Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - hpi op mb.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1193 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #45834 - hpi op mb.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4194 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Citta92 23-10-2007 18:50 Print reply

Posts: 614
Uitlaat opmaat komt destyds wel.
Eerst even me 6bak fixen ivm met nieuwe lagers.
Wil c4 erin gooien.
Daarna gelijk gereedmaken en me cilinder wegbrengen naar Een tuner die hem gelijk maximaal tuned.
En dan ooknog hpi incl lichspoel voor licht ,want het blijft voor op straat zo nu en dan, en eventueel ooit met brommerraces.
 
mblover 23-10-2007 18:58 Print reply

Posts: 5391
Voor een brommer is C3 een betere keus...
 
Sypie_Honda 23-10-2007 19:02 Print reply

Posts: 13830
je cilinder was toch 3br algetuned?

maare een HPI kost ongeveer 250, voor 200 heb je een ABTuning opmaat uitlaat

en aan een opmaatuitlaat heb je veel meer als een HPI
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
mblover 23-10-2007 20:26 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
je cilinder was toch 3br algetuned?

maare een HPI kost ongeveer 250, voor 200 heb je een ABTuning opmaat uitlaat

en aan een opmaatuitlaat heb je veel meer als een HPI


Opmaat uitlaat kan veel goedkoper als je zelf kan lassen.
-Foekema berekeningen a 10 euro (of was het 15?)
-een vierkante meter staal van 0,6 of 0,8mm (2 jaar terug 2 vierkante meter 0,8 voor 20 euro)
-paar uur werk.
-buisje voor de tailpipe
-wat rommel om een flens van te bakken

edit: dan ben je hooguit 50 euro kwijt..

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 23-10-2007 om 20:27 uur.
 
Vuile Beunkoe 23-10-2007 20:29 Print reply

Posts: 6114
Ik meen dat foekema er tijdelijk mee opgehouden was ? Berekeningen voor anderen...
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
mblover 23-10-2007 21:05 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hellracer_89
Ik meen dat foekema er tijdelijk mee opgehouden was ? Berekeningen voor anderen...


Oh,
dat heb ik niet meegekregen.
Moet ik wel bekennen dat ik de laatste tijd er ook niet zoveel mee bezig ben geweest.
 
RS-Power 23-10-2007 22:09 Print reply

Posts: 1035
+ dat ze berekeningen hebben bewezen erg bla te zijn..
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/26379/1 <-- Honda Killer :P http://www.brommerforum.nl/user/2994/6/details [BT]=Bullet Tuning=Tuning + Revisies
RS-Power 23-10-2007 22:13 Print reply

Posts: 1035
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
vermogen gaat er niet van omhoog, alleen je gasreactie wordt beter.

voordelen:
- hogere gasreactie
- staat leuk op je lijstje
- vermogens verloop vaak beter door andere cdi icm curve

nadelen:
- best duur in aanschaf
- licht werkt nooit zo goed als origineel
- brommer trekt een stuk sneller met wind tegen
- 2 man erop gaat ook een stukje slechter
- topsnelheid gaat vrijwel niet omhoog

Ikzelf zou het niet (weer) doen.
als je iemand kent met een draaibank kun je ook je vliegwiel afdraaien, bereik je voor een deel hetzelfde mee, alleen je curve is dan niet anders.


Curve... Heb liever een variable curve (als het om vermogen gaat) dan een vaste curve..

 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/26379/1 <-- Honda Killer :P http://www.brommerforum.nl/user/2994/6/details [BT]=Bullet Tuning=Tuning + Revisies
Jozeff - Forum en Sales Moderator 23-10-2007 22:47 Print reply

Posts: 10835
ik bedoelde eigenlijk dat bij hpi het dipje eruit is.
maar hpi heeft toch ook variabele curve?

en zet er alstjeblieft geen c4 lagers in, ik snap niet dat mensen denken dat dat beter zou zijn
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Saknet 23-10-2007 22:51 Print reply

Posts: 10355
dat is dus afhankelijk van het toerental waarin je powerband ligt natuurlijk maargoed

 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
mblover 23-10-2007 23:05 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS-Power
+ dat ze berekeningen hebben bewezen erg bla te zijn..


voor moderne broms is het idd niet zo geweldig. Maar voor mbtjes is het volgens mij best aardig.
 
mtx-motard 23-10-2007 23:07 Print reply

Posts: 14947
c4 is dikke loser shit, gewoon c3

GEEN c2 want dan loopt alles lekker vast
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Citta92 24-10-2007 6:35 Print reply

Posts: 614
hij is al lichtjes getuned inderdaad bij 3br, maar kan natuurlijk maximaal en dan me carter eventueel nog aan laten passen.
Dit is in een duur van 3 maanden dat ik dat wil doen dus.

Cilinder maximaal laten tunen.
Hpi incl lichtspoel
Opmaat uitlaatje van ABtuning(kan zelf niet erg goed lassen)
6bak eventueel fixen en dan c3/c4 lagers ligt eraan wat de powerband van het cilindertje/blok word.

MVg
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 24-10-2007 8:37 Print reply

Posts: 10835
waarom wil je toch perse hpi?

omdat het leuk staat?

en c4 hoeft echt niet....
hoeveel toeren ben je van plan te gaan maken, 20000?
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Citta92 24-10-2007 17:55 Print reply

Posts: 614
Hpi is enkeld om het lijstje kompleet te maken , en omdat die dan vele malen snellere reactie heeft.
Het is de bedoeling dat ik in heden er een sprint mb van maak snapje.
Als ik dan alvast HPI heb is het lijstje al aardig kompleet.

c4? ja ik weet niet is toch zekerheid of niet?
Denk dat het aardig wat toeren zal gaan maken.

Mvg
 

Dit topic is 4194 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved