Tommyofzo |
24-10-2007 15:53 |
Posts: 6934 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bas-visscher
Hallo,
Ik heb een nsr en sinds kort word hij heel erg heet.
De temp. meter wijzer slaat helemaal uit naar rechts.
Ook blijft hij in toeren hangen als ik hem in de vrij heb (of koppeling intrek).
Als ik hem uitzet, hoor je hem borrelen en piept hij heel raar. (kan ik niet beschrijven).
Ik weet dus niet wat de oorzaak is, misshien kan het hieraan liggen?
-ik heb een ring in mijn uitlaat (voorin) misschien kan de hete lucht niet snel genoeg weg?
-ik heb sinds kort een pinasco begrenzer maar die werkt nog niet omdat mijn accu kappot is.
Misschien is het ook iets anders, bijna alle antwoorden zijn welkom!
klinkt als valse lucht
|
|
|
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
24-10-2007 15:55 |
Posts: 10835 |
is het sinds dat die ring erin zit?
zoja, haal die ring eruit en kijk of het dan weer goed is.
heb je nog een thermostaat en gaat die nog open?
anders zou het lekke koppakking kunnen zijn, is aannemelijk als hij borrelt
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
.puch_chopper |
24-10-2007 15:57 |
Posts: 7851 |
nee ding word gewoon kokend heet,kan door de volgende redenen:
-niet genoeg koelwater in je circuit
-radiateur verstopt
-niet juiste middel in je radiateur
-je hebt geen ventilator op je radiateur (is is niet perse nodig als mits je veel rijd en niet de hele tijs staat te gassen in zijn vrij)
dat piepeen is warschijnlijk de stoom die ontstaan bij het koken van het water, wat er langs de een of andere manier uit wilt
|
|
|
|
benellifan |
24-10-2007 17:40 |
Posts: 1553 |
aangezien je zegt dat hij in zijn toeren blijft hangen weet ik bijna 100% zeker dat je afstelling te arm is
en als deze te arm is wordt hij te warm
Dit bericht is gewijzigd door benellifan op 24-10-2007 om 17:41 uur.
|
|
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs |
|
50cc crosser |
24-10-2007 18:16 |
Posts: 1866 |
sissen borrelen en piepen kan ook uit rad komen
|
|
2 stroke ain't for everybody but for those that it is |
|
benellifan |
24-10-2007 18:21 |
Posts: 1553 |
ja maar jullie moeten even lezen!!!!!
"Ook blijft hij in toeren hangen als ik hem in de vrij heb (of koppeling intrek)."
dit zegt genoeg want als hij te arm staat afgesteld wordt hij te warm en heb je idd dat het gaat koken enzo en de oorzaak is dan dus
DE AFSTELLING!!!!
btw raad ik je aan niet door te rijden totdat hij goed is afgesteld aangezien je hierdoor te weinig smering heb en hij dus vast kan lopen
|
|
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs |
|
pro-shark |
24-10-2007 20:11 |
Posts: 290 |
kan het dus niet door die ring komen?
dat bijv. de hete lucht er niet uit kan?
want ik heb 2 week geleden mijn koel water nog ververst (met anti-vries erbij).
Want hiervoor had ik er nooit last van.
PS:ik heb een 18mm keihin carb en 13mm keihin spruitstuk.
|
|
kkkk |
|
pro-shark |
25-10-2007 13:09 |
Posts: 290 |
Ik heb gisteravond, mijn koelwater bijgevuld,
in ieder geval is het bijvul pakje smerig er zit nu een mengsel van bruin spul en koelwater in.
Vanochtend toen ik bij school was (20km).
Toen ik de brommer uitzette kwam er een plasje met koelwater uit een van de afvoerslangen.
is mijn waterpomp of 1 van de slangen niet verstopt?
|
|
kkkk |
|
Fabio |
25-10-2007 13:16 |
Posts: 1737 |
Dat kunnen we niet ruiken vanaf hier. Haal je volledige koelsysteem los en controleer de slangen of ze verstopt zijn. Controleer tevens de werking van je pomp. Haal ook voor de lol even je bougie er uit om te kijken hoe de afstelling is(bougie beeld zegt niet alles).
Tevens is een 18mm keihin carb niet aan te raden op een 13mm spruitstuk.
(Benellifan, ik ben het tot nu toe met je eens )
|
|
|
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
25-10-2007 13:21 |
Posts: 10835 |
haal dan eerst die ring eruit, dan weet je toch of het daaraan ligt
kvs gooit hij er wsl uit omdat de druk te hoog is.
ook kan door de ring in je uitlaat de afstelling niet meer goed zijn
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
pro-shark |
25-10-2007 20:30 |
Posts: 290 |
ja dat denk ik, maar die ring is kloten, die veertjes van mijn uitlaat zijn heel strak.
maar dat ga ik wel ff proberen . ik laat het weten als ik niet werkt.
|
|
kkkk |
|
pro-shark |
27-10-2007 19:57 |
Posts: 290 |
ik heb de koelvloestof ff afgetapt bij het pompje,,
en vervangen door nieuwe. nu rijd hij weer als een zonnetje,
ps: ik vulde hem eerst altijd bij in het reservoir en nu ff ververst bij de radiateur XD
|
|
kkkk |
|
Djeep |
27-10-2007 21:39 |
Posts: 8621 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bas-visscher
ik heb de koelvloestof ff afgetapt bij het pompje,,
en vervangen door nieuwe. nu rijd hij weer als een zonnetje,
ps: ik vulde hem eerst altijd bij in het reservoir en nu ff ververst bij de radiateur XD
Hahha, nou maar hopen dat je geen warmloper, of je cilinder hebt verneukt
|
|
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur? |
|
pro-shark |
28-10-2007 12:09 |
Posts: 290 |
neej denk het niet, hoop ik in ieder geval!
wat word precies bedoelt met warmloper?
|
|
kkkk |
|
5MB5 |
28-10-2007 12:23 |
Posts: 878 |
als je bij het vaatje vult blijft er lucht in je radiateur zitten en daarom word ie zo heet. het piepen is kokend koelwater wat uitzet en zich uit de slangen perst (de damp)
heetloper is als je zuiger te warm word, uitzet en zich vastklemt in de cilinder. als ie afgekoeld is beweegt ie weer
|
|
|
|