Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - koud en warm buiten?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 868 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #45781 - koud en warm buiten?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1575 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jsze-MT5 19-10-2007 23:35 Print topicpost

Posts: 619
hallo mensen
ik heb als ik sochtens naar school rij
dat er een snelheid verschil in mn brommer zit
het is gewoon n am6 blok van mh furia
als het koud buiten is loopt hij 80 als top
maar als het warmer word (overdag) dan loopt hij 75
is hier een verklaring voor?

btw hij is gewoon ori
50cc ori
12mm
ontgrenste uitlaat

Dit bericht is gewijzigd door Jsze-MT5 op 19-10-2007 om 23:37 uur.
 
goeie moggel

mblover 19-10-2007 23:39 Print reply

Posts: 5391
Afstelling kan iets verschillen, koudere lucht heeft een grotere dichtheid (simpel gezegd dus meer deeltjes per liter) en daarom zal je met koudere lucht een iets grotere sproeier moeten hebben.

Alleen heb ik niet het idee dat je het echt gaat merken in de praktijk, maar goed dat zal wel aan mij liggen dan denk ik.
 
Jsze-MT5 19-10-2007 23:41 Print reply

Posts: 619
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
Afstelling kan iets verschillen, koudere lucht heeft een grotere dichtheid (simpel gezegd dus meer deeltjes per liter) en daarom zal je met koudere lucht een iets grotere sproeier moeten hebben.

Alleen heb ik niet het idee dat je het echt gaat merken in de praktijk, maar goed dat zal wel aan mij liggen dan denk ik.



jah presies dacht ik eerst ook grotere sproeier
maar zouw dat niet misschien aan mijn koelvloeistof liggen?

 
goeie moggel
Jelmer MX 19-10-2007 23:45 Print reply

Posts: 13514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jsze-MT5
[...]



jah presies dacht ik eerst ook grotere sproeier
maar zouw dat niet misschien aan mijn koelvloeistof liggen?


Nee, weer beïnvloed snelheid heel erg..

merk ik op men werk vaak ook heel goed..
begin van de avond rijden die dingen echt bagger(50 ofzo).. maar 's avonds als het superkoud is haal ik de 70 ofzo
 
Jsze-MT5 19-10-2007 23:47 Print reply

Posts: 619
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelmer MX
[...]

Nee, weer beïnvloed snelheid heel erg..

merk ik op men werk vaak ook heel goed..
begin van de avond rijden die dingen echt bagger(50 ofzo).. maar 's avonds als het superkoud is haal ik de 70 ofzo



Hmm das wel een heel groot verschil,. dat heeft denk ik iets te maken met de carb afstelling denk ik,. ik denk dat je dan het mengsel en luchtverhouding fout hebt ofzo, want 20kmpu is wel aardig verschil,
 
goeie moggel
Royal Club 19-10-2007 23:49 Print reply

Posts: 60390
dat zegt dion toch man damn
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Jsze-MT5 19-10-2007 23:50 Print reply

Posts: 619
maar zouw dat hij sochtens harder loopt temaken hebben met de tempratuur temaken hebben zeg maar de uitzetting van de matrialen?
 
goeie moggel
Viertakt 20-10-2007 0:16 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jsze-MT5
maar zouw dat hij sochtens harder loopt temaken hebben met de tempratuur temaken hebben zeg maar de uitzetting van de matrialen?


Nee, uitzetting van lucht.

Hoewel, het kan ook nog wel eens aan je teller liggen, ik had er ooit iets van gehoort dat magneetaandrijving minder efficient werkt onder lage tempraturen of andersom, correct me if im wrong hoor, is maar een rare theorie.

Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 20-10-2007 om 0:17 uur.
 
Viertakt uber alles.
-Viking 20-10-2007 8:36 Print reply

Posts: 1415
Wat mblover zegt.
Koude lucht heeft een grotere dichtheid.
Dus er is meer zuurstof om te verbranden dus meer benzine wordt aangezogen waardoor je brommer iets sneller zou gaan.
 
Knäckebröd!!
ploe 20-10-2007 10:42 Print reply

Posts: 635
maar om nou te zeggen dat je hierdoor zoveel snelheid verschil hebt vind ik wel erg ver gezocht we wonen immers niet op de noordpool
wel is goed te merken dat mn brommer een grotere pouwerband heeft sochtens
 
www.placeonearth.nl
S1lv3r 20-10-2007 10:48 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ploe
maar om nou te zeggen dat je hierdoor zoveel snelheid verschil hebt vind ik wel erg ver gezocht we wonen immers niet op de noordpool
wel is goed te merken dat mn brommer een grotere pouwerband heeft sochtens


Ja een grotere powerband is tot daar aan toe, maar slechts 5 km/h verschil kan natuurlijk nooooit van zijn leven een keertje...
 
5MB5 20-10-2007 10:50 Print reply

Posts: 878
als ie bij koud weer beter loopt moet je gewoon je afstelling bij warm weer aanpassen
 
honda_freak 20-10-2007 11:18 Print reply

Posts: 7650
en aangezien het weer kouder wordt zit je goed dus
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Makrolon 20-10-2007 12:02 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Viking
Wat mblover zegt.
Koude lucht heeft een grotere dichtheid.
Dus er is meer zuurstof om te verbranden dus meer benzine wordt aangezogen waardoor je brommer iets sneller zou gaan.

dan word er niet opeens meer benzine aangezogen hoor, er zit meer zuurstof in de lucht. en als hij met warm weer rijk staat zal hij met koud weer dichter bij het perfecte mengel komen, en dus beter lopen. maar als tie met warm weer perfect afgestelt staat zal die juist met koud weer te arm gaan lopen. en dus slechter lopen.
 
KTM 525 EXC Supermoto
stephan777 20-10-2007 12:59 Print reply

Posts: 7259
heb ik ook
normaal rij ik 70 en als die warm is wil die niet harder gaan dan 65

Dit bericht is gewijzigd door stephan777 op 20-10-2007 om 13:03 uur.
 
henk43 20-10-2007 17:41 Print reply

Posts: 916
ik trek veel harder op in de kou, alleen hij start minder goed, maar hij word ook beter gekoeld omdat het niet warm is
 
Nobody said it was easy

Dit topic is 1575 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved