Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - afstelling yamaha dt50x

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 822 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #45901 - afstelling yamaha dt50x
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 736 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

pckor 26-10-2007 16:09 Print topicpost

Posts: 1364
Hallo ik heb een yamaha dt50x van het bouwjaar 2007
Ik heb de CDI ontgrenst en de prob uit de uitlaat verwijderd.
Nu heb ik een vertanding ik denk 13voor en achter heb 60.
dan nu het probleem als ik weg wil rijden en zeker als hij koud is en ik geef gas gaat het goed trek ik het gas verder open gebeurt er niks het is net of ik geen gas geef.
trek ik het gas nog verder open trekt hij wel door maar wel met stoterende slagen.
doe ik de shoke open word het beter en als hij goed warm is loopt hij uitstekend en haal ik 91 op de teller.
Ik heb een 92 sproeier.
Weet een van jullie wat er aan de hand kan zijn?
is de sproeier te klein of is een andere vertanding beter?
 

Tommyofzo 26-10-2007 16:17 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pckor
Hallo ik heb een yamaha dt50x van het bouwjaar 2007
Ik heb de CDI ontgrenst en de prob uit de uitlaat verwijderd.
Nu heb ik een vertanding ik denk 13voor en achter heb 60.
dan nu het probleem als ik weg wil rijden en zeker als hij koud is en ik geef gas gaat het goed trek ik het gas verder open gebeurt er niks het is net of ik geen gas geef.
trek ik het gas nog verder open trekt hij wel door maar wel met stoterende slagen.
doe ik de shoke open word het beter en als hij goed warm is loopt hij uitstekend en haal ik 91 op de teller.
Ik heb een 92 sproeier.
Weet een van jullie wat er aan de hand kan zijn?
is de sproeier te klein of is een andere vertanding beter?


dat is normaal voor een koude brommer..
 
pckor 26-10-2007 16:20 Print reply

Posts: 1364
Niet zo erg als ik heb.
Heb namelijk een kammeraad met een malaguti x-sm is precies dezelfde brommer alleen de kappen zijn anders.
die van hem doet het niet maar heeft wel vertanding 13/50 sproeier?
onbekend
 
occ1s 27-10-2007 12:13 Print reply
Posts: 131
de ene brommer is echt de ander niet, ookal is het precies de zelfde setup, kan het nog wel zo veel schelen.
Voorbeeld.
Ik kom heel vaak mensen tegen op forums, met dezelfde brommer, zelfde setup, maar die hebben bijv een hele andere sproeier groote, bijv 150, terwijl die van mij 115 is.
Laat m gewoon ff stationair lope, of t is de ontsteking, misschien moet die ff opnieuw worden afgesteld

Edit: vertanding heeft niets te maken met het stotteren, zo te zien trekt die van hem wel wat slomer op maar is zijn top hoger.

Dit bericht is gewijzigd door occ1s op 27-10-2007 om 12:15 uur.
 
pckor 27-10-2007 18:15 Print reply

Posts: 1364
Oke bedankt dan denk ik dat het de onsteking is omdat ik de CDI ontgrenst heb
 
Ice Ap rs50 27-10-2007 18:58 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pckor
Oke bedankt dan denk ik dat het de onsteking is omdat ik de CDI ontgrenst heb


wat heb je daaraan gedaan?

volgens mij kan er niets aan doen, buiten een mk cdi ofzo erop doen
 
GTI - GTD - BMW
pckor 27-10-2007 19:36 Print reply

Posts: 1364
Gaatje boren 5mm boor in de letter o en dan dicht kitten

natuurlijk wel helemaal dwars door je cdi heen he

Dit bericht is gewijzigd door pckor op 27-10-2007 om 19:38 uur.
 
Ice Ap rs50 27-10-2007 20:47 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pckor
Gaatje boren 5mm boor in de letter o en dan dicht kitten

natuurlijk wel helemaal dwars door je cdi heen he

Dit bericht is gewijzigd door pckor op 27-10-2007 om 19:38 uur.


heb al wat gehoord over die methode, meningen zijn verdeeld, beter doe je een oude cdi op van een dt50mx van 2006 ofzo, of je neemt een mk cdi

je moet maar eens naar je bougie kleur kijken trouwens en of hij beter rijd met choke als ie warm is
 
GTI - GTD - BMW
pckor 27-10-2007 20:52 Print reply

Posts: 1364
die is chokolademelk bruin
en hij moet met de shoke open rijden omdat ik gewoon een te kleine sproeier heb en hij nog afgesteld moet worden.
(waarom zou het alleen voor tzr werken als alles precies hetzelfde is?) alleen het frame de kappen en de uitlaat van de brommers verschillen.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 27-10-2007 20:55 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pckor
die is chokolademelk bruin
en hij moet met de shoke open rijden omdat ik gewoon een te kleine sproeier heb en hij nog afgesteld moet worden.
(waarom zou het alleen voor tzr werken als alles precies hetzelfde is?) alleen het frame de kappen en de uitlaat van de brommers verschillen.


omg
hij heeft een brommer die te arm staat en dan vraagt hij zich af waarom hij slecht loopt als hij koud is

ga afstellen en kom dan terug


Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 27-10-2007 om 20:55 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning

Dit topic is 736 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved