Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - luchthapper

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 928 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #4582 - luchthapper
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 778 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

CrossMaster 5-7-2002?21:08 Print topicpost
Posts: 729
een neef van mu heeft een mb en wil een luchthapper erop make.die dan op de carb word aangeslote zodat er meer lucht in de cilinder komt en dan meer power krijgt. en op de rollerbank heb je geen rijwind dus rijd ie minder .
zou dit lukken? of maakt het amper verschil?
 

SIWWN 5-7-2002?21:12 Print reply
Posts: 7079
Denk wel dat je wat verschil merkt..

En als ie op de rollenbank staat maakt het denk ik niet of nauwelijks uit
 
Nick - Administrator 5-7-2002?21:20 Print reply

Posts: 4967
Je hebt op rollerbank idd geen rijwind, maar wel koelwind. Er wordt een buis richting je cilinder/radiateur gemikt zodat je cilinder wel koeling krijgt.
 
Martijn 5-7-2002?21:40 Print reply
Posts: 10000
ik vind ram air plannetjes niet zo rielex...het is namelijk varabel...met tegen wind heb je dus een grotere sproeier nodig...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
speedymark 5-7-2002?22:19 Print reply
Posts: 605
luchthappertjes voor je inlaat op de carb werken niet, alleen op dingen als intercoolers, en op een brommertje is t al overbodig gewicht
 
GUMMEN RULEZZZZZ
Neonlampje 5-7-2002?23:39 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Originally posted by: Nick?

Je hebt op rollerbank idd geen rijwind, maar wel koelwind. Er wordt een buis richting je cilinder/radiateur gemikt zodat je cilinder wel koeling krijgt.
Ik heb die dingen nog nooit gezien hier in gronigen bij rollerbanken!! :p maargoed, is wel makkelijk met bezwaar aantekeken...

ennuh, luchthappers... sjah.. kan je niet beter je cyl wat opveilen en dikke carb erachter gooien, is allemaal wel leuk, maar zoals hierboven al gezegt het is te variabel.
 
Pertijn 6-7-2002?01:17 Print reply
Posts: 846
Ik heb ooit welleens een constructie gemaakt met een door midden gezaagde 1,5 liter fles en een dikke slang me luchtbak in.
D8 dat er verschil was maar kan er TOTAAL niet zeker van zijn.
Misschien is het niet slecht een beetje meer druk te maken in je luchtbak (als je die dus hebt) want als je cilinder een paar liter PER SECONDE lust kan dat best wat uit maken lijkt me.
Reken voor de lol eens de theoretische, benodigde liters lucht die je nodig hebt bij 12000 toeren..
Al vaker gezegt maargoed.
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
Martijn 6-7-2002?23:39 Print reply
Posts: 10000
mijn vader had dat vroeger ook....ging van de 45 naar 50 ofzo...dacht ie...

blijft gewoon een kut systeem...komt natuurlijk ook allemaal rotzooi mee naar binnen met fullspeed....kun je wel een extra filter erop zetten = kut...meer zuigweerstand dus... en anders zit je normale filter zo vol bagger.

dus...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

Dit topic is 778 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved