Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #45891 - olie uit de uitlaat
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 6376 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Puchallard |
25-10-2007 22:40 |
Posts: 52 |
hallo,
ik weet niet of dit nomraal is.
maar vanmiddag haalde ik de uitlaat van mijn brommer
en ik hield die op de kop, maar er kwam allemaal olie uit
egt zwarte olie en dr kwam best veel uit
nu is mijn vraag is dit nomraal ?
want k heb al eens eerder een topic geplaast dat mijn monza niet goed starte
maar het was geen valse lucht of wat dan ook
zou dit het kunnen zijn ??? miss uitlaat ontkolen?
of is dit normaal?
mvg allard
|
|
|
|
tvmierlo |
25-10-2007 22:42 |
Posts: 277 |
het kan onverbrand mengsel zijn. Lekt je uitlaat niet bij de flens?
|
|
|
|
NSR-Brian |
25-10-2007 22:43 |
Posts: 364 |
nee ik denk dat dit niet helemaal hoort
zal er niet een paking in je blok los/kapot zijn ofz dar er oli in je cil loopt of een zuiger ring?( ben ff de naam van dat ding kwijt dus noem het maar ff een zuiger ring
|
|
|
|
Puchallard |
25-10-2007 22:47 |
Posts: 52 |
nee hij lekt niet bij de flens.
en dat er een pakking stuk moet zijn lijkt me niet egt ,
want het blok is nog niet zo lang geleden gereviseerd.
|
|
|
|
NSR-Brian |
25-10-2007 22:49 |
Posts: 364 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Puchallard
nee hij lekt niet bij de flens.
en dat er een pakking stuk moet zijn lijkt me niet egt ,
want het blok is nog niet zo lang geleden gereviseerd.
heb je toen ook je zuiger/zuigerveer vervangen ?
wan dan miss niet goed ingereden en je zuigerveer versleten waardoor er oli in je cil komt en wat hij daarna je uitlaat in pomt
Dit bericht is gewijzigd door NSR-Brian op 25-10-2007 om 22:49 uur.
|
|
|
|
THE CRAZY DOCTOR |
25-10-2007 22:54 |
Posts: 1302 |
een minibike heeft dat ook altijd (meteen in het begin)
wat is daar de reden van?
|
|
|
|
Tommyofzo |
25-10-2007 23:01 |
Posts: 6934 |
mijn mt heeft dit ook een beetje(dat er zwarte olie troep uit de uitlaat komt) maar ik had eerst dus een lekke/slechte kruk as keering, waardoor hij gewon olie de cillinder in zoog, en dus niet zo geweldig verbrande en in de uitlaat bleef zitten, toen kwam er ook een dikke plas uit toen ik hem op de kop hield, maar dat is nu ik hem vervangen heb niet meer het geval
|
|
|
|
THE CRAZY DOCTOR |
25-10-2007 23:03 |
Posts: 1302 |
dan heeft een minibike die kering niet eens
|
|
|
|
Viertakt |
25-10-2007 23:07 |
Posts: 3586 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: NSR-Brian
[...]
heb je toen ook je zuiger/zuigerveer vervangen ?
wan dan miss niet goed ingereden en je zuigerveer versleten waardoor er oli in je cil komt en wat hij daarna je uitlaat in pomt
Dit bericht is gewijzigd door NSR-Brian op 25-10-2007 om 22:49 uur.
Wat is dat nou weer voor onzin, een puch is geen 4takt
beter leer jij ff snel hoe een 2takt werkt
Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 25-10-2007 om 23:16 uur.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
Puchallard |
25-10-2007 23:11 |
Posts: 52 |
Dus je denkt een krukaskering?
kan dit ook de oorzaak zijn van het slechte starten?
want als ik hem aanloop of kick kan ik maar een HEEEEL klein beetje gas geven anders slaat die af ,,,
|
|
|
|
Puchallard |
25-10-2007 23:14 |
Posts: 52 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: NSR-Brian
[...]
heb je toen ook je zuiger/zuigerveer vervangen ?
wan dan miss niet goed ingereden en je zuigerveer versleten waardoor er oli in je cil komt en wat hij daarna je uitlaat in pomt
Dit bericht is gewijzigd door NSR-Brian op 25-10-2007 om 22:49 uur.
ik heb dr idd een nieuwe zuiger met zuigerveer in gezet ,, zelfs een andere cilinder,,, want er was en tijd geleden een zuigerveer kapotgegaan in mn blok gelukkig is alles via de uitlaat na buiten gegaan
maar dat kan dus wel als die niet goed in is gereden?,,
want zovel aandacht heb ik dr niet aan besteed
|
|
|
|
Shifty |
25-10-2007 23:18 |
Posts: 1113 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Puchallard
Dus je denkt een krukaskering?
kan dit ook de oorzaak zijn van het slechte starten?
want als ik hem aanloop of kick kan ik maar een HEEEEL klein beetje gas geven anders slaat die af ,,,
Ja en Ja
|
|
-- Crosser Only -- Crosser 4 life -- |
|
5MB5 |
26-10-2007 4:26 |
Posts: 878 |
trage cilinder, verkeerde uitlaat, te vet smeren, te rijk afgesteld, d'r zijn zoveel redenen voor vette troep in je uitlaat
|
|
|
|
Puchallard |
26-10-2007 9:31 |
Posts: 52 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: nils024
trage cilinder, verkeerde uitlaat, te vet smeren, te rijk afgesteld, d'r zijn zoveel redenen voor vette troep in je uitlaat
verkeerde uitlaat, te vet smeren, te rijk afgesteld
deze dingen zouden opzich kunnen bij mijne
ik zal nog ens goed kijken
maar als de uitlaat niet goed is ,,
zou het kunnen dat de uitlaat alle brandstof niet goed af kan voeren?
en dat er na lange tijd wat spul in de uitlaat blijft staan?
|
|
|
|
honda_freak |
26-10-2007 9:53 |
Posts: 7650 |
als je een verkeerde uitlaat hebt dan komt het mengsel dat normaal gesproken terug je cil in geblazen zou worden niet ver genoeg en blijft ergens halverwege je uitlaat hangen.
Maar dit is niet iets dat 'veel' voorkomt, waarschijnlijker is te vet smeren / te rijk afgesteld of een lekkende oliekeerring, voor je je blok uit elkaar haalt eerst even die andere 2 controleren
en als je blok net gereviceerd is, kan het dus zijn dat die keerring niet goed geplaatst is
Dit bericht is gewijzigd door honda_freak op 26-10-2007 om 9:53 uur.
|
|
Sig-veranderaars zijn vervelend :| |
|
Puchallard |
26-10-2007 10:26 |
Posts: 52 |
oke naja het is een orginele puch monza uitlaat dus kan me niet voorstellen dat die verkeerd is ,,
en ik Tank bij de benzinepomp dus dan kan die tog niet te vet gesmeerd zijn? de brommer is ook opgevoerd dus iets teveel smering kan niet erg zijn
en de afstelling is ook moeilijk
want de bougie is wel buin maar iets bruiner dan koffiebruin ,,,
je weet vast wel wat ik bedoel:p
dusja dan zal het de oliekeering zijn? wat ik niet hoop:P
|
|
|
|
Dit topic is 6376 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|