Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - hpi op mb.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 975 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #45834 - hpi op mb.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4192 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

buldogo2 24-10-2007 18:18 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Hpi is enkeld om het lijstje kompleet te maken , en omdat die dan vele malen snellere reactie heeft.
Het is de bedoeling dat ik in heden er een sprint mb van maak snapje.
Als ik dan alvast HPI heb is het lijstje al aardig kompleet.

c4? ja ik weet niet is toch zekerheid of niet?
Denk dat het aardig wat toeren zal gaan maken.

Mvg


c4 zit meer speling op als ze koud zijn, moet je supper rustig warm draaie, en aangezien da ding nooit zo veel toere gaat draaie raad ook ik aan gewoon c3 lagers te pakken...en dan alleen op je krukas/balansas, de rest gewoon c2 pakken, je bak maakt toch minder toeren en mag minder speling op zitten. Hpi schilt zeler wel over heel het toerengebiet op vermogen, orgineel ontstekeing gaat veel te veel verlaten op hoge toerentalle en heeft die iri dip
 
Born to ride
Sypie_Honda 24-10-2007 18:21 Print reply

Posts: 13830
origineel onsteking doet helemaal niks, die heeft 1 ontstekingstijdstip.

een HPI verlaat, de curve's staan wel op www.hpi.be.

en C4 is idd dikke bullshit.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
buldogo2 24-10-2007 18:23 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
origineel onsteking doet helemaal niks, die heeft 1 ontstekingstijdstip.

een HPI verlaat, de curve's staan wel op www.hpi.be.

en C4 is idd dikke bullshit.


orgineel ontsteking doet wel degelijk wa, waar denk je da da cdi voor is, voor de sier, iig blij da je et met de c4 kwestie eens bent
 
Born to ride
Sypie_Honda 24-10-2007 18:25 Print reply

Posts: 13830
CDI is er voor om contactpunten te vervangen.

en waarom zou een brommer fabrikant een verlatende CDI ontwikkelen?
is veels te duur.

als fabrikant zijnde is dat niet echt rendabel.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
benellifan 24-10-2007 18:27 Print reply
Posts: 1553
of je zorgt voor een mooie programmeerbare ontsteking alles compleet zon 1200 euro
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
mtx-motard 24-10-2007 18:29 Print reply

Posts: 14947
ontsteking zelf regelen op het stuur met een hendel

doe maar c4 lagers, kun je dat in je lijstje zetten.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
buldogo2 24-10-2007 18:32 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
CDI is er voor om contactpunten te vervangen.

en waarom zou een brommer fabrikant een verlatende CDI ontwikkelen?
is veels te duur.

als fabrikant zijnde is dat niet echt rendabel.


Wel is en timing lamp op je vliegwiel gehoude en gas gegeve bij orgineel ontsteking...verlaat wel degelijk bij hogere toerentalle , margoe gin zin om te discusieere met je, heb wel wa beters te doen
 
Born to ride
Citta92 24-10-2007 18:36 Print reply

Posts: 614
Oke het worden c3 lagers.
Hpi komt er gewoon op zoiezo.

Verder carters laten kotteren heeft wel veel zin neem ik aan ?
Wat zou ik eventueel nog bij lijstje kunnen zettten?

Is het de moeite waard om athena zo erg op te fokken of kan ik beter naar malossi gaan kijken?

Mvg
 
Sypie_Honda 24-10-2007 18:37 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: buldogo2
[...]


Wel is en timing lamp op je vliegwiel gehoude en gas gegeve bij orgineel ontsteking...verlaat wel degelijk bij hogere toerentalle , margoe gin zin om te discusieere met je, heb wel wa beters te doen


nou nou , met de verkeerde been uit bed gestapt ofzo?

iig, ik heb idd wel eens een stroboscoop ( ) lamp op mijn onststeking gehad.
verlaten lekker niet.

Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 24-10-2007 om 18:38 uur.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Oke het worden c3 lagers.
Hpi komt er gewoon op zoiezo.

Verder carters laten kotteren heeft wel veel zin neem ik aan ?
Wat zou ik eventueel nog bij lijstje kunnen zettten?

Is het de moeite waard om athena zo erg op te fokken of kan ik beter naar malossi gaan kijken?

Mvg


je bedoelt het linker krukaslager huis denk ik?
die zijn vaak te ruim idd, kotteren en een nieuwe bus er in



Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 24-10-2007 om 18:39 uur.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Viertakt 24-10-2007 18:41 Print reply

Posts: 3586
HPI verlaat de ontsteking? HPI geeft toch juist meer voorontsteking?
 
Viertakt uber alles.
buldogo2 24-10-2007 18:41 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
[...]


nou nou , met de verkeerde been uit bed gestapt ofzo?

iig, ik heb idd wel eens een stroboscoop ( ) lamp op mijn onststeking gehad.
verlaten lekker niet.

Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 24-10-2007 om 18:38 uur.

[...]


je bedoelt het linker krukaslager huis denk ik?
die zijn vaak te ruim idd, kotteren en een nieuwe bus er in



Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 24-10-2007 om 18:39 uur.


Tja motor total verklaart dus ben wa prikkelbaar, bij me mtx-sh deed i toen wel verlaten, mja boeie, hij pakt toch hpi... en denk dat i bedoelt ze carter groter make voor de spoelers ed...is gin cotere mja, zal vast wel helpe iig
 
Born to ride
teamdoko 24-10-2007 18:43 Print reply
Posts: 420
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Oke het worden c3 lagers.
Hpi komt er gewoon op zoiezo.

Verder carters laten kotteren heeft wel veel zin neem ik aan ?
Wat zou ik eventueel nog bij lijstje kunnen zettten?

Is het de moeite waard om athena zo erg op te fokken of kan ik beter naar malossi gaan kijken?

Mvg


carters kotteren kan nie eens dan past de cillinder niet eens meer.
ik denk dat je bedoelt de spoelers in het cater bewerken.

verders je krukas opnieuw laten balanceren
en dan de balans as weg laten.

 
Citta92 24-10-2007 18:43 Print reply

Posts: 614
Ik zal eens gaan kijken .

Maar cilinder (athena) is moeite waard of die verkopen en nieuwe malossi kopen? en die laten bewerken?

MVg
 
TSX.maxi S....... 24-10-2007 19:10 Print reply
Posts: 511
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: buldogo2
[...]


c4 zit meer speling op als ze koud zijn, moet je supper rustig warm draaie, en aangezien da ding nooit zo veel toere gaat draaie raad ook ik aan gewoon c3 lagers te pakken...en dan alleen op je krukas/balansas, de rest gewoon c2 pakken, je bak maakt toch minder toeren en mag minder speling op zitten. Hpi schilt zeler wel over heel het toerengebiet op vermogen, orgineel ontstekeing gaat veel te veel verlaten op hoge toerentalle en heeft die iri dip



waar ligt de grens dan hoeveel toeren ongeveer??
 
Is het een man of is het een vrouw, nee het is scooter sjonnie
mtx-motard 24-10-2007 19:13 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX.maxi S.......
[...]



waar ligt de grens dan hoeveel toeren ongeveer??


16 k (imo)


 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami

Dit topic is 4192 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved