermogens verlies?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 614 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ARWIN_honda 27-10-2007 22:45 Print topicpost

Posts: 3534
hallo, ik wil onder mijn Derbi GPR de uitlaat onder het kontje maken, dat vind ik echt vet.mijn pa kan het lassen voor mij.
nu is mijn vraag, ik wil het zeg maar om laten buigen/aftakken na de achterste conus, en dan iets omhoog maken, en dan zo naar achteren, en uiteindelijk in 2 einddempers uitlaten lopen,maar zal dit id prestatie verlies hebben?
alvast bedankt.
 
Suzuki GSX-R600 K4

crossgek - Forum en Sales Moderator 27-10-2007 22:47 Print reply

Posts: 10560
wss wel iets..
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
ARWIN_honda 27-10-2007 22:48 Print reply

Posts: 3534
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
wss wel iets..

in welke mate? paar km op top? trekkracht word minder?
 
Suzuki GSX-R600 K4
Makrolon 27-10-2007 22:49 Print reply

Posts: 6733
ik denk als je dik genoege buizen neemt, en niet te scherpe bochten buigt dat het nog wel redelijk mee zal vallen.
 
KTM 525 EXC Supermoto
crossgek - Forum en Sales Moderator 27-10-2007 22:50 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ARWIN_honda
[...]

in welke mate? paar km op top? trekkracht word minder?


meer als in : mischien net merkbaar
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
ARWIN_honda 27-10-2007 22:50 Print reply

Posts: 3534
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
ik denk als je dik genoege buizen neemt, en niet te scherpe bochten buigt dat het nog wel redelijk mee zal vallen.

ja idd, daar zat ik ook al aan te denken
 
Suzuki GSX-R600 K4
Djeep 27-10-2007 22:51 Print reply

Posts: 8621
Ik denk dat het wel mee zal vallen, als je idd niet te scherpe bochten neemt, en goede buizen.

MT demper wordt ook nog een stuk verlengt na de uitlaat, dus kan het vast ook wel hier
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
Makrolon 27-10-2007 22:53 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djeep
Ik denk dat het wel mee zal vallen, als je idd niet te scherpe bochten neemt, en goede buizen.

MT demper wordt ook nog een stuk verlengt na de uitlaat, dus kan het vast ook wel hier

daar had ik t idd ook op gebaseerd^^
 
KTM 525 EXC Supermoto
oenoehoofd 27-10-2007 22:55 Print reply

Posts: 17851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
ik denk als je dik genoege buizen neemt, en niet te scherpe bochten buigt dat het nog wel redelijk mee zal vallen.



Idd, alleen redelijk meevallen? je merkt er ws helemaal neits van.
 
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY
ARWIN_honda 27-10-2007 22:55 Print reply

Posts: 3534
als het echt weinig scheelt ga ik het cker maken, want het is echt super mooi. ik heb het 1x gezien op een gpr die op marktplaats stond , al heel tijdje trug
 
Suzuki GSX-R600 K4
ArvidW 28-10-2007 8:45 Print reply

Posts: 201
Je stinger heeft niet voor niets één bepaalde lengte, die lengte en doorsnelde bepalen de weerstand die hij aan de doorstromende lucht geeft.

Ik zou dus vanaf het originele einde van de stinger doorgaan met een grotere buis om weerstand tegen te gaan, anders zou je pijp nogwel eens wat piekeriger en hoogtoeriger kunnen worden.

In het slechtste geval (weet niet hoe lang je stinger wilt gaan maken) kan de motortemperateuur te hoog oplopen en je zuiger smelten (zeeer onwaarschijnlijk )

Ik zou er dus niet "zomaar" en pijp aanbeunen:P
 
mblover 28-10-2007 9:26 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ArvidW
Je stinger heeft niet voor niets één bepaalde lengte, die lengte en doorsnelde bepalen de weerstand die hij aan de doorstromende lucht geeft.

Ik zou dus vanaf het originele einde van de stinger doorgaan met een grotere buis om weerstand tegen te gaan, anders zou je pijp nogwel eens wat piekeriger en hoogtoeriger kunnen worden.

In het slechtste geval (weet niet hoe lang je stinger wilt gaan maken) kan de motortemperateuur te hoog oplopen en je zuiger smelten (zeeer onwaarschijnlijk )

Ik zou er dus niet "zomaar" en pijp aanbeunen:P


In principe heb je gelijk, alleen je overdrijft het een beetje denk ik.

Ik zou achter de laatste conus de stinger warmstoken en ombuigen, of schuin afslijpen en andersom weer terug lassen. En van daar uit ga je verder werken, en op het moment dat je het einde van de stinger bereikt ga je er een iets dikkere pijp op zetten en verder naar je demper.

Dan blijft je pijp ongeveer gelijk presteren..

Als je dat niet doet zal het echter ook niet zoveel uitmaken denk ik.

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 28-10-2007 om 9:27 uur.
 
ARWIN_honda 28-10-2007 10:00 Print reply

Posts: 3534
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]


In principe heb je gelijk, alleen je overdrijft het een beetje denk ik.

Ik zou achter de laatste conus de stinger warmstoken en ombuigen, of schuin afslijpen en andersom weer terug lassen. En van daar uit ga je verder werken, en op het moment dat je het einde van de stinger bereikt ga je er een iets dikkere pijp op zetten en verder naar je demper.

Dan blijft je pijp ongeveer gelijk presteren..

Als je dat niet doet zal het echter ook niet zoveel uitmaken denk ik.

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 28-10-2007 om 9:27 uur.

ja zoals je het zegt was ik het ook van plan, ik wou het pijpje achter de conus ombuigen,en dan vanaf de stinger naar de dempers een wat dikkerepijp die uitsplist in Y vorm.
 
Suzuki GSX-R600 K4

Dit topic is 614 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved