Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - ketting gebroken .....slecht voor blok?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 975 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #4586 - ketting gebroken .....slecht voor b...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1418 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

honda mb5 6-7-2002?01:04 Print topicpost

Posts: 688
ja sorry ik weet niet of ie in tf of mf moet
maare mijn vraag is:
is het slecht voor je blok als je ketting knapt?
want ik reed gister avond naar huis door een straat met een gangetje of 25
toen ineens brak me ketting af :p
is dit slecht voor het blok????
en heeft iemand enig idee hoe duur een ketting is en wat goeie ketingen zijn
B.V.D.

[This message is edited by mb5 mb5 on 6-7-2002 01:07]
 

Rudy 6-7-2002?02:06 Print reply

Posts: 3471
bij een dt is het in elk gaval niet best omdat dan elke keer je koppeilingstaaf vernield wordt
ik weet niet hoe het bij een mt zit maar
het zal er niet beter op worden
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Siepie Wokkel 6-7-2002?02:09 Print reply
Posts: 3888
een goede ketting is regina, kanpt nooit weer en kost 22 euro ofzo, heeft nog mooi kleurtyeje ook
 
-=[Feel the power of Derbi]=-
huh 6-7-2002?12:52 Print reply
Posts: 1755
Waarom zou het slecht voor je blok zijn dan??
 
Rudy 6-7-2002?12:58 Print reply

Posts: 3471
omdat de ketting, als hij breekt ergens tegen aan kan slaan

[This message is edited by Rudy on 6-7-2002 12:59]
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
huh 6-7-2002?13:04 Print reply
Posts: 1755
Dat zit daar toch bijna helemaal dicht daar bij het het voortandwiel dacht ik?
 
SIWWN 6-7-2002?13:05 Print reply
Posts: 7079
Volgens mij kan hij voor aan alleen tegen de deksel aan ketsen en misschien het frame of voetstepje
 
Rudy 6-7-2002?13:05 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: huh

Dat zit daar toch bijna helemaal dicht daar bij het het voortandwiel dacht ik?


maar hij kan wel het carter vernielen als hij daar tegenaan slaat
en de kap die voor het vliegwiel en tandwiel zit


[This message is edited by Rudy on 6-7-2002 13:08]
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
huh 6-7-2002?13:14 Print reply
Posts: 1755
Dat van die kap tussen vliegwiel en voortandwiel snap ik nog, maar hoe kan die ketting bij het carter komen vraag ik me dan af ??
 
wipe-out 6-7-2002?13:20 Print reply

Posts: 7672
misschien wel omdat het voortandwiel op een as zit, die uit het carter komt, en de ketting dus ook vlak langs het carter heenloopt, en daar dus tegen aan kan slaan?

edit:

toen ik m'n mb'tje net had, was ook de ketting gebroken, en was er ook een stuk aluminium uit m'n vliegwielkap geslagen, precies tussen m'n vliegwiel en voortandwiel.

[This message is edited by wipe-out on 6-7-2002 13:27]
 
swiss 6-7-2002?13:23 Print reply
Posts: 672
daarom heb ik dus een nieuwe ketting gekocht, zodatdat niet gebeurd
 
dae obbe ufm bergli, da staet an schwaze mtx 8, ich has i w
huh 6-7-2002?13:28 Print reply
Posts: 1755
Zou daarom mn voortandwiel nogal los op die as zitten ...
 
wipe-out 6-7-2002?13:32 Print reply

Posts: 7672
Quote:
Originally posted by: huh?

Zou daarom mn voortandwiel nogal los op die as zitten ...


dat is bij mij ook, en bij een maat van mij is dat ook (ook mb). ik vraag me eigenlijk af of dat iets uitmaakt?
 
huh 6-7-2002?13:36 Print reply
Posts: 1755
Nou bij mij is het zo, als je met MT stukje gaat lopen, of heel zachtjes rijdt, dan hoor je daar getik en als je dat vliegwieldeksel dr af haalt is dat nie. Dus ik denk dat er daar iets tegen het vwdeksel aan tikt.
 
wipe-out 6-7-2002?14:03 Print reply

Posts: 7672
ow nee, bij mij zit het tandwiel wel vast op de as, maar je kunt het alle kanten opwiebelen, doordat de tanden op de as waar het voortandwiel op zit een beetje uitgesleten zijn.
 
huh 6-7-2002?14:39 Print reply
Posts: 1755
Quote:
Originally posted by: wipe-out?

ow nee, bij mij zit het tandwiel wel vast op de as, maar je kunt het alle kanten opwiebelen, doordat de tanden op de as waar het voortandwiel op zit een beetje uitgesleten zijn.


Dat bedoelde ik eigelijk . Kan niet zo geweldig uitleggen denk ik. Maar hoor je bij jou geen getik dan?
 

Dit topic is 1418 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved