Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - hpi op mb.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 868 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #45834 - hpi op mb.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 4209 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Citta92 23-10-2007 14:32 Print topicpost

Posts: 614
Mensen ik zit te twijfelen hé.
Ik ben heel me mb optimaal aan het lopen.

Rijdt nu erg goed, maar was nieuwsgierig of Hpi incl lichtsoep goed is voor op straat en of me vermogen er erg ermee omhoog gaan?

Athena 70cc
70cc hogedruk kop (gepolijst)
24mm keihin
24mm spruitstuk
Vervroegd onstekingsplaat
Homoet special racing
tandwielen 16/45
4bak.

Zal een hpi goed op setupje passen?
Top is 107 echte km'ers nu.(digi)

Mvg
 

rik hulkenberg 23-10-2007 14:58 Print reply

Posts: 10029
volgens mij was dat alleen om de ontsteking mee te vervroegen
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 23-10-2007 15:03 Print reply

Posts: 10835
vermogen gaat er niet van omhoog, alleen je gasreactie wordt beter.

voordelen:
- hogere gasreactie
- staat leuk op je lijstje
- vermogens verloop vaak beter door andere cdi icm curve

nadelen:
- best duur in aanschaf
- licht werkt nooit zo goed als origineel
- brommer trekt een stuk sneller met wind tegen
- 2 man erop gaat ook een stukje slechter
- topsnelheid gaat vrijwel niet omhoog

Ikzelf zou het niet (weer) doen.
als je iemand kent met een draaibank kun je ook je vliegwiel afdraaien, bereik je voor een deel hetzelfde mee, alleen je curve is dan niet anders.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
erwin fs1 23-10-2007 15:10 Print reply

Posts: 897
ik denk dat je meer wint met een 5 of 6 bak
 
vake bej te bange....
nix 23-10-2007 16:33 Print reply
Posts: 253
Had je bij een ori cdi geen vermogendip bij 5a6k rpm?
 
We hebben het ook zitten: tegen 2010 ook nummerplaat voor brommers in Belgie
mblover 23-10-2007 16:36 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: erwin fs1
ik denk dat je meer wint met een 5 of 6 bak


Idd, dat scheelt behoorlijk.

Omdat je 6 langer is kan je de twv iets lichter maken, dan houd je dezelfde top en krijg je een betere acceleratie.

Bovendien trek je dan in de 4 en de 5 ook nog lekker door, en bij lichte vertanding in de 6 ook Bij een 4 bak trek je in de 4 een stukkie minder imo...
 
wipe-out 23-10-2007 16:37 Print reply

Posts: 7672
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nix
Had je bij een ori cdi geen vermogendip bij 5a6k rpm?


Ja.

Ik zou ook eerder een 6 bak monteren dan een HPI. Dat levert je, gezien de kosten en baten, veel meer op.
 
Citta92 23-10-2007 17:33 Print reply

Posts: 614

Ik heb nog 6 bak liggen, maar de top van 6 bak is echt niet hoger.
Weet niet wie dat verzin? enkeld je blijf langer in je toeren hangen.

 
honda marcel 23-10-2007 17:56 Print reply
Posts: 340
weet ook iemand waar je een losse grondplaat kunt halen voor een hpi ontsteking

bij motoimport in iedergeval niet
 
-simon- 23-10-2007 18:02 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda marcel
weet ook iemand waar je een losse grondplaat kunt halen voor een hpi ontsteking

bij motoimport in iedergeval niet


op 50cc.nl
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
stoeptegel 23-10-2007 18:03 Print reply

Posts: 3085
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92

Ik heb nog 6 bak liggen, maar de top van 6 bak is echt niet hoger.
Weet niet wie dat verzin? enkeld je blijf langer in je toeren hangen.


Staat ook nergens dat je top hoger word
 
80 cc ownatsj
Sypie_Honda 23-10-2007 18:06 Print reply

Posts: 13830
en je kunt beter je squish (laten) afstellen, en gelijk een goed kopje draaien. want die immi 70 hogedrukkoppen zijn niet heel veel.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
homoet exhaust 23-10-2007 18:15 Print reply
Posts: 399
Vermogensdip rond de 5000 6000 toeren is heel makkelijk op te lossen door de grondplaat iets vroeger te stellen.

Een 6 bak is niet sneller wel hou je je brommer makkelijker in de powerband waardoor je je brommer meer kunt opvoeren (meer pk's en koppel houd vaak in smallere powerband). Vooral met wind wel lekker dat je dan een 6 bak hebt.
 
As I get older, the faster I used to be...
mblover 23-10-2007 18:23 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92

Ik heb nog 6 bak liggen, maar de top van 6 bak is echt niet hoger.
Weet niet wie dat verzin? enkeld je blijf langer in je toeren hangen.



Dat is ook nergens beweert.
Maar met een HPI wordt je top ook niet hoger....

Beide is alleen interessant voor de acceleratie...

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
en je kunt beter je squish (laten) afstellen, en gelijk een goed kopje draaien. want die immi 70 hogedrukkoppen zijn niet heel veel.


Fatsoenlijke kop is inderdaad ook geen slecht idee.
En als je toch op de opmaat toer gaat, dan kan je ook meteen een uitlaat bakken.
 
Sypie_Honda 23-10-2007 18:26 Print reply

Posts: 13830
tsja opmaat uitlaat maken is wel veel werk he

kopje uitdraaien en afvlakken is een 1.5 uurtje werk.

en er zit al een homoet op, wat een beste uitlaat is voor dit setupje.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
mblover 23-10-2007 18:39 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
tsja opmaat uitlaat maken is wel veel werk he

kopje uitdraaien en afvlakken is een 1.5 uurtje werk.

en er zit al een homoet op, wat een beste uitlaat is voor dit setupje.


Dat is helemaal waar.
Maar het zou een overweging kunnen zijn
en kwa geld is het goedkoper om z'n 6bak erin te zetten, die kop af te draaien en een opmaat uitlaat te maken. (mits je die uitlaat zelf bakt natuurlijk)
En dan heb je meer winst als met het kopen van een hpi...
 

Dit topic is 4209 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved