mblover |
19-10-2007 23:39 |
Posts: 5391 |
Afstelling kan iets verschillen, koudere lucht heeft een grotere dichtheid (simpel gezegd dus meer deeltjes per liter) en daarom zal je met koudere lucht een iets grotere sproeier moeten hebben.
Alleen heb ik niet het idee dat je het echt gaat merken in de praktijk, maar goed dat zal wel aan mij liggen dan denk ik.
|
|
|
|
Jsze-MT5 |
19-10-2007 23:41 |
Posts: 619 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mblover
Afstelling kan iets verschillen, koudere lucht heeft een grotere dichtheid (simpel gezegd dus meer deeltjes per liter) en daarom zal je met koudere lucht een iets grotere sproeier moeten hebben.
Alleen heb ik niet het idee dat je het echt gaat merken in de praktijk, maar goed dat zal wel aan mij liggen dan denk ik.
jah presies dacht ik eerst ook grotere sproeier
maar zouw dat niet misschien aan mijn koelvloeistof liggen?
|
|
goeie moggel |
|
Jelmer MX |
19-10-2007 23:45 |
Posts: 13514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jsze-MT5
[...]
jah presies dacht ik eerst ook grotere sproeier
maar zouw dat niet misschien aan mijn koelvloeistof liggen?
Nee, weer beïnvloed snelheid heel erg..
merk ik op men werk vaak ook heel goed..
begin van de avond rijden die dingen echt bagger(50 ofzo).. maar 's avonds als het superkoud is haal ik de 70 ofzo
|
|
|
|
Jsze-MT5 |
19-10-2007 23:47 |
Posts: 619 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jelmer MX
[...]
Nee, weer beïnvloed snelheid heel erg..
merk ik op men werk vaak ook heel goed..
begin van de avond rijden die dingen echt bagger(50 ofzo).. maar 's avonds als het superkoud is haal ik de 70 ofzo
Hmm das wel een heel groot verschil,. dat heeft denk ik iets te maken met de carb afstelling denk ik,. ik denk dat je dan het mengsel en luchtverhouding fout hebt ofzo, want 20kmpu is wel aardig verschil,
|
|
goeie moggel |
|
Royal Club |
19-10-2007 23:49 |
Posts: 60390 |
dat zegt dion toch man damn
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Jsze-MT5 |
19-10-2007 23:50 |
Posts: 619 |
maar zouw dat hij sochtens harder loopt temaken hebben met de tempratuur temaken hebben zeg maar de uitzetting van de matrialen?
|
|
goeie moggel |
|
Viertakt |
20-10-2007 0:16 |
Posts: 3586 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jsze-MT5
maar zouw dat hij sochtens harder loopt temaken hebben met de tempratuur temaken hebben zeg maar de uitzetting van de matrialen?
Nee, uitzetting van lucht.
Hoewel, het kan ook nog wel eens aan je teller liggen, ik had er ooit iets van gehoort dat magneetaandrijving minder efficient werkt onder lage tempraturen of andersom, correct me if im wrong hoor, is maar een rare theorie.
Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 20-10-2007 om 0:17 uur.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
-Viking |
20-10-2007 8:36 |
Posts: 1415 |
Wat mblover zegt.
Koude lucht heeft een grotere dichtheid.
Dus er is meer zuurstof om te verbranden dus meer benzine wordt aangezogen waardoor je brommer iets sneller zou gaan.
|
|
Knäckebröd!! |
|
ploe |
20-10-2007 10:42 |
Posts: 635 |
maar om nou te zeggen dat je hierdoor zoveel snelheid verschil hebt vind ik wel erg ver gezocht we wonen immers niet op de noordpool
wel is goed te merken dat mn brommer een grotere pouwerband heeft sochtens
|
|
www.placeonearth.nl |
|
S1lv3r |
20-10-2007 10:48 |
Posts: 5213 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ploe
maar om nou te zeggen dat je hierdoor zoveel snelheid verschil hebt vind ik wel erg ver gezocht we wonen immers niet op de noordpool
wel is goed te merken dat mn brommer een grotere pouwerband heeft sochtens
Ja een grotere powerband is tot daar aan toe, maar slechts 5 km/h verschil kan natuurlijk nooooit van zijn leven een keertje...
|
|
|
|
5MB5 |
20-10-2007 10:50 |
Posts: 878 |
als ie bij koud weer beter loopt moet je gewoon je afstelling bij warm weer aanpassen
|
|
|
|
honda_freak |
20-10-2007 11:18 |
Posts: 7650 |
en aangezien het weer kouder wordt zit je goed dus
|
|
Sig-veranderaars zijn vervelend :| |
|
Makrolon |
20-10-2007 12:02 |
Posts: 6733 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Viking
Wat mblover zegt.
Koude lucht heeft een grotere dichtheid.
Dus er is meer zuurstof om te verbranden dus meer benzine wordt aangezogen waardoor je brommer iets sneller zou gaan.
dan word er niet opeens meer benzine aangezogen hoor, er zit meer zuurstof in de lucht. en als hij met warm weer rijk staat zal hij met koud weer dichter bij het perfecte mengel komen, en dus beter lopen. maar als tie met warm weer perfect afgestelt staat zal die juist met koud weer te arm gaan lopen. en dus slechter lopen.
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
stephan777 |
20-10-2007 12:59 |
Posts: 7259 |
heb ik ook
normaal rij ik 70 en als die warm is wil die niet harder gaan dan 65
Dit bericht is gewijzigd door stephan777 op 20-10-2007 om 13:03 uur.
|
|
|
|
henk43 |
20-10-2007 17:41 |
Posts: 916 |
ik trek veel harder op in de kou, alleen hij start minder goed, maar hij word ook beter gekoeld omdat het niet warm is
|
|
Nobody said it was easy |
|