Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - airsal 70 + 18 dellorto

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 759 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #45917 - airsal 70 + 18 dellorto
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1039 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

riccardot 27-10-2007 10:24 Print topicpost

Posts: 1096
Ik wil voor mijn puch maxi een nieuwe cilinder gaan kopen, ook gelijk een nieuwe carburateur etc. Nu dacht ik aan een airsal 70cc met daarbij een 18mm dellorto. De kop blijft waarschijnlijk een paar weken nog de originele 50cc kop. Is dit een goede keuze? Vlamt dit een beetje?

gr, Riccardo
 

puch-driver xl 27-10-2007 10:35 Print reply
Posts: 300
Ja, dat wil goed. Je moet trouwens zowiezo een 50cc kop er oplaten aangezien de zuigerbolling van 50cc is van een airsal.

een 18mm tja, wil net/ net niet. Ik dacht dat de inlaatpoort tot 17,5mm was.
 
riccardot 27-10-2007 10:38 Print reply

Posts: 1096
Hoe bedoel je, past hier geen 70cc kop op? En raad je aan een grotere carb te nemen?
 
Eat My Dust 27-10-2007 10:48 Print reply

Posts: 2562
past wel een 70kop op
maar een 50kop zorgt voor hogere compressie=meer kracht
en gooi maar gewoon die 18mm erop
eventueel later eens de inlaat vergroten
 
Eat My Dust Reply`s altijd +4
gekke henkie 27-10-2007 11:32 Print reply

Posts: 878
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: eat my dust
past wel een 70kop op
maar een 50kop zorgt voor hogere compressie=meer kracht
en gooi maar gewoon die 18mm erop
eventueel later eens de inlaat vergroten


Moet je wel mee oppassen; puch heeft cilinderkoppen met een groot EN met een klein volume... zorg ervoor dat je de GROTE hebt, anders komt je compressie te hoog uit, en wordt ie te warm, met als gevolg een vastloper, en dan kun je je airsal gelijk weer in de kliko gooien...

 
Ga toch krassen!
riccardot 27-10-2007 11:36 Print reply

Posts: 1096
Okee bedankt jongens.
Hoe zie ik of ik die met het grote volume heb?
En nog een vraagje, hoe kan ik de cilinder het beste inrijden?


Dit bericht is gewijzigd door riccardot op 27-10-2007 om 11:50 uur.
 
jeppor 27-10-2007 14:24 Print reply

Posts: 486
je moet gewoon ff rustig aandoen inrijden is niet nodig, goed warm laten draaien dat zeker wel
 
VerteX 27-10-2007 19:04 Print reply

Posts: 1265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeppor
je moet gewoon ff rustig aandoen inrijden is niet nodig, goed warm laten draaien dat zeker wel


inrijden kan nooit geen kwaat. en aangezien hij er een nieuwe cil op zet zou ik zeker de eerste tank rustig doen
 
4 Takt Krijg De Tering ik Rij Mengsmering !
riccardot 28-10-2007 0:35 Print reply

Posts: 1096
Inrijden moet toch altijd met een nieuwe cilinder?
Hoe kan ik nu zien of mijn cilinderkop geschikt is voor die airsal?
 
5MB5 28-10-2007 0:36 Print reply

Posts: 878
gewoon geen risico lopen en een 70 kop pakken
 
PuchMaxiS72 28-10-2007 1:10 Print reply

Posts: 343
Gewoon helemaal geen airsal kopen. Waarom niet?

-Het is zogenaamd de betrouwbaarste cillinder voor Puch: Die van mij is gewoon vastgelopen.

-Het is een perfect getimede cillinder, wordt gezegd. Kracht onderin? weinig. Verbruik? Veel.

Voor z'n geld is het best een aardige cillinder, maar voor 3 tientjes meer heb je een 65 Metrakitje, die het veel lekkerder doen, veel power onderin, en met zo'n 18carbu en een leuk uitlaatje + leuke vertanding kan je ook wel 70-80 gaan, en (veel) beter trekken dan Airsal.

Metrakit is goed getimed voor optrekken, airsal voor iets harder gaan.
Heb beide cillinders gehad, heb eerst met een 70airsal dus gereden, vastgelopen, en toen een Metrakit gekocht, die het een stuk lekkerder doet. Metrakit heeft trouwens wèl een 65-70(HD) kop nodig, vanwege de zuigerbolling.

Wat ik dus wil zeggen is; Airsal is voor z'n geld best een redelijk cillindertje, maar heb je iets meer over, heb je voor 30 euro meer een stuk beter spul.
 
TSX gereviseerd
5MB5 28-10-2007 1:41 Print reply

Posts: 878
das met bijna alle cilinders zo, voor een paar euro meer heb je een betere.

en dat je airsal vastliep kan aan vanalles liggen, dat zegt dus niks
 

Dit topic is 1039 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved