Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #45883 - 70 Parmakit NSR
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 4527 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
erwinko |
25-10-2007 17:51 |
Posts: 1012 |
Hallo,
Ik kan een 70cc parmakit (45mm) kopen voor mijn nsr.
Er stond voor de rest geen info op de site dus ik heb hem gemailt.
Het is een Aluminium cilinder met chroomwand.
Klopt dat? je hoort namelijk nooit meer van een chroomwand
Op de foto's is eigenlijk ook niet te zien of het nou een chroomwand, nicasil of gietijzeren wand is..
Ik vind hem in ieder geval veel op een 70 malossi lijken kwa poorten.
Ook is de prijs van 120 euro zeer aantrekkelijk
Hier de foto's die ik ervan heb:
Link naar de grote foto's:
http://www.mijnalbum...oteFoto-ZCZXC3TQ.jpg
http://www.mijnalbum...oteFoto-OZEOROXC.jpg
Mocht het echt een chroomwand zijn, wat zijn daar de voordelen en de nadelen van ten opzichte van nicasil en gietijzer?
|
|
|
|
RowdyCross |
25-10-2007 17:56 |
Posts: 3211 |
psst klein vraagie wat is nicasil eigenlijk ?
|
|
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus |
|
ARWIN_honda |
25-10-2007 17:57 |
Posts: 3534 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RowdyCross
psst klein vraagie wat is nicasil eigenlijk ?
een erg harde laag die in je cilinder wand zit, is ook nie uit te honen. ma die vragen moet je eigelijk int kvt houden
|
|
Suzuki GSX-R600 K4 |
|
Vuile Beunkoe |
25-10-2007 18:02 |
Posts: 6114 |
Chroom heeft betere oliehechtende / smerende eigenschappen meen ik
|
|
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*] |
|
ArvidW |
25-10-2007 18:24 |
Posts: 201 |
Ik vind die wand er vrij gelig uitzien, zal geen chroomwand zijn aangezien hij dan echt schitterend wit zou moeten stralen. Vind hem eig ook wel roestachtiger eruit zien :S
En chroomwand wordt al jaren niet meer toegepast, geheel verdrongen door Nicasiel (nikkelwand) omdat dat stukke goedkoper is om te maken. (en meer voordelen heeft)
Chroomwand is juist niet goed kwa smering, het is zodanig glad dat er niet zomaar in porieen olie blijft zitten, vandaar dat je bij sommige kreitlers ook van "putjeswand" cilinders tegenkomt, alleen maar om smering te verbeteren.
|
|
|
|
MC Beuner |
25-10-2007 18:40 |
Posts: 3678 |
parmakit heeft de mallen gekocht van zeta
dus het is eigenlijk een zeta
en zetas zijn wel betrouwbaar maar minder snel als andere 70
|
|
Vivatje snor |
|
erwinko |
25-10-2007 18:43 |
Posts: 1012 |
dus dan zit je op een top van zon 90 a 95?
is het dus meer trek als top cilinder?
|
|
|
|
PRO TUNING |
25-10-2007 20:12 |
Posts: 4000 |
Er zit een nicasil wand in een NSR Parmakit cilinder
De meeste oude Zeta mallen zijn intussen vernieuwd
|
|
|
|
THOMASJEUHHH |
25-10-2007 20:16 |
Posts: 4159 |
idd in parmakit zit nicasil. cilinders zijn nog aardig snel,
maar de malossi en eurocilindro gaan iets harder,
poorten lijken bijna allemaal het zelfde als die van malossi,
maar malossi heeft de 2 spleten onder de boostpoort iets ovaal lopen,
(ga je nog wel verder met je 50cc?)
|
|
bwoaahhppp,,.. |
|
Djeep |
25-10-2007 20:17 |
Posts: 8621 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: erwinko
dus dan zit je op een top van zon 90 a 95?
is het dus meer trek als top cilinder?
Mijn Parmakit die ik had overgekocht van Cristianos van het Forum hier, liep echt als de brandweer. 115 op de teller, met een te lichte vertanding (ter vergelijking, had eerst 14/47 nu met 70cc athena 16/45 gaat ook 115 op teller . (18mm Keihin, Homoet special racing 70cc)
Het zijn echte toerenbeukers vanwege de grote uitlaat poort. gelijk ook grootste nadeel, hapt hier makkelijk in.
Ik zou hem kopen als ik jouw was, vind dit de beste 70cc (kep alleen nog geen malossi gehad)
|
|
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur? |
|
erwinko |
25-10-2007 20:25 |
Posts: 1012 |
ik vind de uitlaatpoort wel meevallen vergleken met de uitlaatpoort van arvid zijn 50 athena. dat ding is iets meer als 70% v/d boring..
de bedoeling is eigenlijk om met 18 keihin en een opmaat uitlaat te gaan rijden.
als het me teminste lukt om die conussen rond te kloppen.
maar dat moet geen probleem zijn, heb zelf zat pijpen en op school een aambeeld ter beschikking om eventueel de puntjes op de i te zetten
@ thomasjeuh, 50cc gaat eraf.
of ik die verkoop of als reserve houd weet ik nog niet.
had je interesse ofzo? (dan zie ik vanzelf wel een PM verschijnen )
het is GEEN belgische 50 he
|
|
|
|
Djeep |
25-10-2007 20:26 |
Posts: 8621 |
|
|
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur? |
|
THOMASJEUHHH |
25-10-2007 20:35 |
Posts: 4159 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: erwinko
ik vind de uitlaatpoort wel meevallen vergleken met de uitlaatpoort van arvid zijn 50 athena. dat ding is iets meer als 70% v/d boring..
de bedoeling is eigenlijk om met 18 keihin en een opmaat uitlaat te gaan rijden.
als het me teminste lukt om die conussen rond te kloppen.
maar dat moet geen probleem zijn, heb zelf zat pijpen en op school een aambeeld ter beschikking om eventueel de puntjes op de i te zetten
@ thomasjeuh, 50cc gaat eraf.
of ik die verkoop of als reserve houd weet ik nog niet.
had je interesse ofzo? (dan zie ik vanzelf wel een PM verschijnen )
het is GEEN belgische 50 he
weet ik ik heb je topic gevolgt op 2stroketuning
ik d8 dat je een athena(eurocilindro) ging kopen.
maar ik denk dat je vraag nu wel beantwoord is?
|
|
bwoaahhppp,,.. |
|
Djeep |
25-10-2007 20:36 |
Posts: 8621 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: THOMASJEUHHH
[...]
weet ik ik heb je topic gevolgt op 2stroketuning
ik d8 dat je een athena(eurocilindro) ging kopen.
maar ik denk dat je vraag nu wel beantwoord is?
Ik had eerst een Parmakit, toen Zeta en nu Athena.
Ikzelf vind Parmakit het lekkerst, dit omdat die dingen best veel toeren janken 12,5k, moet je van houden maar ik vind dat wel relaxed, zeker met een homoet.
Kep nu een Athena, ding draaid 11k max ongeveer, icm homoet rijd dit dus niet echt door..
|
|
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur? |
|
THOMASJEUHHH |
25-10-2007 20:41 |
Posts: 4159 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Djeep
[...]
Ik had eerst een Parmakit, toen Zeta en nu Athena.
Ikzelf vind Parmakit het lekkerst, dit omdat die dingen best veel toeren janken 12,5k, moet je van houden maar ik vind dat wel relaxed, zeker met een homoet.
Kep nu een Athena, ding draaid 11k max ongeveer, icm homoet rijd dit dus niet echt door..
ik bedoelde de 50cc verzie
maar op de foto's lijkt het wel een gietijzeren cilinder?
een 70cc charmo misschien? heeft veel weg van de malossi
|
|
bwoaahhppp,,.. |
|
Djeep |
25-10-2007 20:51 |
Posts: 8621 |
Parma is niet te missen, staat er vol groot op aan de zijkant,
Parmakit
Made in Italy
|
|
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur? |
|
Dit topic is 4527 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|