mijn mtx start niet gelijk met kicken. als ik hem aanloop dan doet hij het vrij snel. ik denk dat dit komt door de verkeerde sproeier. er zit nu 115 in daar loopt best lekker mee maar als ik naar mijn bougi kijk dan zou ik eigenlijk een grotere moeten. dus heb ik er 120 ingezet maar dan gaan ie allemaal pruttelen en kan ik weinig toeren maken? zou dit aan de de sproeier zelf liggen miss opgeboort ofzo? of ergens anders aan
setup
70 lc 70cc kop
13mm keinin
ori luchtfilter
immi 50 uitlaat
hij blijft ook een beetje in toerne hangen na het gasgeven ligt dit aan de te kleine sproeier
bart de scootergek zei ooit tegen me dat elke brommer/scooter die bij 1x kicken koud meteen start te rijk staat afgesteld, dus als ie met 115 goed liep was het goed denkz.
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Quote:Oorspronkelijk gepost door: mtxsh-jeroen
@royal club
maar hij start helemaal niet in een keer. en hij kan beter te rijk staan dan te arm toch, anders loopt ie toch vast.
@benellifan
zijn er sproeier 117 voor die keihins dan? als ik op bromfietsshop kijk dan gaat ie van 115 naar 120
dr hoort een 117 te zijn idd :/ vraag anders even bij een crossshop
en dan kan ie wel te rijk staan, maar als ie daarmee niet goed rijd heb je dr ook weinig aan
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
bart de scootergek zei ooit tegen me dat elke brommer/scooter die bij 1x kicken koud meteen start te rijk staat afgesteld, dus als ie met 115 goed liep was het goed denkz.
dat is onzin.
een brommer moet gewoon goed starten, ook als hij goed is afgesteld.
je hebt niet voor niks een choke
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: henk43
dit heb ik ook, maar met aanlopen is het 2 stappen.
volgens mij heeft de kickstart net niet genoeg kracht als het ware
Check ff je compressie, als je zuiger(veren) of cilinder zijn versleten of beschadigt start je brommer ook moeilijker. Dan kan hij met kicken moeilijk aan te krijgen, terwijl aanlopen niet veel moeilijker hoeft te zijn (slipt minder snel met aanlopen, kan je sneller duwen)
Wat is er nou leuker dan met je 20 jaar oude brommer al die stofzuigers zoek te rijden?