Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 70 Parmakit NSR

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1093 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #45883 - 70 Parmakit NSR
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4527 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

erwinko 25-10-2007 17:51 Print topicpost

Posts: 1012
Hallo,

Ik kan een 70cc parmakit (45mm) kopen voor mijn nsr.
Er stond voor de rest geen info op de site dus ik heb hem gemailt.

Het is een Aluminium cilinder met chroomwand.
Klopt dat? je hoort namelijk nooit meer van een chroomwand

Op de foto's is eigenlijk ook niet te zien of het nou een chroomwand, nicasil of gietijzeren wand is..

Ik vind hem in ieder geval veel op een 70 malossi lijken kwa poorten.

Ook is de prijs van 120 euro zeer aantrekkelijk

Hier de foto's die ik ervan heb:





Link naar de grote foto's:
http://www.mijnalbum...oteFoto-ZCZXC3TQ.jpg
http://www.mijnalbum...oteFoto-OZEOROXC.jpg

Mocht het echt een chroomwand zijn, wat zijn daar de voordelen en de nadelen van ten opzichte van nicasil en gietijzer?

 

RowdyCross 25-10-2007 17:56 Print reply

Posts: 3211
psst klein vraagie wat is nicasil eigenlijk ?
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
ARWIN_honda 25-10-2007 17:57 Print reply

Posts: 3534
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RowdyCross
psst klein vraagie wat is nicasil eigenlijk ?

een erg harde laag die in je cilinder wand zit, is ook nie uit te honen. ma die vragen moet je eigelijk int kvt houden
 
Suzuki GSX-R600 K4
Vuile Beunkoe 25-10-2007 18:02 Print reply

Posts: 6114
Chroom heeft betere oliehechtende / smerende eigenschappen meen ik
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
ArvidW 25-10-2007 18:24 Print reply

Posts: 201
Ik vind die wand er vrij gelig uitzien, zal geen chroomwand zijn aangezien hij dan echt schitterend wit zou moeten stralen. Vind hem eig ook wel roestachtiger eruit zien :S


En chroomwand wordt al jaren niet meer toegepast, geheel verdrongen door Nicasiel (nikkelwand) omdat dat stukke goedkoper is om te maken. (en meer voordelen heeft)

Chroomwand is juist niet goed kwa smering, het is zodanig glad dat er niet zomaar in porieen olie blijft zitten, vandaar dat je bij sommige kreitlers ook van "putjeswand" cilinders tegenkomt, alleen maar om smering te verbeteren.
 
MC Beuner 25-10-2007 18:40 Print reply

Posts: 3678
parmakit heeft de mallen gekocht van zeta
dus het is eigenlijk een zeta
en zetas zijn wel betrouwbaar maar minder snel als andere 70
 
Vivatje snor
erwinko 25-10-2007 18:43 Print reply

Posts: 1012
dus dan zit je op een top van zon 90 a 95?

is het dus meer trek als top cilinder?
 
PRO TUNING 25-10-2007 20:12 Print reply

Posts: 4000
Er zit een nicasil wand in een NSR Parmakit cilinder

De meeste oude Zeta mallen zijn intussen vernieuwd
 
THOMASJEUHHH 25-10-2007 20:16 Print reply

Posts: 4159
idd in parmakit zit nicasil. cilinders zijn nog aardig snel,
maar de malossi en eurocilindro gaan iets harder,
poorten lijken bijna allemaal het zelfde als die van malossi,
maar malossi heeft de 2 spleten onder de boostpoort iets ovaal lopen,

(ga je nog wel verder met je 50cc?)
 
bwoaahhppp,,..
Djeep 25-10-2007 20:17 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: erwinko
dus dan zit je op een top van zon 90 a 95?

is het dus meer trek als top cilinder?


Mijn Parmakit die ik had overgekocht van Cristianos van het Forum hier, liep echt als de brandweer. 115 op de teller, met een te lichte vertanding (ter vergelijking, had eerst 14/47 nu met 70cc athena 16/45 gaat ook 115 op teller . (18mm Keihin, Homoet special racing 70cc)

Het zijn echte toerenbeukers vanwege de grote uitlaat poort. gelijk ook grootste nadeel, hapt hier makkelijk in.

Ik zou hem kopen als ik jouw was, vind dit de beste 70cc (kep alleen nog geen malossi gehad)
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
erwinko 25-10-2007 20:25 Print reply

Posts: 1012
ik vind de uitlaatpoort wel meevallen vergleken met de uitlaatpoort van arvid zijn 50 athena. dat ding is iets meer als 70% v/d boring..


de bedoeling is eigenlijk om met 18 keihin en een opmaat uitlaat te gaan rijden.

als het me teminste lukt om die conussen rond te kloppen.
maar dat moet geen probleem zijn, heb zelf zat pijpen en op school een aambeeld ter beschikking om eventueel de puntjes op de i te zetten

@ thomasjeuh, 50cc gaat eraf.
of ik die verkoop of als reserve houd weet ik nog niet.
had je interesse ofzo? (dan zie ik vanzelf wel een PM verschijnen )
het is GEEN belgische 50 he


 
Djeep 25-10-2007 20:26 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: erwinko
ik vind de uitlaatpoort wel meevallen vergleken met de uitlaatpoort van arvid zijn 50 athena. dat ding is iets meer als 70% v/d boring..


de bedoeling is eigenlijk om met 18 keihin en een opmaat uitlaat te gaan rijden.

als het me teminste lukt om die conussen rond te kloppen.
maar dat moet geen probleem zijn, heb zelf zat pijpen en op school een aambeeld ter beschikking om eventueel de puntjes op de i te zetten

@ thomasjeuh, 50cc gaat eraf.
of ik die verkoop of als reserve houd weet ik nog niet.
had je interesse ofzo? (dan zie ik vanzelf wel een PM verschijnen )
het is GEEN belgische 50 he




Geloof me, uitlaat poort is groooooot. Mijne is hier ook op stuk gelopen uit eindelijk.

 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
THOMASJEUHHH 25-10-2007 20:35 Print reply

Posts: 4159
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: erwinko
ik vind de uitlaatpoort wel meevallen vergleken met de uitlaatpoort van arvid zijn 50 athena. dat ding is iets meer als 70% v/d boring..


de bedoeling is eigenlijk om met 18 keihin en een opmaat uitlaat te gaan rijden.

als het me teminste lukt om die conussen rond te kloppen.
maar dat moet geen probleem zijn, heb zelf zat pijpen en op school een aambeeld ter beschikking om eventueel de puntjes op de i te zetten

@ thomasjeuh, 50cc gaat eraf.
of ik die verkoop of als reserve houd weet ik nog niet.
had je interesse ofzo? (dan zie ik vanzelf wel een PM verschijnen )
het is GEEN belgische 50 he





weet ik ik heb je topic gevolgt op 2stroketuning
ik d8 dat je een athena(eurocilindro) ging kopen.
maar ik denk dat je vraag nu wel beantwoord is?

 
bwoaahhppp,,..
Djeep 25-10-2007 20:36 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: THOMASJEUHHH
[...]



weet ik ik heb je topic gevolgt op 2stroketuning
ik d8 dat je een athena(eurocilindro) ging kopen.
maar ik denk dat je vraag nu wel beantwoord is?



Ik had eerst een Parmakit, toen Zeta en nu Athena.

Ikzelf vind Parmakit het lekkerst, dit omdat die dingen best veel toeren janken 12,5k, moet je van houden maar ik vind dat wel relaxed, zeker met een homoet.

Kep nu een Athena, ding draaid 11k max ongeveer, icm homoet rijd dit dus niet echt door..
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
THOMASJEUHHH 25-10-2007 20:41 Print reply

Posts: 4159
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djeep
[...]


Ik had eerst een Parmakit, toen Zeta en nu Athena.

Ikzelf vind Parmakit het lekkerst, dit omdat die dingen best veel toeren janken 12,5k, moet je van houden maar ik vind dat wel relaxed, zeker met een homoet.

Kep nu een Athena, ding draaid 11k max ongeveer, icm homoet rijd dit dus niet echt door..


ik bedoelde de 50cc verzie

maar op de foto's lijkt het wel een gietijzeren cilinder?
een 70cc charmo misschien? heeft veel weg van de malossi
 
bwoaahhppp,,..
Djeep 25-10-2007 20:51 Print reply

Posts: 8621
Parma is niet te missen, staat er vol groot op aan de zijkant,

Parmakit
Made in Italy
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?

Dit topic is 4527 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved