rik hulkenberg |
23-10-2007 14:58 |
Posts: 10029 |
volgens mij was dat alleen om de ontsteking mee te vervroegen
|
|
|
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
23-10-2007 15:03 |
Posts: 10835 |
vermogen gaat er niet van omhoog, alleen je gasreactie wordt beter.
voordelen:
- hogere gasreactie
- staat leuk op je lijstje
- vermogens verloop vaak beter door andere cdi icm curve
nadelen:
- best duur in aanschaf
- licht werkt nooit zo goed als origineel
- brommer trekt een stuk sneller met wind tegen
- 2 man erop gaat ook een stukje slechter
- topsnelheid gaat vrijwel niet omhoog
Ikzelf zou het niet (weer) doen.
als je iemand kent met een draaibank kun je ook je vliegwiel afdraaien, bereik je voor een deel hetzelfde mee, alleen je curve is dan niet anders.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
erwin fs1 |
23-10-2007 15:10 |
Posts: 897 |
ik denk dat je meer wint met een 5 of 6 bak
|
|
vake bej te bange.... |
|
nix |
23-10-2007 16:33 |
Posts: 253 |
Had je bij een ori cdi geen vermogendip bij 5a6k rpm?
|
|
We hebben het ook zitten: tegen 2010 ook nummerplaat voor brommers in Belgie |
|
mblover |
23-10-2007 16:36 |
Posts: 5391 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: erwin fs1
ik denk dat je meer wint met een 5 of 6 bak
Idd, dat scheelt behoorlijk.
Omdat je 6 langer is kan je de twv iets lichter maken, dan houd je dezelfde top en krijg je een betere acceleratie.
Bovendien trek je dan in de 4 en de 5 ook nog lekker door, en bij lichte vertanding in de 6 ook Bij een 4 bak trek je in de 4 een stukkie minder imo...
|
|
|
|
wipe-out |
23-10-2007 16:37 |
Posts: 7672 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: nix
Had je bij een ori cdi geen vermogendip bij 5a6k rpm?
Ja.
Ik zou ook eerder een 6 bak monteren dan een HPI. Dat levert je, gezien de kosten en baten, veel meer op.
|
|
|
|
Citta92 |
23-10-2007 17:33 |
Posts: 614 |
Ik heb nog 6 bak liggen, maar de top van 6 bak is echt niet hoger.
Weet niet wie dat verzin? enkeld je blijf langer in je toeren hangen.
|
|
|
|
honda marcel |
23-10-2007 17:56 |
Posts: 340 |
weet ook iemand waar je een losse grondplaat kunt halen voor een hpi ontsteking
bij motoimport in iedergeval niet
|
|
|
|
-simon- |
23-10-2007 18:02 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda marcel
weet ook iemand waar je een losse grondplaat kunt halen voor een hpi ontsteking
bij motoimport in iedergeval niet
op 50cc.nl
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
stoeptegel |
23-10-2007 18:03 |
Posts: 3085 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Ik heb nog 6 bak liggen, maar de top van 6 bak is echt niet hoger.
Weet niet wie dat verzin? enkeld je blijf langer in je toeren hangen.
Staat ook nergens dat je top hoger word
|
|
80 cc ownatsj |
|
Sypie_Honda |
23-10-2007 18:06 |
Posts: 13830 |
en je kunt beter je squish (laten) afstellen, en gelijk een goed kopje draaien. want die immi 70 hogedrukkoppen zijn niet heel veel.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
homoet exhaust |
23-10-2007 18:15 |
Posts: 399 |
Vermogensdip rond de 5000 6000 toeren is heel makkelijk op te lossen door de grondplaat iets vroeger te stellen.
Een 6 bak is niet sneller wel hou je je brommer makkelijker in de powerband waardoor je je brommer meer kunt opvoeren (meer pk's en koppel houd vaak in smallere powerband). Vooral met wind wel lekker dat je dan een 6 bak hebt.
|
|
As I get older, the faster I used to be... |
|
mblover |
23-10-2007 18:23 |
Posts: 5391 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Ik heb nog 6 bak liggen, maar de top van 6 bak is echt niet hoger.
Weet niet wie dat verzin? enkeld je blijf langer in je toeren hangen.
Dat is ook nergens beweert.
Maar met een HPI wordt je top ook niet hoger....
Beide is alleen interessant voor de acceleratie...
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
en je kunt beter je squish (laten) afstellen, en gelijk een goed kopje draaien. want die immi 70 hogedrukkoppen zijn niet heel veel.
Fatsoenlijke kop is inderdaad ook geen slecht idee.
En als je toch op de opmaat toer gaat, dan kan je ook meteen een uitlaat bakken.
|
|
|
|
Sypie_Honda |
23-10-2007 18:26 |
Posts: 13830 |
tsja opmaat uitlaat maken is wel veel werk he
kopje uitdraaien en afvlakken is een 1.5 uurtje werk.
en er zit al een homoet op, wat een beste uitlaat is voor dit setupje.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
mblover |
23-10-2007 18:39 |
Posts: 5391 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
tsja opmaat uitlaat maken is wel veel werk he
kopje uitdraaien en afvlakken is een 1.5 uurtje werk.
en er zit al een homoet op, wat een beste uitlaat is voor dit setupje.
Dat is helemaal waar.
Maar het zou een overweging kunnen zijn
en kwa geld is het goedkoper om z'n 6bak erin te zetten, die kop af te draaien en een opmaat uitlaat te maken. (mits je die uitlaat zelf bakt natuurlijk)
En dan heb je meer winst als met het kopen van een hpi...
|
|
|
|