Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 70cc athena

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1019 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #45878 - 70cc athena
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1648 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Dtje 25-10-2007 12:57 Print topicpost
Posts: 1107
Hey


Een vriend van mij wilt deze misschien kopen voor de honda mt is dit een beetje een goeie cilinder? Hoe snel is deze cilinder vergeleken bij een immi 70cc. En hoe slijtvast die is. Of is de airsel beter?


Alvast bedankt

Dit bericht is gewijzigd door Dtje op 25-10-2007 om 13:06 uur.
 
je mama

Fabio 25-10-2007 13:05 Print reply

Posts: 1737
De cilinder is redelijk snel. En lekker slijtvast vanwege de nicasil wand. Cilinder is alleen niet hoonbaar.

Als je 'm vergelijkt met de imi zal het elkaar niet veel ontlopen kwa snelheid. Maar kwa kwaliteit en slijtvastheid, dan is deze echt vele malen beter!

Een echte aanrader dus

edit: Airsal is niet beter. Airsal is wel beter dan een imi, maar niet beter dan een athena.

Dit bericht is gewijzigd door Fabio op 25-10-2007 om 13:08 uur.
 
henk43 25-10-2007 17:36 Print reply

Posts: 916
ik heb ook nog een vraagje, is parmakit sneller als athena of niet
 
Nobody said it was easy
Ariej 25-10-2007 17:50 Print reply

Posts: 3685
ben ook wel tevreden (geweest) met de athena, fijne powerband, aardige top. zo i zo beter dan de airsal
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
renoeius 25-10-2007 18:16 Print reply

Posts: 6409
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ariej
ben ook wel tevreden (geweest) met de athena, fijne powerband, aardige top. zo i zo beter dan de airsal


hoe hoog heb jij je top en met welke twv?
mijn top ik denk ik net 80, maar trekt wel op zijn achterwiel met 14-45 (dacht ik), 18mm keihin en proma pijp.

ik vind het zelf wel een fijne cilinder. nog geen problemen mee gehad.
 
honda_freak 25-10-2007 18:28 Print reply

Posts: 7650
niets dan goeds over athena

altijd tevreden over geweest, in combinatie met 18 keihin en een verchroomde techno tog tegen de 90 op de politiemotorteller gereden (en die horen geijkt te zijn dus zeg een dikke 80)

en genoeg kracht om lekker weg te komen zonder te hoeven blerren, twv 15/45
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
mblover 25-10-2007 18:32 Print reply

Posts: 5391
Hier reed iemand met dat kreng ook een goede 90 (op de teller van m'n tzr als ik erachter reed).
Wat dat betreft wel sneller als een imi. En slijtvaster als imi.

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 25-10-2007 om 18:32 uur.
 
TubeLess-90 25-10-2007 18:51 Print reply

Posts: 629
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk43
ik heb ook nog een vraagje, is parmakit sneller als athena of niet


Ik ben ook wel erg benieuwd naar deze vraag! Iemand die dit weet?
En ik vraag hem hier maar omdat de TopicStarter er waarschijnlijk ook nog wel wat aan heeft


 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1
honda_freak 25-10-2007 18:55 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben Demuyt
[...]


Ik ben ook wel erg benieuwd naar deze vraag! Iemand die dit weet?
En ik vraag hem hier maar omdat de TopicStarter er waarschijnlijk ook nog wel wat aan heeft




Athena wordt over het algemeen gezien als de nummer 2/3 cilinder, malossi OT als nummer 1 en als andere nummer 2/3 malossi NT.
Hoewel malossi OT dan slomer is, is deze wel beter afgewerkt en een koppelcilinder. En de NT schijnt ook aardig lekker te zijn, tesamen met athena, daarna heb je een behoorlijk gat met de nummers 4 en lager, parmakit, airsal, etc

klasse A+: malossi OT
klasse A: malossi NT, Athena
klasse B: airsal, parmakit
klasse C: immi
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
honda hiddy 26-10-2007 18:56 Print reply
Posts: 70
Is een goede cilinder rijd er nu ook al een tijdje mee lekkere powerband bovenin maar trekt onderin ook wel goed. ik rij er 100/105 mee digitaal en op tomtom :p met vertanding 15/40 18 orri keihin en techno uitluit trekt autowielie in z'n 1
 
Ariej 26-10-2007 19:34 Print reply

Posts: 3685
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: renoeius
[...]


hoe hoog heb jij je top en met welke twv?
mijn top ik denk ik net 80, maar trekt wel op zijn achterwiel met 14-45 (dacht ik), 18mm keihin en proma pijp.

ik vind het zelf wel een fijne cilinder. nog geen problemen mee gehad.


ja ik heb er mijn 2e vastloper mee gehad.. voor de 2e keer zuiger aan puin. hij is geklokt door een vectra op 96 kmpu, dus de 90 haalde hij zo i zo wel. dit met een proma enduro 2t, 18mm keihin en de vertanding weet ik zo 1,2 3 niet meer. ik heb wel onwijs veel plezier met deze cilinder gehad. deze werd mij toen ook aangeraden (ik had geen zin om zoveel geld neer te leggen voor de polini (200+))
geen spijt van gehad, en die vastlopers zullen wel door mijzelf komen aan de rest van de reacties te horen
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
Citta92 27-10-2007 13:41 Print reply

Posts: 614
Ik heb de athena 70cc
4bak twv 16/45
21 dell orto
Homoet special racing en haal top rond 105/110 echte.

Is lichtjes bewerkt vertel ik er maar bij, zonder bewerking rond 100 echte.

Super cilinder, enkeld bij je zuiger even braampjes weg vijlen.
 

Dit topic is 1648 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved