Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Derbi mag wat sneller

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1000 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #45813 - Derbi mag wat sneller
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2257 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DRDMitch 22-10-2007 14:17 Print topicpost

Posts: 328
Mijn Derbi loopt nu 95/100 maar ik wil hem nog wat sneller en met een redenlijk klein budget.
Mijn oog was gevallen op de conti 50cc cilinder.
Wat kan ik hier maximaal uithalen met dus.

Conti 50cc en Metrakit MX?
Is 115 mogenlijk?
Gr




Dit bericht is gewijzigd door vanWeersch op 22-10-2007 om 14:19 uur.
 
TroyLeeDesigns

Jorn 22-10-2007 14:23 Print reply

Posts: 2780
Hey,

Ik heb deze cilinder gehad. Het is een Gietijzeren cilinder en hij is Minder snel als de ori cilinder. Ik denk dat als je nog sneller wilt als 100 dat je het beste een 70 of 80cc kunt kopen.

Als je een rustige variant neemt kan dat zelfs op de ori krukas:

Malossie Mhr replica
Mk giet
airsal70


 
derbi racer 22-10-2007 14:31 Print reply

Posts: 1037
dat cilinder die je er op wou is gewoon een vervanings cilinder voor orgineel niet ecgt snel kies gewoon inderdaad een 70
 
DRDMitch 22-10-2007 14:35 Print reply

Posts: 328
Oh ok dan sluit dit topic maar en blijf ik lekker zo rijden, ben namenlijk ook voor mn crossmotor aan het sparen, en zo gaat het teveel geld kosten.
Bedankt
 
TroyLeeDesigns
Scozzisa 22-10-2007 14:36 Print reply

Posts: 2077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vanWeersch
Oh ok dan sluit dit topic maar en blijf ik lekker zo rijden, ben namenlijk ook voor mn crossmotor aan het sparen, en zo gaat het teveel geld kosten.
Bedankt


airsal 70 kost minder als je conti 50'je
 
drd erik 22-10-2007 16:22 Print reply
Posts: 363
ori cilinder tunebeurtje geven
 
RowdyCross 22-10-2007 17:45 Print reply

Posts: 3211
je kan al 110 met standaard cilinder, gwn volledig ontgrenst , voor groter tandwiel en ginelli uitlaatje erop
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
Royal Club 22-10-2007 17:46 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RowdyCross
je kan al 110 met standaard cilinder, gwn volledig ontgrenst , voor groter tandwiel en ginelli uitlaatje erop


jij wel, op de teller alleen dan
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
crossgek - Forum en Sales Moderator 22-10-2007 17:47 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RowdyCross
je kan al 110 met standaard cilinder, gwn volledig ontgrenst , voor groter tandwiel en ginelli uitlaatje erop


jah idd en met een 16mm ga je als 160

met alleen andere pijp ga je echt geen honderd.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
5MB5 22-10-2007 17:47 Print reply

Posts: 878
als je de wijzer loshaalt en een kwart slag naar rechts weer vastlijmt
 
Frank-SMX 22-10-2007 18:02 Print reply

Posts: 362
haal een dr70cc zijn nie zo super duur
 
[] Rieju SMX []
Citta92 22-10-2007 18:12 Print reply

Posts: 614
Tegenwoordig gaan die am6/ derbi blokken al snel met std cilinder.
Maar als je 115 wil moet je gaan kijken naar 70cc.
Vriend van me heeft roze top(prijzig) en gaat 107 echte km'ers.
Dus je zou nog snellere moeten kopen.
Je kan wel levenszware vertanding doen, maar trekt minder en top hoger maar met tegenwind ofz of 2 man zakt die in.

één of het ander he.
 
derbi racer 22-10-2007 18:21 Print reply

Posts: 1037
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RowdyCross
je kan al 110 met standaard cilinder, gwn volledig ontgrenst , voor groter tandwiel en ginelli uitlaatje erop



je kan echt wel 110 met standaard cil en ander uitlaatje
( op je teller )

ik denk dat je dan ongeveer 80 echte rijd met andere uitlaat.
standaart uitlaat rijdt zelfs harder dan die andere uitlaaten troep
i.v.m onderin trekkracht bijna alle andere uitlaaten zijn toeren beukers en willen gewoon niet hard. aleen trekken bovenin toeren wat harder op maar op het laatst trekken ze het niet meer
 
- Han - 22-10-2007 19:54 Print reply

Posts: 9667
50 mhr is ook een snel dingetje. Loopt over de 100 icm metrakit
 
<10.000 posts
ARWIN_honda 22-10-2007 19:56 Print reply

Posts: 3534
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


jah idd en met een 16mm ga je als 160

met alleen andere pijp ga je echt geen honderd.

idd, ik heb Metrakit RK uitlaat, en Gilardoni 50snel cilinder,en 14mm carb, en ik haal op de auto 100 echte km's dus alleen met andere uitlaat , zal het nie snel gebeuren
 
Suzuki GSX-R600 K4
- Han - 22-10-2007 20:05 Print reply

Posts: 9667
14mmm is standaard

de neiuwe zelfs 17.5

Dit bericht is gewijzigd door MT5-HAN op 22-10-2007 om 20:06 uur.
 
<10.000 posts

Dit topic is 2257 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved