Citta92 |
23-10-2007 18:50 |
Posts: 614 |
Uitlaat opmaat komt destyds wel.
Eerst even me 6bak fixen ivm met nieuwe lagers.
Wil c4 erin gooien.
Daarna gelijk gereedmaken en me cilinder wegbrengen naar Een tuner die hem gelijk maximaal tuned.
En dan ooknog hpi incl lichspoel voor licht ,want het blijft voor op straat zo nu en dan, en eventueel ooit met brommerraces.
|
|
|
|
mblover |
23-10-2007 18:58 |
Posts: 5391 |
Voor een brommer is C3 een betere keus...
|
|
|
|
Sypie_Honda |
23-10-2007 19:02 |
Posts: 13830 |
je cilinder was toch 3br algetuned?
maare een HPI kost ongeveer 250, voor 200 heb je een ABTuning opmaat uitlaat
en aan een opmaatuitlaat heb je veel meer als een HPI
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
mblover |
23-10-2007 20:26 |
Posts: 5391 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
je cilinder was toch 3br algetuned?
maare een HPI kost ongeveer 250, voor 200 heb je een ABTuning opmaat uitlaat
en aan een opmaatuitlaat heb je veel meer als een HPI
Opmaat uitlaat kan veel goedkoper als je zelf kan lassen.
-Foekema berekeningen a 10 euro (of was het 15?)
-een vierkante meter staal van 0,6 of 0,8mm (2 jaar terug 2 vierkante meter 0,8 voor 20 euro)
-paar uur werk.
-buisje voor de tailpipe
-wat rommel om een flens van te bakken
edit: dan ben je hooguit 50 euro kwijt..
Dit bericht is gewijzigd door mblover op 23-10-2007 om 20:27 uur.
|
|
|
|
Vuile Beunkoe |
23-10-2007 20:29 |
Posts: 6114 |
Ik meen dat foekema er tijdelijk mee opgehouden was ? Berekeningen voor anderen...
|
|
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*] |
|
mblover |
23-10-2007 21:05 |
Posts: 5391 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hellracer_89
Ik meen dat foekema er tijdelijk mee opgehouden was ? Berekeningen voor anderen...
Oh,
dat heb ik niet meegekregen.
Moet ik wel bekennen dat ik de laatste tijd er ook niet zoveel mee bezig ben geweest.
|
|
|
|
RS-Power |
23-10-2007 22:09 |
Posts: 1035 |
+ dat ze berekeningen hebben bewezen erg bla te zijn..
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/26379/1 <-- Honda Killer :P http://www.brommerforum.nl/user/2994/6/details [BT]=Bullet Tuning=Tuning + Revisies |
|
RS-Power |
23-10-2007 22:13 |
Posts: 1035 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
vermogen gaat er niet van omhoog, alleen je gasreactie wordt beter.
voordelen:
- hogere gasreactie
- staat leuk op je lijstje
- vermogens verloop vaak beter door andere cdi icm curve
nadelen:
- best duur in aanschaf
- licht werkt nooit zo goed als origineel
- brommer trekt een stuk sneller met wind tegen
- 2 man erop gaat ook een stukje slechter
- topsnelheid gaat vrijwel niet omhoog
Ikzelf zou het niet (weer) doen.
als je iemand kent met een draaibank kun je ook je vliegwiel afdraaien, bereik je voor een deel hetzelfde mee, alleen je curve is dan niet anders.
Curve... Heb liever een variable curve (als het om vermogen gaat) dan een vaste curve..
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/26379/1 <-- Honda Killer :P http://www.brommerforum.nl/user/2994/6/details [BT]=Bullet Tuning=Tuning + Revisies |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
23-10-2007 22:47 |
Posts: 10835 |
ik bedoelde eigenlijk dat bij hpi het dipje eruit is.
maar hpi heeft toch ook variabele curve?
en zet er alstjeblieft geen c4 lagers in, ik snap niet dat mensen denken dat dat beter zou zijn
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Saknet |
23-10-2007 22:51 |
Posts: 10355 |
dat is dus afhankelijk van het toerental waarin je powerband ligt natuurlijk maargoed
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
mblover |
23-10-2007 23:05 |
Posts: 5391 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RS-Power
+ dat ze berekeningen hebben bewezen erg bla te zijn..
voor moderne broms is het idd niet zo geweldig. Maar voor mbtjes is het volgens mij best aardig.
|
|
|
|
mtx-motard |
23-10-2007 23:07 |
Posts: 14947 |
c4 is dikke loser shit, gewoon c3
GEEN c2 want dan loopt alles lekker vast
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
Citta92 |
24-10-2007 6:35 |
Posts: 614 |
hij is al lichtjes getuned inderdaad bij 3br, maar kan natuurlijk maximaal en dan me carter eventueel nog aan laten passen.
Dit is in een duur van 3 maanden dat ik dat wil doen dus.
Cilinder maximaal laten tunen.
Hpi incl lichtspoel
Opmaat uitlaatje van ABtuning(kan zelf niet erg goed lassen)
6bak eventueel fixen en dan c3/c4 lagers ligt eraan wat de powerband van het cilindertje/blok word.
MVg
|
|
|
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
24-10-2007 8:37 |
Posts: 10835 |
waarom wil je toch perse hpi?
omdat het leuk staat?
en c4 hoeft echt niet....
hoeveel toeren ben je van plan te gaan maken, 20000?
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Citta92 |
24-10-2007 17:55 |
Posts: 614 |
Hpi is enkeld om het lijstje kompleet te maken , en omdat die dan vele malen snellere reactie heeft.
Het is de bedoeling dat ik in heden er een sprint mb van maak snapje.
Als ik dan alvast HPI heb is het lijstje al aardig kompleet.
c4? ja ik weet niet is toch zekerheid of niet?
Denk dat het aardig wat toeren zal gaan maken.
Mvg
|
|
|
|