Als je beschikking hebt tot een freesbank en een lasapparaat dat aluminium kan lassen dan hoeft het niet veel te kosten hoor.
Dan nog een vliegwiel met tandwielkrans (of hele ontsteking) van een am6 er op pas maken en een startmotor houder onder het blok maken.
Is niet makkelijk, maar is wel te doen. Je zult misschien alleen wel je frame moeten vermaken denkt ik.
De kosten heb je alleen voor de ontsteking(of alleen vliegwiel en tandkrans over zetten) en startmotor, welke na goed zoeken denkik wel redelijk te betalen zijn.
Heb je dat niet tot je beschikking of de kennis om er mee te werken : gwoon niet aan beginnen.
frot zo'n koppeling op je vliegwiel zoals motoren die ook hebben en dan eentje met een ketting is het makkelijkst denk ik.
kawa z400/440ltd/750ltd hebben dat bijvoorbeeld.
dan de startmotor ergens op je blok maken. vlak achter je carb bijvoorbeeld.
persoonlijk vind ik het (te) veel werk maar eenmaal af heb je wel iets wat een ander niet heeft.
Je moet ook og een schakelaar voor op het stuur hebben trouwens.
los daarvan zou ik liever een brommer/motor hebben met alleen een kickstart dan eentje met alleen electrische start.
edit: wat me nu te binnen schiet:
koop een dynamo en startmotor in 1 (weet ff de naam er niet van, tractors hebben dat nogal eens)
hoef je alleen maar een poulie op je vliegwiel te maken en met een v snaartje naar je startmotor te gaan.
Dan heb je nog een fatsoenlijke dynamo op je brommer ook die 12 volt geeft, maar het zal niet de goedkoopste oplossing zijn
Dit bericht is gewijzigd door Jozeff op 26-10-2007 om 15:45 uur.
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Lijkt me dus veel werk, en hij rijd nog maar net. En geld heb ik ook niet (voor de komende maanden). Dus ik ga het passen.
Tegen dat deze helemaal in orde is wil ik stillekes gaan kijken om een RD250LC of 350LCypvs op de kop te kunnen tikken .
Toch bedankt voor al dat denk werk kheb toch iets bijgeleerd!