Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #45930 - vermogens verlies?
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 614 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
27-10-2007 22:47 |
Posts: 10560 |
wss wel iets..
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
ARWIN_honda |
27-10-2007 22:48 |
Posts: 3534 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
wss wel iets..
in welke mate? paar km op top? trekkracht word minder?
|
|
Suzuki GSX-R600 K4 |
|
Makrolon |
27-10-2007 22:49 |
Posts: 6733 |
ik denk als je dik genoege buizen neemt, en niet te scherpe bochten buigt dat het nog wel redelijk mee zal vallen.
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
27-10-2007 22:50 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ARWIN_honda
[...]
in welke mate? paar km op top? trekkracht word minder?
meer als in : mischien net merkbaar
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
ARWIN_honda |
27-10-2007 22:50 |
Posts: 3534 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
ik denk als je dik genoege buizen neemt, en niet te scherpe bochten buigt dat het nog wel redelijk mee zal vallen.
ja idd, daar zat ik ook al aan te denken
|
|
Suzuki GSX-R600 K4 |
|
Djeep |
27-10-2007 22:51 |
Posts: 8621 |
Ik denk dat het wel mee zal vallen, als je idd niet te scherpe bochten neemt, en goede buizen.
MT demper wordt ook nog een stuk verlengt na de uitlaat, dus kan het vast ook wel hier
|
|
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur? |
|
Makrolon |
27-10-2007 22:53 |
Posts: 6733 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Djeep
Ik denk dat het wel mee zal vallen, als je idd niet te scherpe bochten neemt, en goede buizen.
MT demper wordt ook nog een stuk verlengt na de uitlaat, dus kan het vast ook wel hier
daar had ik t idd ook op gebaseerd^^
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
oenoehoofd |
27-10-2007 22:55 |
Posts: 17851 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
ik denk als je dik genoege buizen neemt, en niet te scherpe bochten buigt dat het nog wel redelijk mee zal vallen.
Idd, alleen redelijk meevallen? je merkt er ws helemaal neits van.
|
|
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY |
|
ARWIN_honda |
27-10-2007 22:55 |
Posts: 3534 |
als het echt weinig scheelt ga ik het cker maken, want het is echt super mooi. ik heb het 1x gezien op een gpr die op marktplaats stond , al heel tijdje trug
|
|
Suzuki GSX-R600 K4 |
|
ArvidW |
28-10-2007 8:45 |
Posts: 201 |
Je stinger heeft niet voor niets één bepaalde lengte, die lengte en doorsnelde bepalen de weerstand die hij aan de doorstromende lucht geeft.
Ik zou dus vanaf het originele einde van de stinger doorgaan met een grotere buis om weerstand tegen te gaan, anders zou je pijp nogwel eens wat piekeriger en hoogtoeriger kunnen worden.
In het slechtste geval (weet niet hoe lang je stinger wilt gaan maken) kan de motortemperateuur te hoog oplopen en je zuiger smelten (zeeer onwaarschijnlijk )
Ik zou er dus niet "zomaar" en pijp aanbeunen:P
|
|
|
|
mblover |
28-10-2007 9:26 |
Posts: 5391 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ArvidW
Je stinger heeft niet voor niets één bepaalde lengte, die lengte en doorsnelde bepalen de weerstand die hij aan de doorstromende lucht geeft.
Ik zou dus vanaf het originele einde van de stinger doorgaan met een grotere buis om weerstand tegen te gaan, anders zou je pijp nogwel eens wat piekeriger en hoogtoeriger kunnen worden.
In het slechtste geval (weet niet hoe lang je stinger wilt gaan maken) kan de motortemperateuur te hoog oplopen en je zuiger smelten (zeeer onwaarschijnlijk )
Ik zou er dus niet "zomaar" en pijp aanbeunen:P
In principe heb je gelijk, alleen je overdrijft het een beetje denk ik.
Ik zou achter de laatste conus de stinger warmstoken en ombuigen, of schuin afslijpen en andersom weer terug lassen. En van daar uit ga je verder werken, en op het moment dat je het einde van de stinger bereikt ga je er een iets dikkere pijp op zetten en verder naar je demper.
Dan blijft je pijp ongeveer gelijk presteren..
Als je dat niet doet zal het echter ook niet zoveel uitmaken denk ik.
Dit bericht is gewijzigd door mblover op 28-10-2007 om 9:27 uur.
|
|
|
|
ARWIN_honda |
28-10-2007 10:00 |
Posts: 3534 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]
In principe heb je gelijk, alleen je overdrijft het een beetje denk ik.
Ik zou achter de laatste conus de stinger warmstoken en ombuigen, of schuin afslijpen en andersom weer terug lassen. En van daar uit ga je verder werken, en op het moment dat je het einde van de stinger bereikt ga je er een iets dikkere pijp op zetten en verder naar je demper.
Dan blijft je pijp ongeveer gelijk presteren..
Als je dat niet doet zal het echter ook niet zoveel uitmaken denk ik.
Dit bericht is gewijzigd door mblover op 28-10-2007 om 9:27 uur.
ja zoals je het zegt was ik het ook van plan, ik wou het pijpje achter de conus ombuigen,en dan vanaf de stinger naar de dempers een wat dikkerepijp die uitsplist in Y vorm.
|
|
Suzuki GSX-R600 K4 |
|
Dit topic is 614 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|